kateoustinnn

kateoustinnn

توسط ۱ نفر دنبال می شود

مزوتراپی مو چیست؟

خیلی از افراد این روزها دچار ریزش موی شدید شده اند و برای درمان به فکر کاشت مو می باشند اما هزینه کاشت مو بسیار بالا می باشد و از عهده خیلی از افراد بر نمی آید 

شواهد نشان می دهد که مزوتراپی مو در حال حاضر یکی از بهترین و محبوب ترین روش ها برای درمان ریزش مو است. مزوتراپی مو یکی از روشهای محلی برای درمان پوست و مو است که کاربردهای مختلفی دارد. با این روش درمانی می توانید مشکلات بسیاری از قبیل کم آبی بدن ، چین و چروک های سطح ، سلولیت و ریزش مو را درمان کنید.

البته طبق تحقیقات ، مشخص شده است که مواد مورد استفاده در مزوتراپی در کل تأثیر یکسانی ندارند. با این حال ، بسیاری از افرادی که توصیه می شود از موهای درمانی مو استفاده کنند از آن می ترسند یا از درمان های جایگزین با عوارض جانبی مانند مینوکسیدیل استفاده می کنند. در این مقاله ، مزایا و مضرات مزوتراپی را بررسی خواهیم کرد تا ببینیم این روش برای چه کسی مناسب است.

 

مزوتراپی چیست؟ استفاده از مزوتراپی چیست؟


درمانهای با تزریق حداقل تهاجمی مزوتراپی نامیده می شوند. مزوتراپی از دو بخش "مزو" و "درمانی" تشکیل شده است. گوشت به معنای یک لایه میانی پوست است ، زیرا تمام تزریق در این لایه انجام می شود.

 مزوتراپی مو  به معنای درمان لایه میانی پوست است. این روش درمانی در علوم پزشکی بسیار پذیرفته است و با توجه به کاربرد آن ، نوع مواد تزریق شده به لایه میانی پوست متفاوت است. در گذشته از مزوتراپی برای کاهش درد انسان استفاده شده است. اما امروز این روش بیشتر در درمان های زیبایی استفاده می شود. استفاده از مزوتراپی به شرح زیر است:

درمان سلولیت در ناحیه ران و لگن ، که باعث سفت شدن و بلند شدن می شود.
درمان ریزش مو و افزایش رشد مو
هیدراتاسیون پوست و جوان سازی آن
از بین بردن لکه ها روی صورت ، باعث تمیز و روشن پوست تیره می شود
چربی اضافی بدن ، کاهش وزن و کاهش وزن را از بین ببرید.
زخم ها و زخم ها را بردارید
درمان گریس روی پلک ها
تصحیح منحنی ها بر روی سطح بدن (کانتورینگ بنابراین)


مزوتراپی مو درمانی است که با تزریق در وسط پوست سر انجام می شود.در مزوتراپی برای موهای ویتامین ها ، مواد معدنی ، پروتئین ها و موارد مشابه با سوزن های بسیار نازک به سر تزریق می شوند. در داروهای مزوتراپی مو که گردش خون را نیز افزایش می دهد ، ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی که ریشه مو را تغذیه می کنند ، مستقیماً با سوزن 2 یا 4 میلی متر به ریشه مو تزریق می شوند. این روش یک روش اضافی برای درمان و کنترل ریزش مو است. این تزریق با یک دوز کوچک انجام می شود تا به نتیجه چاه و چاه برسد.

تزریق زمین را برای تحریک بافت و متابولیسم سلول آماده می کند. بعد از درمان ، مطمئناً موهای سالم تر و زیباتر خواهید داشت. پس از 6-10 جلسه ، ریزش مو بیمار کاملاً متوقف خواهد شد. از آنجا که مواد مزوتراپی در دوزهای کوچک به ریشه موها تزریق می شوند ، هیچ خطری برای بیمار وجود ندارد و نتیجه این روش به سرعت قابل مشاهده است. مزوتراپی یکی از عملی ترین و عملی ترین روش های بالینی است و در صورت ترکیب با ترموتراپی مو و ماساژ سر ، نتیجه بسیار بهتر خواهد بود. هدف اصلی مزوتراپی مو تحویل مواد مغذی به سلول های پوستی و فولیکول های مو برای بازگرداندن ، تقویت و آسیب دیده مو برای شروع رشد است. موادی که به پوست سر تزریق می شوند عبارتند از:

دوتایی
بیتین
میراکسیدیل
باله
سیلیکون ارگانیک
مواد معدنی و ویتامین ها
PRP


تأثیر مزوتراپی مو برای درمان آلوپسی


آلوپسی به معنای ریزش مو است و آلوپسی آندروژنیک رایج ترین نوع آلوپسی است. در بیماران مبتلا به آلوپسی ، سیستم ایمنی بدن به فولیکول های مو حمله می کند و آنها را از بین می برد. تا زمانی که سیستم ایمنی بدن با فولیکول ها تلاش کند ، هیچ الیاف جدیدی رشد نخواهد کرد. متداول ترین درمان برای آلوپسی در کشور استفاده از مینوکسیدیل محلی و فیناستراید دهان است.اما تحقیقات نشان داده است که از سال 2019 ، با تزریق این مواد به پوست سر ، می توانند نتایج عالی را مشاهده کنند.

 

در این روش ، یک کوکتل که شامل مینوکسیدیل و فیناستراید ، بیوتین و دیفنوتنول است ، هر دو هفته یکبار به پوست سر بیمار تزریق می شود. پس از ده جلسه ، نتایج دریافت شده در درمان آلوپسی با مزوتراپی برای مو بسیار تعجب آور بود. این روش بدون هیچ گونه عارضه و بالاترین تراکم موفق به جلب نظر بسیاری از افراد شد.

چرا مینوکسیدیل و فیناستراید در درمان ریزش مو مؤثر نیستند؟
دلایل ریزش مو در مدل های ریزش مو نر و زن دقیقاً مشخص نیست. عواملی مانند:

عوامل ارثی و هورمونهای آندروژن
استرس و کمبود خواب
کمبود مواد مغذی
اختلالات خون
اختلال
همه از جمله دلایل ریزش مو هستند. به همین دلیل ، نمی توان انتظار داشت که مینوکسیدیل و فیناستراید تمام دلایل ریزش مو را حل کنند و برای همه آلوپک ها مفید باشند. اگر این نوع دارو برای درمان کاهش شما مؤثر نیست ، می توانید آن را با روش هایی مانند: روش PRP ، مزوتراپی مو ، نور درمانی ، مصرف مکمل های ویتامین و در نهایت کاشت مو جایگزین کنید.


تأثیر مزوتراپی مو برای تقویت مو


هنگامی که مواد مغذی و ویتامین ها به پوست سر و به شفت مو نمی رسند ، مو رشد نمی کند ، نازک و شکننده می شود. مطالعات نشان می دهد که مزوتراپی مو در تقویت پوست سر بسیار موفق بود. از آنجا که این روش مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز برای رشد و تقویت مو را تزریق می کند (البته میزان مواد تشکیل دهنده موجود در کوکتل مزوتراپی بر اساس نیازهای بیمار تغییر می یابد) و با بازیابی تدریجی هورمون رشد مو ، موهای منهول تقویت می شوند واد و رشد کنید. موها باورنکردنی می شوند.

تأثیر مزوتراپی مو برای درمان ریزش مو


اگر به دنبال یک درمان قطعی و 100 ٪ برای ریزش مو هستید ، میسوتراپی مو می تواند بسیار مؤثر باشد. مواد لازم در کوکتل های موهای مزوتراپی ، که به پوست سر تزریق می شوند ، سلول های پوست سر را بازسازی می کنند و فولیکول های مو را تقویت می کنند. این روش نه تنها قطعی ترین روش برای درمان ریزش مو است ، بلکه با تحریک فولیکول های مو شروع می شود و رشد مو را تکرار می کند.

تأثیر مزوتراپی مو ، روشی برای تقویت موهای کاشته شده


اگر موهای خود را پیوند داده اید ، انتظار کمی ریزش مو را داشته باشید. طبیعی است که دو هفته پس از کاشت مو ، موها شروع به کاهش می کنند و بعد از دو ماه موهای جدید شروع به رشد می کنند.

 

هنگامی که خون به خوبی در پوست سر گردش می کند ، مواد مغذی بیشتر به فولیکول های مو می رسند. در نتیجه ، موها سریعتر و بیشتر رشد می کنند. این همان چیزی است که موهای درمانی مو را برای شما ایجاد می کند: گردش خون در پوست سر را افزایش می دهد. برای افزایش نتیجه کاشت مو و حفظ آن ، پیشنهاد می شود که چند ماه پس از کاشت مو از موتوتراپی مو به عنوان یک روش ترمیمی استفاده کنید تا نتایج شما را غافلگیر کند.

آیا این بهتر مزوتراپی است یا PRP؟


در حقیقت ، تصمیم گیری در مورد کدام یک از این روشها بهتر از روش دیگر نیست. با این حال ، معمولاً گفته می شود که PRP یک روش بهتر است. از آنجا که می توان آن را در لایه های متنوع (در حالی که مزوتراپی مو محدود به درم یا لایه میانی پوست است) تهیه کرد و از مواد موجود در جریان خون خود داوطلب استفاده می شود.
واد

kateoustinnn
kateoustinnn

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋