kardival.link

kardival.link

توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

علائم خرابی خنک کنده روغن هیدرولیک

خنک کننده روغن در هر وسیله نقلیه تولیدی یکی از اجزای موتور ضروری است که برای کارکرد روان خودروهای مدرن، کامیون ها و SUV ها در جاده هایی که روزانه تردد می کنند، طراحی شده است.

چه یک BMW 2022 داشته باشید یا یک نیسان سنترا 1996 قدیمی و در عین حال قابل اعتماد، این واقعیت باقی می ماند که سیستم خنک کننده در هر وسیله نقلیه ای باید در هر نوع آب و هوا و شرایط رانندگی در حالت کار باشد.

 اگرچه اکثر رانندگان هرگز با خنک کننده روغن خود تعاملی ندارند، اما سالم نگه داشتن آنها باعث افزایش طول عمر آنها می شود. با این حال، مانند هر جزء مکانیکی دیگری، آنها می توانند و اغلب فرسوده می شوند.

هدف از خنک کننده روغن موتور این است که به سیستم خنک کننده موتور اجازه دهد تا گرمای اضافی روغن را از بین ببرد ( قیمت و خرید خنک کننده روغن هیدرولیک را در فروشگاه هیدکالا بررسی کنید ).

 

 

این نوع کولرها معمولا از نوع مبدل های حرارتی آب به روغن هستند. در اکثر وسایل نقلیه در جاده، روغن موتور از آداپتوری که بین بلوک موتور و فیلتر روغن موتور قرار دارد، به کولرهای روغن می رسد.

 سپس روغن از طریق لوله های خنک کننده جریان می یابد در حالی که مایع خنک کننده موتور در اطراف لوله ها جریان دارد.

 گرمای حاصل از روغن از طریق دیواره‌های لوله‌ها به خنک‌کننده اطراف منتقل می‌شود که از بسیاری جهات مشابه عملکرد یک تهویه مطبوع داخلی برای منازل مسکونی است.

 گرمای جذب شده توسط سیستم خنک کننده موتور پس از عبور از رادیاتور خودرو، که در جلوی موتور در پشت توری خودرو قرار دارد، به هوا منتقل می شود.

اگر خودرو طبق نیاز سرویس شود، از جمله تعویض روغن و فیلتر معمولی، کولر روغن باید به اندازه موتور خودرو یا سایر اجزای اصلی مکانیکی خودرو دوام بیاورد.

با این حال، برخی مواقع وجود دارد که در آن حفظ و نگهداری از تمام پتانسیل آسیب به کولر روغن جلوگیری نمی کند.

 هنگامی که این قطعه شروع به فرسوده شدن یا خراب شدن می کند، چند علامت هشدار نمایش می دهد. در زیر تعدادی از این علائم ذکر شده است که می تواند به راننده هشدار دهد که ممکن است کولر روغن آنها نیاز به تعویض داشته باشد.

 

نشت روغن از خنک کننده روغن


یکی از قطعاتی که بخشی از سیستم خنک کننده روغن است، آداپتور خنک کننده روغن است. آداپتور خطوط روغن را به خود خنک کننده متصل می کند و آداپتور دیگری روغن 'خنک شده' را به داخل روغن می فرستد.

درون آداپتور یک واشر یا حلقه اورینگ لاستیکی قرار دارد. اگر آداپتور خنک کننده روغن به صورت خارجی خراب شود، ممکن است روغن موتور به زور از موتور خارج شود.

اگر نشتی کوچک باشد، ممکن است یک گودال روغن موتور روی زمین زیر وسیله نقلیه خود یا احتمالاً جریانی از روغن روی زمین پشت وسیله نقلیه خود مشاهده کنید.

اگر متوجه نشت روغن از زیر موتور خود شدید، همیشه توصیه می شود با یک مکانیک حرفه ای تماس بگیرید تا آنها بتوانند تشخیص دهند که نشتی از کجاست و به سرعت آن را تعمیر کنند.

 با نشت روغن، موتور توانایی روانکاری خود را از دست می دهد. این می تواند منجر به افزایش دمای موتور و سایش زودرس قطعات به دلیل افزایش اصطکاک ناشی از عدم روانکاری مناسب شود.

نشت مایع خنک کننده موتور از خنک کننده روغن


مشابه از دست دادن روغن، خرابی خنک کننده خارجی روغن ممکن است تمام مایع خنک کننده موتور را از موتور خارج کند.

چه نشتی مایع خنک ‌کننده بزرگ یا کوچک باشد، اگر موتور به سرعت تعمیر نشود، در نهایت موتور را بیش از حد گرم می‌کنید.

اگر نشتی کوچک باشد، ممکن است متوجه ریزش مایع خنک کننده روی زمین در زیر خودرو خود شوید. اگر نشتی بزرگ باشد، احتمالاً متوجه خواهید شد که بخار از زیر کاپوت وسیله نقلیه خود بیرون می زند.

اگر مایع خنک کننده به اندازه کافی از رادیاتور یا خنک کننده روغن نشت کند، می تواند منجر به مشکلات داغ شدن بیش از حد موتور و خرابی قطعات مکانیکی شود.

 

 

روغن در سیستم خنک کننده


اگر آداپتور خنک کننده روغن در داخل خراب شود، ممکن است متوجه روغن موتور در سیستم خنک کننده خود شوید.

 این به این دلیل اتفاق می افتد که وقتی موتور در حال کار است، فشار روغن بیشتر از فشار سیستم خنک کننده است. روغن با فشار وارد سیستم خنک کننده می شود.

 این در نهایت باعث عدم روانکاری می شود و می تواند به موتور شما آسیب جدی وارد کند.

خنک کننده در روغن


هنگامی که موتور کار نمی کند و سیستم خنک کننده تحت فشار است، مایع خنک کننده می تواند از سیستم خنک کننده به داخل تابه روغن منتقل شود. سطوح بالای کاسه روغن می تواند به دلیل ضربه زدن میل لنگ به موتور هنگام چرخش به موتور آسیب برساند.

هر یک از این علائم نیاز به شستشوی سیستم خنک کننده و موتور برای حذف تمام مایعات آلوده دارد. آداپتور خنک کننده روغن، اگر جزء خراب باشد، نیاز به تعویض دارد. کولر روغن نیز نیاز به شستشو یا تعویض دارد.

منبع : https://www.yourmechanic.com/article/symptoms-of-a-bad-or-failing-oil-cooler

kardival.link
kardival.link

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋