kateoustinnn

kateoustinnn

توسط ۱ نفر دنبال می شود

هر آنچه که نیاز می باشد در مورد پرینتر سه بعدی بدانید

چاپگر سه بعدی در واقع دستگاهی شبیه ماشین CNC است که می تواند یک فایل سه بعدی طراحی شده با نرم افزار سه بعدی یا یک اسکنر سه بعدی را به یک جسم فیزیکی ملموس تبدیل کند.

نحوه کار پرینترهای سه بعدی به این صورت است که پس از برش فایل سه بعدی و اعمال و انتقال تنظیمات پرینت به دستگاه و بارگذاری مواد مصرفی یا فیلامنت، دستگاه شروع به کار کرده و مدل فیزیکی را لایه به لایه چاپ کرده و یکی می سازد. از کاربردهای پرینترهای سه بعدی، مدل سازی اولیه و در برخی موارد شرح و بسط محصول نهایی است.

به طور کلی می توان گفت که مهمترین کاربرد این دستگاه نمونه سازی محصول برای کنترل و عیب یابی محصول طراحی شده و اصلاح عیوب احتمالی و در نهایت تولید انبوه محصول به روش های دیگر تولید مانند ریخته گری یا پلاستیک می باشد. . تزریق.

اساس کار پرینتر سه بعدی


برخلاف ماشین‌های تولید سنتی، مانند ماشین‌های تراش یا فرز، که قطعات سه‌بعدی با تراشکاری یا تراشکاری فلزات تولید می‌شوند، در پرینتر 3 بعدی ، مدل‌های سه بعدی با بارگذاری یا افزودن مواد روی هم تولید می‌شوند.

این کار شباهت زیادی به کار ساختن یا دیوارکشی برای ساختمان دارد. همانطور که سازنده برای ساخت دیوار آجرها را لایه به لایه روی هم می چیند، در پرینترهای سه بعدی نیز مواد لایه به لایه روی هم چیده می شوند تا در نهایت یک مدل سه بعدی ایجاد شود. در پرینترهای سه بعدی با فناوری FDM، مواد یا خود فیلامنت هدایت می شوند. توسط اکسترودر موجود در هیتر و در آنجا ذوب شده و از طریق نازل تزریق می شود.

مواد تزریق شده توسط یک سیستم حرکتی بر روی صفحه نمایش طبق یک برنامه از پیش تعریف شده تزریق می شود و این کار تا زمانی که قسمت سه بعدی ساخته شود تکرار می شود.به همین دلیل به آن فناوری ساخت افزودنی می گویند. لازم به ذکر است که انواع مختلفی از پرینترهای سه بعدی با تکنولوژی های مختلف وجود دارد که در اینجا به برخی از آنها پرداخته می شود.

 

انواع فناوری چاپگرهای سه بعدی


فناوری های زیادی در پرینترهای سه بعدی استفاده می شود که فناوری FDM معروف ترین و ارزان ترین فناوری است و به همین دلیل وقتی صحبت از پرینترهای سه بعدی می شود به ذهن مردم می رسد. در این بخش سه نوع فناوری رایج مورد بررسی قرار گرفته است.

FDM یا FFF 3D Printer:

معروف ترین و پرکاربردترین فناوری چاپگر سه بعدی. در این فناوری مواد پلاستیکی به صورت نخ وارد دستگاه می شود و پس از ذوب شدن در نازل، روی صفحه تزریق می شود و مدل سه بعدی آن چاپ می شود.

پرینتر رزین سه بعدی: این نوع چاپگر سه بعدی از مواد رزین حساس به نور استفاده می کند که در زیر نور فرابنفش جامد می شوند. به طور کلی سه مدل از سیستم های تابش نور وجود دارد و نام فناوری بسته به نوع نور مورد استفاده تغییر می کند و اگر نور توسط لیزر نقطه ای روی صفحه تولید تابش شود به آن چاپگر سه بعدی SLA می گویند.

اگر نور فرابنفش توسط پروژکتور تابش شود به آن چاپگر سه بعدی DLP و در آخر اگر نور توسط صفحه LCD تولید شود به آن چاپگر سه بعدی LCD می گویند. مورد سوم ارزان ترین و پر استفاده ترین است. این است.
چاپگر سه بعدی پودری: این نوع پرینترهای سه بعدی از پودر پلیمر یا فلز برای ساخت قطعات استفاده می کنند و دقت و کیفیت بسیار خوبی دارند و ساخت قطعات روی این دستگاه ها نیازی به پشتیبانی ندارد.اگر پودر پلاستیک یا پلیمری باشد به آن چاپگر سه بعدی SLS می گویند و برای پودرهای فلزی از پرینترهای سه بعدی SLM استفاده می شود که قدرت لیزر بیشتری دارند و مجهز به محفظه خلاء یا گاز مخصوص نیز هستند.

مزایای چاپگر سه بعدی 


اگر بخواهیم از مزایای پرینتر سه بعدی صحبت کنیم، می توان گفت که این فناوری تغییرات زیادی را در زندگی امروزی ایجاد کرده است و دلیل این تغییرات عملکرد بالای این دستگاه در تولید مدل های پیچیده سه بعدی و کاهش پیش تولید، به خصوص در مورد نمونه های اولیه است.


علاوه بر موارد فوق، استفاده از پرینتر سه بعدی در فرآیند تولید محصولات خاص و سفارشی باعث صرفه جویی زیادی در هزینه ها می شود که از جمله می توان به ساخت قالب اشاره کرد که قبلا به صورت سنتی انجام می شد و فرآیندی زمان بر بود. بسته به نوع ماده ای که برای تولید محصولات استفاده می شود، در برخی موارد مانند مواد سیلیکونی، قالب را می توان به کمک چاپگر سه بعدی پرینت سه بعدی کرد و مستقیماً برای قالب گیری مواد مختلف استفاده کرد.

 

 علاوه بر این، استفاده از پرینتر سه بعدی به جای روش های تولید سنتی، باعث کاهش ضایعات یا ضایعات می شود که علاوه بر محیط زیست، هزینه های تولید را نیز کاهش می دهد. در پرینترهای سه بعدی، پیچیدگی یک مدل چندان زیاد نیست. مهم است و چاپگر سه بعدی می تواند یک مدل سه بعدی بسیار پیچیده را چاپ کند و آن را آماده استفاده کند.

به عبارتی امروزه می توان قطعات پیچیده ای را که با روش های سنتی تولید نمی کرد با کمک پرینتر سه بعدی تولید کرد و این امر به دلیل ترکیب قطعات مختلف و ایجاد یک قطعه پیچیده، روند تولید محصول را تسهیل می کند.

 معایب پرینتر سه بعدی
هر دستگاهی مزایا و معایب خود را دارد و می توان گفت دستگاه کاملی نداریم. برخی از معایب یا ضعف ها عبارتند از:

مقرون به صرفه نبودن تولید انبوه

 

دستگاه های چاپگر سه بعدی برای نمونه سازی یا ساخت تعداد محدودی از قطعات موثر هستند. اگر هدف تولید انبوه یک محصول یا قطعه باشد، استفاده از چاپگر سه بعدی سودی نخواهد داشت.


کندی فرآیند تولید

 

به طور کلی سرعت این ماشین ها نسبت به سایر روش های تولید مانند ماشین های تزریق پلاستیک کند است، بنابراین برای تولید انبوه مناسب نیستند.


مواد مصرفی محدود

برخلاف روش‌های تولید سنتی که دارای تنوع بسیار بالایی در مواد اولیه هستند، در پرینترهای سه بعدی تنوع مواد مصرفی محدود است و این مشکل در برخی موارد مانع از استفاده آن در تولید یک محصول خاص می‌شود. مواد. 

 

kateoustinnn
kateoustinnn

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋