kazem

kazem

مزایای هایفوتراپی

درمان با امواج متمرکز با شدت بالا (هایفوتراپی) برای سفت کردن پوست استفاده می‌شود و نسبتاً جدید است. این روش از انرژی امواج اولتراسوند استفاده می‌کند تا تولید کلاژن را تحریک کند، که باعث سفت‌تر شدن پوست می‌شود. هایفوتراپی بیشتر به دلیل استفاده در درمان تومورها شناخته شده است. اولین استفاده گزارش‌شده از هایفوتراپی برای اهداف زیبایی در سال ۲۰۰۸ بوده است. این روزها برخی از افراد آن را جایگزینی غیرتهاجمی و بدون درد برای لیفت صورت می‌دانند.

هایفوتراپی در سال ۲۰۰۹ توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای لیفت ابرو تایید شد. همچنین، این دستگاه در سال ۲۰۱۴ برای بهبود خطوط و چین‌وچروک‌های ناحیه سینه و گردن مجوز دریافت کرد.

چندین آزمایش بالینی کوچک نشان داده‌اند که هایفوتراپی برای لیفت صورت و کاهش چین‌وچروک ایمن و موثر است. افراد پس از چند ماه از درمان، نتایج را مشاهده کردند، بدون خطرات مرتبط با جراحی.

با اینکه این روش همچنین برای جوان‌سازی کلی صورت، لیفت، سفت کردن و شکل‌دهی بدن استفاده می‌شود، این موارد به‌عنوان استفاده‌های "غیرمجاز" از هایفوتراپی شناخته می‌شوند، به این معنی که FDA هنوز برای این اهداف هایفوتراپی را تایید نکرده است.

شواهد بیشتری لازم است تا مشخص شود چه کسانی بهترین کاندیدا برای این نوع درمان هستند. تاکنون، هایفوتراپی به‌عنوان درمانی امیدوارکننده شناخته شده که می‌تواند جایگزین لیفت صورت شود، به‌ویژه برای افراد جوان‌تری که نمی‌خواهند با خطرات و زمان بهبود طولانی جراحی روبرو شوند.

هایفوتراپی برای افرادی که دچار افتادگی پوست شدیدتر هستند، به خوبی عمل نمی‌کند.

هایفوتراپی صورت

هایفوتراپی از انرژی اولتراسوند متمرکز برای هدف‌گیری لایه‌های زیر سطح پوست استفاده می‌کند. انرژی اولتراسوند باعث گرم شدن سریع بافت در ناحیه هدف می‌شود. هنگامی که سلول‌ها در ناحیه هدف به دمای مشخصی می‌رسند، آسیب سلولی رخ می‌دهد. با وجود اینکه ممکن است این موضوع متناقض به نظر برسد، اما این آسیب در واقع سلول‌ها را تحریک می‌کند تا کلاژن بیشتری تولید کنند، پروتئینی که به پوست ساختار می‌بخشد. افزایش کلاژن باعث سفت‌تر و محکم‌تر شدن پوست می‌شود و چین‌وچروک‌ها کاهش می‌یابد. از آنجایی که امواج اولتراسوند با فرکانس بالا روی یک نقطه خاص زیر سطح پوست متمرکز می‌شوند، هیچ آسیبی به لایه‌های بالایی پوست و بافت‌های مجاور وارد نمی‌شود.

هایفوتراپی ممکن است برای همه مناسب نباشد. به طور کلی، این روش برای افرادی که بالای ۳۰ سال هستند و دچار افتادگی ملایم تا متوسط پوست هستند، بهترین نتیجه را دارد. افرادی که پوستشان در اثر نور آسیب دیده یا افتادگی زیادی دارند، ممکن است نیاز به چندین درمان داشته باشند تا نتایج را مشاهده کنند.

افراد مسن‌تر با علائم گسترده‌تر پیری ناشی از نور، افتادگی شدید پوست یا افتادگی زیاد در ناحیه گردن، کاندیداهای خوبی نیستند و ممکن است نیاز به جراحی داشته باشند.

هایفوتراپی برای افرادی که عفونت یا زخم‌های باز در ناحیه مورد درمان دارند، یا دچار آکنه‌های شدید یا کیستیک هستند، یا ایمپلنت‌های فلزی در ناحیه درمان دارند، توصیه نمی‌شود.

مزایای هایفوتراپی

طبق گزارش انجمن آمریکایی جراحی پلاستیک زیبایی (ASAPS)، هایفوتراپی و سایر روش‌های غیرجراحی لیفت صورت طی چند سال گذشته به‌طور قابل توجهی محبوبیت پیدا کرده‌اند. تعداد کل این روش‌ها بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷، ۶۴.۸ درصد افزایش یافته است.

هایفوتراپی مزایای زیبایی زیادی دارد، از جمله:

  • کاهش چین‌وچروک‌ها
  • سفت کردن پوست افتاده گردن
  • لیفت گونه‌ها، ابروها و پلک‌ها
  • تقویت خط فک
  • سفت کردن ناحیه دکولته
  • صاف کردن پوست

نتایج مطالعات امیدوارکننده هستند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ که شامل ۳۲ نفر از کره‌ای‌ها بود نشان داد که هایفوتراپی بعد از ۱۲ هفته به‌طور قابل‌توجهی الاستیسیته پوست گونه‌ها، پایین شکم و ران‌ها را بهبود بخشید. در مطالعه‌ای بزرگتر که شامل ۹۳ نفر بود، ۶۶ درصد از افرادی که با هایفوتراپی درمان شده بودند، پس از ۹۰ روز بهبودی در ظاهر صورت و گردن خود مشاهده کردند.

احساسات در حین درمان هایفوتراپی

ممکن است در طول درمان با هایفوتراپی کمی ناراحتی احساس کنید. برخی افراد این حس را به عنوان پالس‌های الکتریکی کوچک یا سوزش خفیف توصیف می‌کنند. اگر نگران درد هستید، پزشک ممکن است توصیه کند قبل از درمان استامینوفن یا یک داروی ضد التهابی غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن مصرف کنید.

بلافاصله پس از درمان ممکن است کمی قرمزی یا تورم مشاهده کنید که طی چند ساعت فروکش می‌کند.

مراحل درمان هایفوتراپی برای صورت

نیازی به آماده‌سازی خاصی قبل از درمان با هایفوتراپی نیست. باید همه آرایش و محصولات مراقبت از پوست را از ناحیه مورد نظر پاک کنید. مراحل زیر را در زمان درمان می‌توانید انتظار داشته باشید:

  1. پزشک یا تکنسین ابتدا ناحیه هدف را تمیز می‌کند.
  2. ممکن است کرم بی‌حسی موضعی قبل از شروع استفاده شود.
  3. سپس ژل اولتراسوند اعمال می‌شود.
  4. دستگاه هایفوتراپی روی پوست قرار می‌گیرد.
  5. با استفاده از نمایشگر اولتراسوند، پزشک یا تکنسین دستگاه را تنظیم می‌کند.
  6. انرژی اولتراسوند به ناحیه هدف در پالس‌های کوتاه برای حدود ۳۰ تا ۹۰ دقیقه ارسال می‌شود.
  7. دستگاه برداشته می‌شود. در صورت نیاز به درمان‌های بیشتر، جلسه بعدی برنامه‌ریزی می‌شود.

در طول اعمال انرژی اولتراسوند ممکن است احساس گرما و گزگز کنید. اگر آزاردهنده باشد، می‌توانید داروی مسکن مصرف کنید. پس از درمان می‌توانید بلافاصله به فعالیت‌های روزمره خود بازگردید.

عوارض جانبی هایفوتراپی برای صورت

هایفوتراپی در صورتی که توسط فرد آموزش‌دیده و متخصص انجام شود، بسیار ایمن است. بهترین بخش این درمان این است که بلافاصله پس از ترک مطب می‌توانید به فعالیت‌های عادی خود بازگردید. ممکن است کمی قرمزی یا تورم خفیف ایجاد شود، اما باید به‌سرعت کاهش یابد. حس گزگز خفیف در ناحیه درمان ممکن است برای چند هفته ادامه داشته باشد. به ندرت ممکن است بی‌حسی یا کبودی موقت تجربه کنید، اما این عوارض جانبی معمولاً پس از چند روز از بین می‌روند.

نتیجه‌گیری

هایفوتراپی به‌عنوان یک روش ایمن، موثر و غیرتهاجمی برای سفت کردن پوست صورت شناخته می‌شود. مزایای آن در مقایسه با لیفت صورت جراحی سخت قابل انکار نیست. هیچ برشی، جای زخمی و نیاز به استراحت یا زمان بهبودی وجود ندارد. همچنین، هایفوتراپی بسیار ارزان‌تر از لیفت صورت است.

اکثر افراد نتایج کامل را سه ماه پس از درمان نهایی مشاهده می‌کنند. اگر به دنبال درمانی سریع، بدون درد و غیرتهاجمی هستید، هایفوتراپی در مقایسه با لیفت صورت جراحی گزینه‌ای عالی است.

البته، هایفوتراپی درمانی معجزه‌آسا برای پیری نیست. این روش بهترین عملکرد را برای افرادی با افتادگی ملایم تا متوسط پوست دارد و ممکن است نیاز به تکرار درمان پس از یک تا دو سال داشته باشید، زیرا روند طبیعی پیری ادامه دارد.

اگر سن بالایی دارید و پوستتان دچار افتادگی شدیدتر و چین‌وچروک‌های بیشتری است، هایفوتراپی ممکن است نتواند این مشکلات پوستی را کاملاً از بین ببرد.

 

kazem
kazem

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋