ked14001

ked14001

 ۱ نفر را دنبال می کند

اندروید باکس چیست و چگونه کار میکند ؟

 

اندروید باکس یکی از گجت‌های مالتی‌مدیای محبوب برای هوشمندسازی تلویزیون‌های ساده و اتصال آن‌ها به اینترنت است. در ادامه با نحوه کار اندروید باکس‌ها، ویژگی‌های شاخص آن‌ها، بهترین اندروید باکس‌ها و ویژگی‌های لازم برای یک اندروید باکس خوب آشنا می‌شویم.

اندروید باکس (Android Box) دستگاهی کوچک با سیستم‌عامل اندروید تی‌وی است که می‌تواند به تلویزیون متصل شود. این دستگاه می‌تواند برای پخش فایل‌های چندرسانه‌ای، پخش فیلم و برنامه‌های تلویزیونی و اجرای برخی اپلیکیشن‌های اندرویدی مثل بازی‌های سازگار با سیستم‌عامل اندروید تی‌وی، وبگردی و پخش مستقیم ویدیو روی تلویزیون از سرویس‌های استریم محتوا استفاده شود.

جهت خرید انواع اندروید باکس و اطلاع از قیمت اندروید باکس به فروگشاه اینترنتی مالکد مراجعه کنید فروشگاه اینترنتی مالکد مرکز فروش ارزانترین اندروید باکس در ایران

نخستین اندروید باکس یعنی نکسوس پلیر در سال ۲۰۱۴ توسط گوگل معرفی شد. اندروید باکس می‌تواند هر تلویزیون ساده‌ دارای پورت HDMI را به تلویزیون اندرویدی هوشمند تبدیل کند. یک اندروید باکس رده‌بالا می‌تواند تقریباً تمام قابلیت‌های تلویزیون‌های اندرویدی امروزی را در تلویزیون‌های ساده ایجاد کند و حتی می‌تواند قابلیت‌هایی فراتر از قابلیت‌هایی متداول تلویزیون هوشمند اندرویدی در آن‌ها ایجاد کند.

اندروید باکس چگونه کار می‌کند؟

اندروید باکس با کابل HDMI به تلویزیون متصل می‌شود و قابلیت اتصال سیمی و بی‌سیم به اینترنت را نیز دارد. اندروید باکس‌ها بسته به نوع تقریباً از تمام فرمت‌های صوتی و تصویری پشتیبانی می‌کنند. در صورت عدم پشتیبانی از فرمت‌های خاص این دستگاه‌ها، معمولاً می‌توان با به‌روزرسانی کدک‌های آن‌ها، این مشکل را برطرف کرد.

اندروید باکس‌ها از اکثر سرویس‌های استریم آنلاین ویدیوی ایرانی و خارجی پشتیبانی می‌کنند و با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توانید با خرید اشتراک سرویس‌های مذکور از تماشای محتوای آن‌ها روی تلویزیون لذت ببرید (برخی اندروید باکس‌های مونتاژ شده در داخل کشور با اشتراک رایگان سرویس‌های استریم محتوای ایرانی عرضه می‌شوند). در ضمن می‌توانید هرگونه اپلیکیشن و بازی اندرویدی سازگار با سیستم‌عامل اندروید تی‌وی را نیز روی این دستگاه‌ها نصب کنید.

ویژگی‌های شاخص اندروید باکس‌ها. قیمت اندروید باکس

برخی از اندروید باکس‌ها که به گیم باکس نیز شهرت دارند، از دسته‌های مختص بازی‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان یک کنسول بازی‌ اندرویدی استفاده کنید. برخی از اندروید باکس‌ها از صفحه‌کلید و ماوس نیز پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید چنین وسایلی را از طریق پورت‌های USB به دستگاه متصل کنید تا وبگردی راحت‌تری داشته باشید. برخی از اندروید باکس‌ها دارای اسلات کارت حافظه نیز هستند.

اندروید باکس برای چه کسانی مناسب است؟

تلویزیون‌های هوشمند، مخصوصاً تلویزیون‌های اندرویدی، قیمت نسبتا بالایی دارند و برخی از افراد توانایی خرید این تلویزیون‌ها را ندارند. چنین افرادی می‌توانند با پرداخت مبلغ نسبتاً کم و خرید یک اندروید باکس میان‌رده تلویزیون ساده خود را به تلویزیون هوشمند تبدیل کنند.

از سوی دیگر برخی از تلویزیون‌های ساده کیفیت صدا و تصویر خوبی دارند و تنها نقطه ضعف آن‌ها عدم برخورداری از قابلیت‌های تلویزیون‌های هوشمند است. چنانچه از کیفیت صدا و تصویر تلویزیون ساده خود راضی هستید و به نظرتان تنها عیب آن هوشمند نبودن دستگاه است، می‌توانید با خرید یک اندروید باکس این مشکل را به‌راحتی برطرف کنید.

همچنین ممکن است برخی از سیستم‌عامل‌های تلویزیون‌های هوشمند مانند وب او اس (Web OS) در تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی، تایزن (Tizen) در تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ و لینوکس در تلویزیون‌های هوشمند رده‌پایین شما را چندان راضی نکنند و دوست داشته باشید از سیستم‌عامل اندروید تی‌وی یا گوگل استفاده کنید (میزان پشتیبانی سیستم‌عامل‌های مذکور از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مختلف در حد و اندازه اندروید تی‌وی نیست).

در ضمن بسیاری از تلویزیون‌های اندرویدی موجود در بازار فاقد سخت‌افزار قوی و مناسب هستند و همین موضوع باعث می‌شود عملکرد کندی داشته باشند و پس از روشن شدن، کمی دیر آماده استفاده شوند. حتی ممکن است در مواقعی که در حال پردازش و پخش ویدیوهایی با رزولوشن بالا باشند، هنگ کنند؛ بنابراین برای جلوگیری از چنین مشکلی توصیه می‌کنیم درصورتی‌که نمی‌خواهید برای خرید تلویزیون هوشمند هزینه بالایی صرف کنید، یک تلویزیون ساده و بدون سیستم‌عامل بخرید و در کنار آن از یک اندروید باکس رده‌بالا یا میان‌رده با سخت‌افزار قوی استفاده کنید.

اتصال اندروید باکس به تلویزیون

نحوه اتصال اندروید باکس به تلویزیون درست مانند نحوه اتصال سایر دستگاه‌های دیجیتالی به آن است. شما باید پس از اتصال دستگاه به تلویزیون، ورودی موردنظر را با ریموت کنترل تلویزیون انتخاب کنید. شما می‌توانید پس از اتصال اندروید باکس به تلویزیون، اینترنت آن را نیز متصل کنید تا بتوانید از تمام ویژگی‌های آنلاین آن بهره‌مند شوید.

فروش انواع دوربین مداربسته کوچک با ارزانترین قیمت در وب سایت مالکد جهت خرید به آدرس malked.com مراجعه کنید.

نحوه نصب اپلیکیشن روی اندروید باکس

اندروید باکس نیز مانند سایر دستگاه‌های اندرویدی به گوگل پلی استور دسترسی دارد و می‌توانید اپلیکیشن موردنظرتان را در این اپ استور جستجو و آن را نصب کنید (درست مانند سایر دستگاه‌های اندرویدی)؛ البته تعداد و تنوع اپلیکیشن‌های گوگل پلی استور موجود روی اندروید باکس‌ها به‌اندازه سایر دستگاه‌های اندرویدی نیست و تنها اپلیکیشن‌های سرویس‌های استریم ویدیو و اپلیکیشن‌های سازگار با اندروید تی‌وی در آن یافت می‌شوند.

به دلیل اینکه محتوای برخی از سرویس‌های استریم ویدیو تنها برای کشورهای خاصی در دسترس است یا به دلایل برخی محدودیت‌ها نمی‌توانید محتوای برخی از این سرویس‌ها را مشاهده کنید، می‌توانید آدرس آی‌پی خود با استفاده از ابزارهای ایجاد شده برای این کار که مختص اندروید باکس و تلویزیون‌های هوشمند طراحی شده‌اند، تغییر دهید. در ضمن نمایش روان و بدون قطعی محتوای سرویس‌های استریم ویدیو مستلزم پایین بودن پینگ اینترنت است.

ked14001
ked14001

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋