kazem

kazem

کاشت ریش چیست؟

کاشت ریش به این معناست که: مو از 1 بخش از بدن انسان گرفته می شود و برای خط فک شما و هر جایی که می خواهید ریش شما رشد کند پیوند زده می شود.



به نظر می رسد ساده و کافی است، با این حال این یک روش درگیر است. دو استراتژی اصلی وجود دارد که یک جراح در پیش خواهد گرفت:

استخراج واحد فولیکولی (FUE). این روش  کاشت ریش با برداشت واحدهای فولیکولی کامل یکی پس از دیگری در محل اهداکننده تکمیل می شود. FUE به طور قابل توجهی ناخوشایند کمتر است، که ممکن است روشن کند که چرا این روش درمانی رایج تر پیوند دستگاه فولیکولی (FUT) است. برای این روش، جراح نوار کوچکی از بافت را دوباره از قسمت بالا برش می‌دهد و فولیکول‌های مو را از آن بافت خلاص می‌کند.
یک واحد فولیکولی گروه کوچکی از چندین فولیکول مو است که ممکن است با منافذ و پوست در همان مرحله خروج ایجاد شود.

هر دو فرآیند بین 2000 تا 5000 گرافت فولیکول مو یا بیشتر در ناحیه سر را دریافت می کنند، معمولاً با گوش ها یا تا حدودی کاهش می یابند و آنها را در اطراف کاشت می کنند.

گرافت در واقع یک فولیکول مو است که پیوند زده می شود.

درمان چگونه است؟
در اینجا یک طرح کلی در مورد مراحل مرتبط با این فرآیند آورده شده است:

برداشت
مهم نیست که آیا ترجیح داده اید FUE داشته باشید یا شاید FUT، گام اولیه جراح شما این است که دنیا را در سر شما بتراشد که در حال برداشت است.

این به آنها بررسی واضح تری از فولیکول های مو می دهد. قبل از شروع برداشت، یک داروی بی حس کننده محله ای به شما ارائه می شود، بنابراین واقعا برداشت یا شاید کاشت را احساس نخواهید کرد.

کاشت
زمانی که فولیکول‌ها از سر برداشته می‌شوند، جراح یک ماده بی‌حس کننده را در ناحیه صورت دقیقاً جایی که ممکن است ایمپلنت‌ها قرار داده شود، تزریق می‌کند. سپس، جراح تقریباً تمام فولیکول‌ها را در پوست صورت شما کاشت می‌کند و به بهترین شکلی که شما و پزشک متخصص در مورد قبل از جراحی توافق کرده‌اید، به ریش جدید شما شکل می‌دهد.

بهبودی
شما به یک روز کاری نیاز دارید تا از طریق عمل کاشت ریش بهتر شوید. پوسته های ریزی می تواند در اطراف هر فولیکول موی تازه کاشته شده ایجاد شود، اما این پوسته ها باید ظرف چند روز پوسته پوسته شوند.

درست بعد از 7 روز تا ده بار، سعی کنید بتوانید به طور کلی اصلاح و کوتاه کردن ریش خود را شروع کنید.

اما یک هشدار: موهای جدید ریش شما ممکن است بلافاصله پس از دو یا سه هفته ریزش کنند. این معمول است، و موهای جدید باید افزایش یابد تا جای خود را بگیرند.


چه کسی کاندیدای عالی برای این درمان است؟
به دلیل اینکه فولیکول های مو از طریق سر شما جمع می شوند، مهم است که فولیکول های موی سالم در این ناحیه داشته باشید.

این موضع در میان بسیاری از آخرین نقاط طاسی قرار دارد، بنابراین حتی اگر شروع به ریزش موهای شما در ابتدا کرده باشید، به احتمال زیاد رشد سالم تری در پشت سر خود خواهید داشت.

جراح پیوند شما پوست سر شما را معاینه می کند و تصمیم می گیرد که آیا واحدهای فولیکولی بیش از اندازه کافی برای پیوند پیدا می کنید یا خیر.

اگر به نظر می رسد که فولیکول های مو به اندازه کافی برای درو کردن وجود ندارد، پزشک ممکن است درمان های مختلفی را توصیه کند.

چگونه از موثر بودن کاشت ریش آگاه هستید؟
هر شکلی که تکنیک انجام شود، فقط در عرض سه یا چهار ماه، فولیکول‌های مو پیوند شده باید در ناحیه‌ای مستقر شوند و گسترش پیدا کنند.

اگر در 8 یا 9 ماهگی، ریش کامل و متعادلی داشته باشید، می‌دانید که کاشت ریش مؤثر بوده است و می‌توانید با آن به‌گونه‌ای رفتار کنید که انگار در کنار آن وجود داشته است.

در حالی که هر دوی آن‌ها FUE و FUT می‌توانند ریش‌های کاملاً طبیعی ارائه دهند، ریش‌های FUT عموماً پرتر هستند.

این به این دلیل است که معمولاً هر زمان که یک نوار از پوست خارج می شود، فولیکول های بسیار بیشتری برداشت می شوند. بنابراین در صورتی که قصد شما ضخیم‌تر شدن ریش است، به FUT فکر کنید.

شکست پیوند ریش نادر است و معمولاً نتیجه برداشت نامناسب از نقطه اهداکننده است. واقعاً به همین دلیل است که برای انتخاب یک جراح ماهر ترمیم مو بسیار مهم و ارزش پرداخت بیشتر است.

آیا اقدامات ایمنی یا عوارض جانبی ناخوشایند وجود دارد که باید با آن آشنا شوید؟
بلافاصله پس از عمل، فضای برداشت شده با سر و همچنین محل کاشت با تجربه شما نیاز به مراقبت ویژه دارد. این دو سایت باید پاکسازی شوند.

دستورالعمل های مراقبت از خانه
ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما دستورالعمل های درمان اموال را به شما می دهد. اینها ممکن است شامل استفاده از پماد آنتی بیوتیک برای پوست سر شما و مقابله با آن باشد.

برخی از فعالیت‌هایی که باید حداقل در چند روز اول از آن جلوگیری کرد عبارتند از: تبلیغات

شنا
به نور مستقیم خورشید،
کشیدن سیگار
با استفاده از سونا یا وان خروش‌کننده
که نیاز به اعمال فیزیکی دارد، در درجه اول هر چیزی که باعث ایجاد عرق
در تماس، مالش یا خاراندن لکه‌های برداشت شده یا کاشت شود
. ممکن است تشویق شود که صورت خود را برای چند روز نشویید یا حداقل از شستشو دوری کنید. پوست شما احتمالاً ظریف و خارش دار خواهد بود، اما برای جلوگیری از تحریک و عفونت، آزمایش کنید تا خود به خود آن را ترک کنید.

عوارض جانبی ناخواسته احتمالی
صورت و پوست سر شما نیز ممکن است از عوارض جانبی بعدی آگاه باشد:

تورم
قرمزی
سفت شدن
بی‌حسی
پوسته‌های لحظه‌ای یا پوسته پوسته
شدن زخم زمانی که در محل اهداکننده قرار می‌گیرید مکرر است، اما معمولاً رشد موهای کاملاً طبیعی شما شامل آن می‌شود. FUE اسکارهای فشرده و اغلب غیرقابل توجهی بر جای می گذارد. با این حال، FUT یک اسکار منفرد گسترده در اطراف پشت قله بر جای می گذارد.

نواحی ایمپلنت در مقابل نباید هیچ گونه جای زخم را نشان دهند، اما برخی دلمه های کوتاه مدت وجود خواهند داشت. اگر پوسته پوسته شدن، قرمزی، تورم یا ناراحتی فقط پس از چند هفته ادامه یافت، مطمئن شوید که به پزشک خود اطلاع دهید.

ارزش کاشت ریش دقیقا چقدر است؟
کاشت ریش کم هزینه نیست. آنها می توانند بر اساس مقدار پیوندهای مورد نظر، بیش از پانزده هزار دلار ارزش داشته باشند. پیوند جزئی - برای پر کردن نواحی صورت که در حال حاضر باعث گشاد شدن مو نمی شود - می تواند بین 3000 تا 7000 دلار ارزش داشته باشد، یک بار دیگر با توجه به تعداد گرافت های کاشته شده. شما می خواهید در مشاوره اولیه خود با پزشک خود در مورد این قیمت صحبت کنید.

قبل از اقدام، پزشک شما باید به پوست سر و تجربه شما نگاه کند تا مشخص کند چه زمانی متقاضی عالی هستید. این مشاوره با توجه به ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی ممکن است هزینه ای نیز داشته باشد. هنگام تهیه قرار ملاقات خود، مطمئن شوید که میزان هزینه جلسه را زیر سوال می برید.

از آنجایی که کاشت ریش یک تکنیک زیبایی است، تحت پوشش بیمه نامه قرار نمی گیرد. برخی از پزشکان به شما کمک می کنند تا پرداخت را به صورت اقساطی انجام دهید، بنابراین مطمئن شوید که در مورد گزینه های تامین مالی سوال دارید.

چگونه یک شرکت واجد شرایط پیدا کنید
شما باید با یک جراح با تجربه ترمیم مو عمل کنید.

با توجه به هزینه‌های مرتبط، چالش‌های ناشی از عوارض و جای زخم، و اراده برای بهترین نتایج ممکن، به احتمال زیاد با داشتن جراح متخصص بسیار کمتر یا کم‌هزینه‌تر، به صرفه‌جویی در پول خود فکر نکنید.

احتمالاً ممکن است با فولیکول های مو ملتهب مواجه شوید. یا ممکن است جراحی به نتیجه نرسد و شما به سادگی موهای کاشته شده خود را برای همیشه از بین ببرید.

برای اطمینان از اینکه با بهترین پزشک سر و کار دارید، بررسی کنید که آیا آنها دارای مجوز از هیئت جراحان ترمیم مو آمریکا هستند یا خیر.

صدور گواهینامه به این معنی است که پزشک تعداد قابل توجهی از چندین ساعت کار را برای کشف و کشف این صنعت ثبت کرده است.

در طول جلسه مشاوره، سوالاتی که باید در مورد آنها صحبت کنید:

آیا پیوند ریش تنها یکی از تخصص های شماست؟
چند سال است که این تکنیک ها را انجام داده اید و چند تکنیک را تکمیل کرده اید؟
آیا هر دو عمل جراحی FUE و FUT را به طور مساوی انجام می دهید؟ دانش شما با هر کدام چیست؟
توصیه های شخصی معمولاً عملی هستند. اگر کسی را می شناسید که با یک پزشک خاص کار کرده است، در مورد برخورد و موفقیت او با او مشورت کنید.


راه حل های کاشت ریش چیست؟
اگر کاشت ریش به همان اندازه تهاجمی، گران یا هر دو به یک اندازه به نظر می رسد، انتخاب هایی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

ماینوکسیدیل  
ماینوکسیدیل (Rogaine) یک داروی رایج برای ریزش مو در پوست سر است، اما واقعاً می تواند در تحریک انبساط مو در صورت نیز مفید باشد. ماینوکسیدیل موضعی در انواع مایع و فوم به بازار عرضه می شود.

فقط یک عیب این است که وقتی اجرای آن را متوقف می کنید، رشد موهای جدید شما معمولا کند می شود و به طور کامل متوقف می شود.

درباره ماینوکسیدیل
ماینوکسیدیل در ابتدا به عنوان دارویی برای کاهش نیرو ساخته شد. تنها یک نتیجه در نظر گرفته شده ممکن است افت فشار خون باشد، بنابراین اگر مشکل قلبی عروقی دارید یا داروهای دیگری برای فشار خون دریافت می کنید، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید.

مکمل های غذایی
سایر محصولاتی که ممکن است به خوبی رشد موی ریش را افزایش دهند شامل مواردی مانند مکمل های غذایی حاوی ویتامین B بیوتین است که باعث رشد موهای سالم تر می شود.

مکمل دیگری که به عنوان منبع مورد اعتماد ال-کارنیتین-ال- تارتارات شناسایی شده است نیز ممکن است رشد مو را در پوست سر و ناحیه صورت شما افزایش دهد.

رفتارهای سبک زندگی
و اگرچه رشد مو تا حد زیادی توسط ژنتیک تعیین می‌شود، برخی از رفتارهای شیوه زندگی ممکن است به شما در تسریع پیشرفت موهای ریش کمک کند:

تمرین برای افزایش گردش خون، که به نوبه خود از سلامت کلی فولیکول مو حمایت می‌کند.
یک برنامه غذایی مغذی غنی از پروتئین های بدون چربی، روی، آهن، غلات کامل، و میوه ها و سبزیجات مملو از ویتامین های طبیعی A، B، C، D و E داشته باشید.
هر شب 7 تا 8 ساعت استراحت کنید. جراحی کاشت ریش
بدون مصرف
یکی از راه‌های پر کردن شکاف‌های درون ریش است یا شما را قادر می‌سازد تا در جایی که هیچ‌یک از قبل بهبود نیافته، ریش ایجاد کنید. این یک تکنیک تهاجمی و پرهزینه است، اما نتایج آن طولانی مدت است.

بسته به نوع روش جراحی ایمپلنت، می‌توانید یک اسکار طولانی خاص روی سر خود داشته باشید که می‌تواند با جلو آمدن موها پوشانده شود یا چندین اسکار کوچک که اغلب خیلی کوچک‌تر از آن هستند که قابل مشاهده نیستند.

وقتی مسیر کاشت را انتخاب نمی‌کنید، معمولاً می‌توانید محصولات و محلول‌های موضعی مانند ماینوکسیدیل را برای تقویت رشد موهای ریش امتحان کنید، یا می‌توانید مکمل‌های بهداشتی مصرف کنید.

هر دوره ای را که در نهایت انتخاب می کنید، ابتدا با پزشک خود در مورد چالش ها و چیزهای عالی در مورد جراحی، داروهای موضعی و مکمل های غذایی صحبت کنید.

ژن‌های شما ممکن است مسئول انبساط کم ریش یا عدم گشاد شدن ریش باشند، اما اگر می‌خواهید موهای صورت را در درازمدت بخواهید، گزینه‌های دیگری دارید.

kazem
kazem

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋