kateoustinnn

kateoustinnn

توسط ۱ نفر دنبال می شود

ویژگی های سنگ قبر مرمر چیست؟

اگر امروز به بهشت ​​زهرا (س) تهران که آن را خورشید سال نو می نامید، بروید و چند قدمی بین قسمت های مختلف قدم بزنید، می بینید که برخی از مقبره ها با برخی دیگر متفاوت است. شکل سنگ و حتی کیفیت آن چطور؟ سنگ قبرها در رنگ ها و شکل های متنوعی وجود دارند که شکل ها و فرم ها و طرح های منحصر به فردی دارند که منحصر به فردتر از سایرین است.اکثر خانوادها خرید سنگ قبر مرمر انجام داده اند و آنها را نصب کرده اند اما معمولا قیمت سنگ قبر مرمر نسبت به بقیه سنگها بهتر می باشد .

زمانی که قیمت قبر محدودیتی ندارد

حال طبق سنت زیبای قدیمی، سال نو بهانه ای است برای یادآوری بیشتر گذشته، از این لحظه استفاده می کنیم و سری به یکی از سنگ فروشی های اطراف بهشت ​​زهرا (س) می زنیم. رئیس فروشگاه سنگ می گوید همه مدل ها سنگی هستند اما طبق معمول بستگی به جیب و سلیقه شما دارد. اما به طور کلی در ارزیابی قیمت یک قبر، نوع سنگ، ابعاد، ضخامت و طرح آن بسیار تعیین کننده است.

 

آقای رسولی گفت: در حال حاضر از سنگ گرانیت نطنز اصفهان، گرانیت سیمین، گرانیت برزیلی، مرمر سفید و صورتی و مرمر برای مقبره ها استفاده می شود. البته سنگ های خاص دارای کیفیت های خاص و قیمت های متفاوتی هستند. این نوع سنگ منشا ایتالیایی دارد و به ندرت دیده می شود. مقبره های برزیلی نیز کیفیت خوبی دارند، اما متأسفانه اکثر آنها اکنون چینی هستند و با نام های برزیلی فروخته می شوند.

 

اگرچه امروزه بیشتر مردم از سنگ گرانیت سیاه برای مقبره ها استفاده می کنند، اما برخی سنگ مرمر هرات را به دلیل منحصر به فرد بودن آن انتخاب می کنند. این سنگ به دلیل اینکه بسیار سفید و براق است بسیار زیبا است و برخی افراد حاضرند برای استفاده از این سنگ برای قبور عزیزان خود هزینه های زیادی بپردازند.قیمت این نوع سنگ با توجه به اندازه و شکل آن متفاوت است. اما 15 تا 25. یک میلیون اشک هزینه دارد.

 

در فروشگاهی دیگر چندین مدل سنگ خاص با اشکال برجسته وجود دارد. صاحب مغازه که خود را صالح معرفی می کند، می گوید: این نوع مقبره ها اغلب برای مقابر باستانی در محوطه قدیمی بهشت ​​زهرا (س) استفاده می شود. البته در قسمت جدید مسئولین در استفاده از این نوع ماکت سنگ سختگیری بیشتری دارند. شما نمی توانید شکل و ارتفاع سنگ را انتخاب کنید، اما محدودیتی برای نوع سنگ وجود ندارد. بیشتر افراد نوع خاصی از سنگ را انتخاب می کنند.

 

او گفت: "ما تمام مدل های مشتری را در فروشگاه خود داریم." برخی از وصیت مرده پیروی می کنند و به دنبال خرید سنگ های گران قیمت یا ارزان هستند، برخی برایشان مهم است که سنگ های مخصوص مرده را سفارش دهند، گویی می خواهند کاری را به عنوان ادای احترام یا تقدیم انجام دهند. . عذاب وجدان داشته باش و عده ای می آیند تا قبر او را سفارش دهند. این افراد اغلب آنقدر برای او مهم هستند که مشغول سفارش دادن به آرا، حتی آنچه روی آرای آنها نوشته شده است، می شوند.

 

اوایل فروش سنگ نسبت به الان کمتر بود اما از زمانی که سنگ چینی کلاس دوم و سوم وارد شد و به قول بچه ها همه چیز فست فود شده است، روی هم رفته تعداد سنگ فروشی ها زیاد شد. . بسیاری از آنها جایگزین سنگ چینی می شوند "در درجه اول سنگ را به مردم بفروشید."

 

وی در پاسخ به ماهیت سنگ خوب گفت: قبر باید یکدست و بدون خط باشد. سنگ های سفید اغلب دارای مهره های آبی در مقبره ها هستند. وجود لکه ها و خطوط زیاد روی قبر از ارزش آن می کاهد. من همیشه به مشتریان می گویم هنگام خرید به پشت قبر نگاه کنند تا شکافی ایجاد نشود.وی ادامه داد: برای سنگ های معمولی معمولا سفارش سنگ یک یا سه روز بیشتر طول نمی کشد اما برخی از سنگ ها را مشتری سفارش می دهد و گاهی یک ماه طول می کشد تا سنگ در بازار پیدا شود. . به عنوان مثال، اخیراً یک مشتری قبر خودش را سفارش داد زیرا می خواست قبرش را به آمریکا بیاورد.

 


وقتی از او پرسیدیم چرا برخی از سنگ ها اینقدر گران هستند، پاسخ داد: «در حال حاضر بازار پر از سنگ های چینی نامرغوب است که بعد از یکی دو سال آفتاب و باد و باران، بسیار مصنوعی هستند و آسیب می بینند. برخی از سنگ ها اما طبیعی هستند و به همین دلیل گران هستند. 60-70 میلیون تن سنگ داریم.

وی تصریح کرد: حتی مشتریانی داریم که اصرار دارند در قبوری که برای بستگان خود سفارش می دهند از آب طلا استفاده کنند که بسیار گران است. البته بازار قبرستان شب عید بهتر از بقیه سال است. بسیاری از خانواده ها هر سال یادی از فرزندان خود نمی کنند، شب عید می خواهند برای شرمساری پدر و مادر و مرده قبرها را بازسازی کنند.

وقتی قبر هم هست!

اگر فکر می کنید انتخاب سنگ قبر از بین هزاران مدل موجود در بازار کار آسانی است، در اشتباهید. انتخاب با شماست، مهم نیست چقدر پول بدهید. هر چه پول بیشتری داشته باشید، گزینه های بیشتری خواهید داشت.

قبرهای سیاه یا سفید، طبیعی یا مصنوعی، با یا بدون رویه، حکاکی شده با طلا یا سفید یا قرمز، ضخامت سنگ، با یا بدون گلدان، با یا بدون چراغدان، طراحی روی سنگ و مدل های آن، حکاکی شده با دست یا لیزر، با یا بدون قرنیز، دو یا چند طبقه، استاندارد یا ساده و ده ها گزینه دیگر که می توانید هنگام سفارش قبر انتخاب کنید.هر دو قیمت خود و جداگانه دارند. به عنوان مثال نوشتن روی سنگ از 150 هزار تومان تا یک میلیون تومان متغیر است و در صورت نیاز به مواد خاصی، بسته به مصالحی که می توان از آن استفاده کرد، قیمت آن متغیر خواهد بود.

اگر کمی خلوت بیشتری می خواهید، مقبره شیشه ای است و سکویی در کنار سنگ برای نشستن بازماندگان قرار داده شده است.

خصوصی ترین مقبره های موجود در بازار

اما این پایان داستان نیست. با پیشرفت تکنولوژی و گسترش شبکه های اجتماعی، ارزیابی ها به دنیای سایبری راه پیدا کرده اند. مرتضی که در یکی از آن سنگ فروشی ها کار می کرد، آنلاین سر می زند. شماره او به راحتی پیدا می شود و بلافاصله شروع به صحبت در مورد خدمات خود می کند. مثل همه کارها، قبرها بالا و پایین است، می‌توانید به یک سنگ‌فروشی ساده در خیابان هم بروید و سنگ‌های 200 تا 300 هزار تومانی سفارش دهید یا از طریق شبکه‌های اجتماعی سنگ قبر میلیون‌ها تومانی وارد کنید.»

وی ادامه داد: اکنون مردم برای یافتن چند سنگ مانند گذشته خرید نمی کنند. با یک جستجوی ساده می توانید به راحتی سنگ های خاص مورد علاقه خود را پیدا کنید. خوبی آن این است که ما این سنگ را به فضای مجازی می سپاریم تا به اقوام نشان دهیم و این برای ما یک تبلیغ است.

.

kateoustinnn
kateoustinnn

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋