kardival.link

kardival.link

توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

بهترین خیرات در ایام کرونا 


همه ی ما در زندگی وقتی عزیزی را از دست می دهیم تا مدت ها سوگوار عزیز از دست داده ایم و می دانیم که با برگذاری مراسم ترحیم و ختم و حضور اقوام، آشنایان و دوستان می تواند مرهمی بر داغ تازه باشد. 
اما با وجود بیماری کرونا، برگزاری مراسم ترحیم رنگ و بوی گذشته را ندارد و بسیاری افراد به منظور در امان ماندن از این بیماری و رعایت بهتر پروتکل های بهداشتی حضوری کمتر در این مراسم دارند  . در این شرایط و با وجود عدم برگزاری مراسم ترحیم، هیجانات ناشی از داغ عزیزان با تاخیر تخلیه می شود و باعث می شود تا نزدیکان مرحوم تا مدتها در سوگ عزیز از دست رفته خود بنشینند و به نوعی دچار سوگ تاخیری شوند 

 

 

 

سوگ تأخیری عبارت است از عدم سوگواری به موقع یا مهار زمانی پاسخ هیجانی مناسب؛ در واقع، در این شرایط فرد ممکن است به واسطه‌ی عدم واکنش عاطفی مناسب، در آینده واکنش بیش از حد نشان دهد. ویژگی اصلی سوگ تأخیری انکار طولانی مسئله فقدان است؛ به‌عبارت‌دیگر وقتی این افراد عزیزی را از دست می‌دهند، اطرافیان و جامعه جلوی غم، ناراحتی و اضطراب آن‌ها را می‌گیرند و اجازه نمی‌دهند مراسم سوگواری عزیزان خود را انجام دهند و چند ماه بعد دچار سوگ تأخیری می‌شوند.

برای اینکه میزبان بتواند هم به میهمانان خود برسد و هم به سوگواری لازم است تا دغدغه برگزاری مرسم ترحیم آنچنانی را در ایام کرونا نداشته باشد لذا ما در این مطلب سعی داریم تا لیستی از بهترین خیرات ها را به شما یادآوری کنیم با ما همراه باشید

تهیه مواد بهداشتی برای مقابله با کرونا 


بسیاری از افراد از برگزاری مراسم باشکوه در ایام کرونا خوداری کرده و هزینه مراسم را به تهیه مواد بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا و توزیع بین افراد نیازمند و حاشیه ‌شهر اختصاص داده‌ که قطعاً این فرهنگ‌سازی درست و تحسین‌برانگیز مورد توجه اقشار مختلف قرار می‌گیرد

چاپ کتاب دعا برای اموات

اموات دستشان از دنیا کوتاه شده و چشم به راه خیرات و دعاهای  بازماندگان هستند. اما با وجود بیماری و موج های کرونا که نمی توان همه افراد را در یک مکان جمع کرد و پذیرایی با شکوه داشت پس بهتر است با نیمی از هزینه مراسم صرف چاپ کتاب دعا برای اموات شود بطوری که با وقف این هدیه یادبود به تکایا و مساجد با هر بار خواندن این کتاب صلواتی به روح مرحوم مورد نظر هدیه میشود

 

هزینه مراسم ختم برای کمک به نیازمندان

یکی دیگر از کارهای پسندیده ای که خانواده های داغدار در ایام کرونا انجام می دهند این است که هزینه های مراسم ختم و چهلم را صرف طبخ غذای گرم و اهدای آن به نیازمندان می کنند. این کار علاوه بر اینکه موجبات خشودی نیازمندان را فراهم می کنند سبب می شود تا روح آن مرحم نیز خشنود شود 

هزینه مراسم ترحیم صرف بازگشت به تحصیل کودکان نیازمند

از جالبترین هدیه خیراتی که توسط بازماندگان انجام شده هزینه های مراسم صرف کمک به  تحصیل کودکان نیازمند در مناطق مرحوم شده که با کمک سایر خیرین هزینه های تحصیل کودکان نیازمند از جمله کیف، کفش و لوازم تحریر را فراهم می کنند تا این کودکان رویا و آینده خود را بسازند و از تحصیل بازنماند

چاپ قرآن حزبی برای اموات

چاپ قرآن حزبی برای اموات مانند چاپ کتاب دعا برای اموات یکی از کارهای بسیار با ارزشی است که بازماندگان یک فرد فوت شده برای او انجام می دهند. با هدیه ی این قرآن های حزبی به مساجد و استفاده از آن ها در مراسم ختم عزیزان درگذشته ی دیگران، سبب می شود تا آن فرد فوت شده نیز در ثواب قرائت قرآن این مراسم که اغلب با دل های شکسته خوانده می شود، شریک شود. به جرأت می توان گفت مهم ترین موردی که در رابطه با چاپ قرآن حزبی برای اموات باید مورد توجه قرار بگیرد، کیفیت آن است. کیفیت قرآن حزبی یک مفهوم کلی بوده، برای بهتر مشخص شدن آن باید آن را جزئی تر مورد بررسی قرار داد؛ چراکه کیفیت این نوع چاپ کتاب قرآن به عوامل متعددی بستگی دارد.

 

 

 

برگزاری مراسم ترحیم در کرونا

برای این که بتوانید یک مراسم خوب در کنار رعایت تمام پروتکل های بهداشتی داشته باشید نیاز است که به نکاتی توجه کنید، در این قسمت به بیان این نکات می پردازیم.
توزیع ماسک، دستکش و وسایل ضدعفونی
شما می توانید پک های مناسبی از وسایل بهداشتی تهیه نموده و در ابتدای مراسم به افرادی که فاقد وسایل بهداشتی هستند تقدیم کنید در این صورت علاوه بر این که نکات بهداشتی را رعایت نموده اید از انتشار این ویروس نیز جلوگیری کرده‌اید.

استفاده از تب سنج

شما می توانید از یک تب سنج استفاده کنید تا از این طریق از ورود افراد مشکوک به کرونا به مراسم ترحیم جلوگیری نمایید.

رعایت فاصله اجتمایی

بهترین روش در برگزاری مراسم ترحیم در کرونا توجه و رعایت فاصله اجتمایی و برگزاری مراسم در صورت امکان در فضای باز است. به این گونه که صندلی ها را در صورت امکان قبل از استفاده ضدعفونی کرده و با رعایت فاصله یک متری قرار بدهید.

استفاده از خدمه برای پذیرایی

استفاده از خدمه نیز می تواند یک ایده مناسب برای برگزاری مراسم ترحیم در کرونا باشد، زیرا در مراسم عزاداری خانواده عزادار به دلیل این که شرایط مناسبی ندارند نمی توانند به شخصه عهده دار این وظیفه باشند از این رو استفاده از خدمه می تواند به آن ها برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم کمک فراوانی کند علاوه بر این در شرایط کرونا خدمه می توانند ناظر بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی نیز باشند ولی باید این نکته را بیان کنیم که استخدام خدمه هزینه بر است و شاید برخی افراد قادر به پرداخت هزینه آن نباشند.

همچنین به این مسئله نیز توجه داشته باشید که خدمه پذیرایی نیز باید تمام نکات بهداشتی را رعایت نموده و در این امر کوتاهی نکنند.

استفاده از پک های مراسم

در مراسم تحریم علاوه بر خرما و حلوا ممکن است که با موارد دیگری مانند کیک و یا میوه از مهمانان پذیرایی کنند، پیشنهاد ما به شما در این موارد استفاده از پک های مراسم ترحیم است زیرا دیگر نیازی نیست که شما هر کدام از موارد پذیرایی را به صورت جداگانه درون ظرف قرار داده و سلفون بکشید، شما با استفاده از این پک های آماده می توانید به راحتی تمامی موارد پذیرایی را با رعایت اصول کامل بهداشتی آن هم با چیدمانی زیبا و اصولی انجام بدهید همچنین نام مرحوم‌  و پیام خیر مقدم نیز بر روی این پک ها نوشته شده است. استفاده از این موارد همچنین می تواند برای خانواده های داغدار یک کمک به شمار بیاید.


 

kardival.link
kardival.link

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋