kardival.link

kardival.link

توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

راهنمای خرید اینترنتی جهیزیه

با شيوع ويروس كرونا در حدود دو سال گذشته و خطرات و محدوديت‌هايي كه به دنبال خودش داشت، همه‌ي ما خواه‌ناخواه به خريد آنلاين اجناس مختلف عادت كرده‌ايم؛ از خريد لباس گرفته يا تره‌بار و ميوه و ساير وسايل ضروري‌اي كه نياز داريم. ولي وقتي صحبت از خريد جهيزيه مي‌شود، مقاومت در برابر وسوسه‌ي گشت‌وگذار در بازار و ديدن مغازه‌هاي مختلف و تجربه‌ي شيرين چنين خريدي ممكن است سخت باشد. با اين حال پيشنهاد ما اين است كه براي سلامتي عروس و داماد و خانواده‌هايشان و حفظ آن‌ها از خطر ابتلا به بيماري كرونا، تمام مايحتاج شروع يك زندگي مشترك را به صورت آنلاين بخريد. اين راهنماي خريد به شما كمك مي‌كند ليست لوازم ضروري جهيزيه عروس را براي خريد آنلاين پيدا كنيد.

پيش از هر چيز فراموش نكنيد اجناس مختلف را مي‌توانيد با قيمت‌هاي بسيار متنوعي بخريد. پس بهتر است ابتدا فهرست اقلام ضروري جهيزيه را داشته باشيد و با توجه به بودجه‌اي كه داريد خريدهايتان را الويت‌بندي كنيد. براي راحتي كارتان ما يك چك‌ليست خريد جهيزيه آماده كرده‌ايم كه مي‌تواند با كليك روي دكمه‌ي زير دانلود و از آن استفاده كنيد.

 



وسايل برقي آشپزخانه

احتمالا از خيلي‌ها شنيده‌ايد كه يا قبلا تجربه كرديد كه هزينه‌برترين بخش خريد جهيزيه، وسايل برقي آشپزخانه هستند. يخچال و فريزر، ماشين لباسشويي، ماشين ظرفشويي، مايكروويو و چندين و چند وسيله‌ي برقي ريز و درشت ديگر در آشپزخانه وجود دارند كه بايد خريداري شوند.

اول از همه سراغ وسيله‌هاي بزرگ آشپزخانه مي‌رويم. فصل گرماست و طبعا قبل از هر چيزي ياد يخچال مي‌افتيم.

اگر آشپزخانه بزرگ است و خانواده‌ي پرجمعيتي داريد و اول زندگي مهمان برايتان زياد مي‌آيد خوب است از سرويس‌هاي دوقلوي يخچال و فريزر استفاده كنيد. اما اگر اول زندگي مي‌خواهيد جمع و جورتر شروع كنيد يكي از يخچال‌هايي كه پايينش فريزر دارد مناسب است. خوشبختانه يخچال‌هاي ايراني باكيفيت در سال‌هاي اخير به بازار آمده كه مي‌توانيد با صرف هزينه‌ي كمتر يكي از آن‌ها را خريداري كنيد.
 

ماشين لباسشويي

اول زندگي شايد بتوانيد از ماشين ظرفشويي بگذريد اما داشتن ماشين لباسشويي در هر خانه‌اي الزامي است. ماشين لباسشويي با ظرفيت ۷-۸ كيلوگرم پرطرفدارترين است. ماشين‌هاي لباسشويي دستورهاي شست‌وشوي متنوع دارند و مي‌توانيد با توجه به آن‌ها و برندي كه مي‌خواهد خريدتان را انجام بدهيد.


مايكروويو

اين روزها ديگر آشپزخانه‌ي كمتر خانه‌اي بدون مايكروويو كامل مي‌شود. موقع خريد مايكروويو حواستان باشد كه حجم داخلي مايكروويوها گاهي خيلي كوچك‌تر از ظاهر بيروني‌شان است. حتما به ظرفيت داخل مايكروويو دقت كنيد. چيزهايي مثل جوجه گردان، گريل يا داشتن برنامه‌ي پخت سليقه‌اي است و با توجه به هزينه‌اي كه مي‌كنيد و البته كاركردتان مي‌توانيد از بعضي از گزينه‌ها صرفنظر كنيد.


آون‌توستر
بعضي‌ها به جز ماكروويو توستر هم به كارشان مي‌آيد. يك نوع از توسترها فقط به كار توست كردن نان مي‌آيند. اگر مي‌خواهيد استفاده‌ي بيشتري از توستر داشته باشيد خوب است كه يك آون توستر بخريد كه علاوه بر توست كردن نان بتوانيد در آن چيزهايي مثل سوسيس هم سرخ كنيد.

همچنین بخوانید : وسایل تزیینی و دکوری آشپزخانه


انواع غذاساز و خردكن

از ديگر وسايل برقي آشپزخانه بايد به انواع غذاساز‌، خردكن، مخلوط‌كن، چرخ گوشت، همزن و… اشاره كنيم كه به اندازه‌ي وسيله‌اي مثل ماشين لباسشويي ضروري هستند و براي تهيه‌ي خوراك‌هاي مختلف به آن‌ها نياز خواهيد داشت. شايد فكر كنيد مثلا وسيله‌اي مثل آسياب را نياز نخواهيد داشت و خريد آن غيرضروري است اما اين حقيقت را از من بپذيريد كه روزي مي‌رسد كه از داشتن يك آسياب كوچك و كار راه انداز خيلي خوشحال خواهيد شد. اين نكته در مورد بسيار از اين دست وسايل آشپزخانه صدق مي‌كند.


وسايل غير برقي

اگر فكر كرديد خريد وسايل آشپزخانه به همين زودي تمام مي‌شود، بايد بگوييم سخت در اشتباه هستيد. حتما شنيده‌ايد كه مي‌گويند آشپزخانه قلب خانه است. پس قلب خانه نياز به وسايل زيادي براي مجهز شدن دارد.


چيدن آشپزخانه يكي از سخت‌ترين كارهاست چون جزييات زيادي دارد. كابينت‌هاي متعددي كه بايد پر شوند و همه‌ي وسايلي كه براي پخت و پز و پذيرايي بايد در خانه داشته باشيم.

اجاق گاز

اولين و مهم‌ترين وسيله‌ي غيربرقي آشپزخانه، اجاق گاز است. اين وسيله از پر مصرف‌ترين وسايل خانه است كه هر روز و براي ساعت‌هاي زيادي از آن استفاده مي‌شود.


شايد اين تصور را داشته باشيد كه اجاق گاز وسيله‌اي نيست كه خراب شود و نياز به تعمير داشته باشد پس لازم نيست هزينه‌ي زيادي براي آن بپردازيد؛ اما از طرف ديگر چون از آن زياد استفاده مي‌كنيد و هميشه در معرض كثيف و آلود شدن با مواد غذايي است و بايد آن را تميز كنيد، پس حتما بايد قطعات آن كيفيت قابل قبولي داشته باشند كه در اين فرآيند بعد از مدتي زنگ نزنند يا لكه و كدر نشوند. بنابراين سعي كنيد يك اجاق گاز خوب با كيفيت قابل قبول قطعاتي مثل سرشعله، پنجره‌ها و صفحه‌ي گاز بخريد.

سرويس پخت و پز

سرويس پخت و پز اولين چيزي است كه بايد خريداري شود. برحسب اين كه چه‌قدر رفت و آمد داريد و آشپزي مي‌كنيد مي‌توانيد از سه پارچه تا ۱۴ پارچه سرويس قابلمه و ماهيتابه‌هايتان را انتخاب كنيد. براي اول زندگي دو نفر معمولا سرويس هفت پارچه براي قابلمه به همراه دو مدل ماهيتابه كفايت مي‌كند. به جنس قابلمه‌ها و ماهيتابه‌ها توجه كنيد چون متنوع هستند و بايد بهترين كيفيت را داشته باشند.

همچنین بخوانید : راهنمای خرید پرده اتاق خواب


كتري قوري

بدون چاي خانه‌ي ايراني خانه نمي‌شود. پس خريد كتري و قوري را از ياد نبريد. در كنار كتري و قوري خوب است ست فنجان و استكان و نعلبكي هم بخريد تا چاي‌تان را كاملا اصيل سرو كنيد.



سرويس قاشق و چنگال

سرويس قاشق و چنگال مي‌توانيد خيلي ساده باشد يا خيلي لاكچري. بسته به سليقه‌ي خودتان است. قاشق و چنگال و كارد در قيمت‌هاي مختلف موجودند و خوشبختانه تفاوت قيمت تأثيري در كاركردشان ندارد. البته بايد مراقب باشيد جنسي انتخاب كنيد كه بعد از مدتي در اثر شست‌وشو رنگش تغيير نكند و شفاف باقي بماند.


ظروف پذيرايي

بشقاب و كاسه و ظروف سرو و پذيرايي از آن چيزهايي است كه هم دل خودتان را موقع غذا خوردن شاد مي‌كند و هم نشانگر سليقه‌ي شماست. ساده باشد يا طرحدار. سفيد يا رنگي هر كدام جذابيت خودش را دارد. نيمي از لذت غذا خوردن به شيوه‌ي سرو كردن آن برمي‌گردد و ظروفي كه در آن غذا مي‌خوريد. اگر باب سليقه‌تان باشد لذت غذا خوردن دو چندان مي‌شود.


ليوان و ماگ

ليوان و ماگ هم از آن خريدهاي جزيي ولي ضروري است. مي‌توانيد يك دست ليوان بلور بخريد و با سليقه‌ي خودتان هر كسي در خانه يك ماگ هم داشته باشد كه حس صميميت و زيبايي بيشتري دارد.


ست جهيزيه‌ي عروس

انواع لگن و سبد‌هاي پلاستيكي، ظرف‌هاي ذخيره‌سازي، سرویس پاسماوري شیک نیلادکور ، ظرف مرتب‌كننده‌ي قاشق و چنگال، آبچكان و… كه جزو وسايل بسيار ضروري آشپزخانه هستند و در سرويس‌هاي چند تكه‌اي به فروش مي‌رسند، در بازار به ست جهيزيه‌ي عروس معروفند. اين وسايل معمولا جنس پلاستيكي و رنگ‌بندي متنوعي دارند. در تعداد هم تنوع بالايي دارند و مي‌توانيد ستي را انتخاب كنيد كه تمام اجزاي آن را نياز داريد و از خريد تكه‌هاي اضافه احتناب كنيد چون به هر حال اين وسايل، فضاي زيادي از كابينت‌ها را اشغال مي‌كنند و بايد به اين موضوع دقت كنيد.

تصوير

سرويس بهداشتي

وسايلي كه مربوط به اين بخش خانه مي‌شوند تنوع و هزينه‌ي زيادي ندارند. اين بخش از خريد جهيزيه شامل وسايل بهداشتي و ضروري مي‌شود كه در سرويس بهداشتي مورد نياز هستند.


ست سرويس بهداشتي

ست لوازم  بهداشتي شیک و لاکچری  معمولا شامل جاي دستمال، سطل، برس شست‌وشو، جاي صابون و… است و در جنس، طرح و رنگ‌هاي مختلفي در فروشگاه‌ها وجود دارد. پيشنهاد مي‌كنيم با توجه به رنگ كاشي‌هاي سرويس بهداشتي، رنگ اين ست را انتخاب كنيد.


حوله، دمپايي و زيرپايي

اين چند وسيله هم بايد در كنار ست سرويس بهداشتي خريداري شوند و آنقدر مدل و رنگ‌هاي متنوع دارند كه شايد بهترين كار اين باشد كه اين‌ها را هم با توجه به رنگ كاشي كف و ديوار سرويس بهداشتي انتخاب كنيد. در مورد حوله بهتر است سراغ ست‌هاي حوله برويد كه داخل آن‌ها هم حوله‌ي كوچك براي خشك كردن دست و صورت وجود دارد هم حوله‌ي حمام.

 

مواد غذايي و شوينده

بله، بايد قبول كنيم كه مواد غذايي اوليه هم جزو خريد جهيزيه به حساب مي‌آيند. آن بخشي از جيهزيه كه بايد در روزهاي آخر خريداري شوند و در يخچال و كابينت مخصوص‌شان چيده شوند. در كنار مواد غذايي، مواد شوينده و ساير محصولات سوپر ماركتي مثل پودر ماشين لباسشويي، كيسه‌ي زباله، مسواك، خمير دندان و… هم هستند كه بايد خريداري شوند تا خانه از هر لحاظ براي شروع زندگي مشترك آماده باشد.

اين مورد جزو مواردي نيست كه بتوانيم ليست دقيق از آن به شما ارائه بدهيم. پس پيشنهاد مي‌كنيم كه يك ليست مجزا و با جزييات كامل براي اين بخش خريد جهيزيه تهيه كنيد و همه را آنلاين و به راحتي خريداري كنيد.

 

لوازم صوتي و تصويري

اين يكي بخش خريد جهيزيه محل مجادله است. كمتر رسم است كه لوازم صوتي و تصويري را عروس بخرد و در بيشتر مناطق ايران خريد لوازم صوتي و تصويري برعهده‌ي داماد است. از آن جايي كه به هر حال زوج جوان با هم خريد مي‌كنند اين بخش را هم در راهنماي خريد جهيزيه مي‌آوريم و مي‌توانيد از داماد بخواهيد كه اين قسمت را بخواند.

اگر داماد دوست دارد از بين لوازم برقي پلي استيشن براي خانه‌ بخرد طبعا همه استقبال مي‌كنند اما الويت با تلويزيون و سيستم صوتي است. يك راه اين است كه تلويزيون را جدا بخريد و در كنارش پخش‌كننده‌ي فيلم و ساندبار براي پخش صدا و راه ديگر اين است كه يك‌دفعه سراغ خريد يك سينماي خانگي برويد. البته براي خانه‌هاي كوچك كه قرار نيست تلويزيون خيلي بزرگ باشد خريد سينماي خانگي را نمي‌شود توصيه كرد.

انواع و اقسام تلويزيون‌ها در اندازه‌هاي مختلف در بازار است. بعضي از آن‌ها هوشمند هستند كه به اينترنت هم وصل مي‌شوند و نمونه‌هاي ارزانتر ديگري هم داريم كه قابليت خاصي ندارند.

منبع :

https://arirablog.sitearia.ir/post-346075.html

https://kardival-link.medium.com/راهنمای-خرید-آنلاین-جهیزیه-56afdf4e6746

kardival.link
kardival.link

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋