katayoonghahari

katayoonghahari

آموزش پیش نیاز دفتر فنی

 

هر پروژه‌ی عمرانی برای انجام شدن به یک سری عوامل نیاز دارد. مصالح، ابزار، ماشین آلات، نیروی اجرایی ماهر شامل کارگران و مهندسان، نقشه و محاسبات از جمله این عوامل هستند.

یک مهندس محاسب ممکن شروع به تحلیل و طراحی کند و بر اساس آن نقشه بدهد، سپس مصالح خریداری شده و با ماشین آلات به محل پروژه حمل شوند، کارگران و متخصصان شروع به کار کنند و با استفاده از ابزار و ماشین آلات پروژه را جلو ببرند تا کار انجام می‌شود.

اما تمام این زحمت‌ها زمانی نتیجه می‌دهد که پیمانکار دستمزد کاری که انجام داده است را از کارفرما بگیرد.

یک شرکت پیمانکاری از شرکت در مناقصه و امضا موافقتنامه تا تحویل قطعی و آزادسازی تضامین خود به مهندسی نیاز دارد تا ریزه کاری‌های دفترفنی را بداند.

گاهی عدم توجه به نکات کوچک هنگام شرکت در مناقصه، عدم آشنایی با نکات مربوط به تضامین پیمانکاری، تحویل موقت و قطعی، تغییر مدت و مبلغ پیمان و به طور کلی نداشتن تسلط بر امور پیمان، ضررهای سنگینی را به پیمانکار تحمیل می کند یا در بهترین حالت، پیمانکار را از به دست آوردن سودهایی که حقش بوده، باز می‌دارد.

به همین دلیل است که افراد شاغل در حوزه دفتر فنی عمدتا خیلی آسان کار پیدا می‌کنند و از حقوق و مزایای بهتری برخوردارند. آموزش حرفه‌ای پیش نیاز دفتر فنی و مدیریت ادعا (Claim) به شما کمک می‌کند تا خیلی آسان‌تر وارد این حوزه شده و با سرعت بالاتری رشد کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت آکادمی عمران مراجعه نمایید.

katayoonghahari
katayoonghahari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋