kamusdamsaz1

kamusdamsaz1

علوم غریبه در کتاب ها و اسطوره های ملل گوناگون

علوم غریبه در کتاب ها و اسطوره های ملل گوناگون می تواند متفاوت باشد.مثلا در اسلام یک نوع بود و علوم غریبه در دنیای غرب نوعی دیگر بود.در دنیای غرب و اروپا مخصوصا در مسیحیت این علوم توسط قدیسان انها انجام میشد.البته قطعا علوم غریبه فقط در اختیار این طبقه خاص بود و مردم از انها نمی توانستند استفاده کنند.علوم غریبه را میتوان درخواست از نیروهای مقدس اسمانی دانست در واقع همان دعا می باشد.دعا می تواند عمومی یا خصوصی باشد، می تواند با صدای بلند گفته شود یا خوانده شود، یا می تواند سکوت معنوی و ناله های بی کلام باشد. دعا گفتگوی انسان با خداست که هم طبیعی و هم صمیمی است.علوم غریبه اگر از خدا متولد شده و زندگی پسر خدا را داشته باشیم، می‌توانیم ابا را پدر صدا کنیم و می‌توانیم «با شهامت به تخت فیض بیاییم تا رحمت ورزیم و برای کمک در زمان نیاز فیض پیدا کنیم. (عبرانیان 4:16)
پدر آسمانی ما خدای واقعی پر از رحمت و محبت است. کتاب مقدس می گوید: "او برای مدت طولانی سرزنش نخواهد کرد و تا ابد خشمگین نخواهد شد. او با ما مطابق گناهانمان رفتار نکرده است و ما را بر اساس گناهانمان جبران نکرده است.علوم غریبه همانطور که آسمان ها بر روی زمین بلند شده است، همینطور است. محبت او نسبت به آنانی که از او می‌ترسند، عظمت.┅┅زیرا او می‌داند ما چیستیم و ما را خاک می‌داند.» (مزمور 103:9-11، 14) بنابراین، می‌توانیم برهنه و برهنه نزد خدای پدر بیاییم. با خود واقعی خود باز کنیم جلوی خودت بریز. او «بر اساس نیرویی که در ما کار می‌کند، می‌تواند بیش از آنچه ما بخواهیم یا فکر کنیم، انجام دهد.» (افسسیان 3:20).
1. دعا برای تکریم خداست: عیسی به شاگردان خود آموخت که مهمترین معنای دعا پرستش خدا و جلال دادن نام خداست. آغاز دعای خداوند این است که «همه نام شما (خدا) را گرامی بدارند، و به دنبال آن « پادشاهی تو بیاید و اراده تو بر زمین نیز چنانکه در آسمان است انجام شود.» این نشان می دهد که ما باید ابتدا به دنبال ملکوت خدا و عدالت خدا باشیم و بگذاریم که خدا در قلب ما جایگاه اول را داشته باشد. در پایان دعای خداوند: "زیرا تمام ملکوت، قدرت و جلال از آن توست تا ابدالاباد، آمین." تنها خدای یگانه است که سزاوار چنین جلال است، پس بدیهی است که دعاهایی که نام خدا را گرامی می دارند، بهترین دعاهای مهم هستند. .
2. دعا یک گفتگوی «عشقانه» با خداست: مردم اغلب حرف های بی پایانی برای گفتن به عزیزانشان دارند و همیشه فکر می کنند زمان خیلی سریع می گذرد؛ وقتی دلشان را برای عزیزانشان می ریزند همیشه می خواهند ابراز کنند. عشق آنها. دعای ما با خدا برقراری رابطه صمیمانه با خدا،علوم غریبه ستایش و تحسین است، نه فقط درخواست تجاری.
3. دعا برای کسب قدرت است: مسیحیان در دنیا زندگی می کنند و منبع قدرت آنها در خداست و در عین حال تنها با توکل به پروردگار می توانند قدرت خود را اعمال کنند راز مردمی که مورد استفاده قرار می گیرند. توسط خدایان در دوران باستان و معاصر، مشارکت صمیمانه با خدا، ورود به مکان مخفی حق تعالی برای اعمال قدرت مافوق بشری، درک و تحقق طرح خداوند در زندگی ا است.
4. دعا همه نیازهای ما را تأمین می کند: مادی، معنوی و معنوی. خداوند نه تنها از پاداش دادن به نیازهای جسمانی ما خوشحال می شود، بلکه به نیازهای روحی ما نیز رسیدگی می کند؛ خداوند نه تنها شیرینی بودن با خود را در این زندگی به ما می چشاند، بلکه به کسانی که به او ایمان دارند، قادر می سازد تا زندگی ابدی داشته باشند. "بار خود را بر خداوند بیندازید و او شما را حمایت خواهد کرد و عادلان را هرگز متزلزل نخواهد کرد." (مزمور 55:22).
"او کمی جلو رفت، به روی خود افتاد و دعا کرد: "ای پدرم، اگر ممکن است، لطفاً این جام را از من بگذران . او نزد شاگردان خود برگشت و چون آنها را در خواب دید، به پطرس گفت: "چطور؟ نمی توانی یک ساعت با من مراقب باشی؟ همیشه مراقب باش و دعا کن تا مبادا دچار وسوسه شوی. بله، اما جسم ضعیف است.» بار دوم به دعا رفت و گفت: «ای پدرم، اگر این جام را نمی توان از من گرفت، اما باید آن را بنوشم، اراده تو انجام شود .» او دوباره آمد و آنها را در خواب دید، زیرا آنها چشم ها خواب آلود هستند عیسی دوباره آنها را ترک کرد و برای بار سوم به دعا رفت و همان کلمات قبلی را گفت. "
خداوند عیسی از پدر پرسید که آیا راه دیگری برای او وجود دارد که بتواند نجات انسان را بدون انجام آزمایش نهایی انجام دهد. او برای این کار دعا کرد. در واقع او سه بار نماز خواند. توجه به رفتار او در نماز بسیار آموزنده است. در اینجا می بینیم که او افکار خود را به پدر بیان می کند ("این جام از من بگذرد") اما در عین حال دعا می کند که طبق خواست پدر انجام شود (" اما نه آنطور که من می خواهم،علوم غریبه بلکه همانطور که شما می خواهم ". خواهد . از"). این گونه دعاها بسیار مهم هستند، زیرا ما در دعاهایمان فقط به نیازهای خود فکر می کنیم و فکر می کنیم که خداوند موظف است به ما کمک کند تا آنچه می خواهیم انجام دهیم. با این حال، تنها زمانی که ما مطابق میل او فرا می خوانیم، خداوند با مهربانی به درخواست های ما پاسخ می دهد. امروزه، سوابق خاص زیادی در کتاب مقدس وجود دارد که به نظر می رسد به ما می آموزد که آیا اراده خدا در آنها هست یا نه. از سوی دیگر، برخی از چیزها مختص هر شخص است و دعاهایی که در کتاب مقدس ذکر شده در مورد وعده های خاص صدق نمی کند. مثلاً فرض کنید می خواهم ماشینی با شخصیت خاصی داشته باشم. کتاب مقدس به من نمی گوید که آیا این وعده خدا برای داشتن چنین ماشینی است یا خیر. پس آیا درست است که بگوییم ماشین باید مال من باشد؟ آیا درست است که از خدا برای آنچه می خواهم دعا کنم؟ البته که همینطور است! آیا این درست است که از خدا بخواهم که به من نشان دهد آیا می توانم آن ماشین را داشته باشم؟ البته که اینطور است! آیا باید به کلام خدا ایمان داشته باشم و اراده او را بگویم؟ "اراده نیکو، کامل و پسندیده" (رومیان 12:2) و "او برای ما اهمیت می دهد" (اول پطرس 5:7) و بنابراین خواسته های ما را از او متعهد می کنیم، هر چه او اراده کند اراده خداوند چیست؟ خداوند عیسی همین کار را کرد. آنچه او دعا کرد غیرممکن بود. اما از اینجا می‌توانیم دریافتیم که اگرچه چنین تمایلی برای «رها کردن این جام وجود دارد»، اما آرزوی بزرگ‌تر عیسی خداوند تحقق اراده خداست. او گفت: "اما نه آنطور که من می خواهم، بلکه همانطور که شما می خواهید ." آیا این خیلی معنا ندارد؟آیا به ما نمی گوید که هر چقدر هم که در دعا بخواهیم، ​​همیشه باید آرزوی بزرگتری را بخواهیم تا با «اراده نیک و کامل و پسندیده» خداوند محقق شود؟مطمئنا!
بازگشت به مثال خداوند عیسی، اگرچه آنچه او درخواست کرد برآورده نشد، اما به این معنا نیست که پدر به دعاهای او بی احترامی کرده است. انجیل لوقا جزئیات بیشتری را اضافه می کند:
لوقا 22: 41-43
«بنابراین او نزدیک به یک پرتاب سنگ از آنها بود، زانو زد و دعا کرد و گفت: «ای پدر، اگر می خواهی، این جام را بردار، اما نه به خواست من، بلکه اراده تو خواهد بود. انجام شد." فرشته ای از آسمان ظاهر شد تا او را تقویت کند . "
پدر آسمانی فرشته ای را فرستاد تا به او قدرت دهد تا آرزوی بزرگتر خود را برآورده کند :علوم غریبه اراده خدا. گاهی ممکن است متوجه شویم که امیال شخصی با «اراده نیک، کامل و پسندیده» خدا هماهنگ نیست (رومیان 12:2). اگر آرزوی بزرگتر ما انجام خواست خدا باشد، خداوند به ما قدرت می دهد تا آن را انجام دهیم. وضعیتی که خداوند عیسی مسیح با آن روبه‌رو شد و قدرت افزوده دعاهای او پس از دستگیری او در روایت آشکار می‌شود:
یوحنا 18: 3-11
یهودا گروهی از سربازان و سران کاهنان و نگهبانان معبد فریسیان را رهبری کرد و با فانوس و مشعل و سلاح به باغ آمد. بیرون آمد و به آنها گفت: «به دنبال چه کسی می گردید؟» آنها به او پاسخ دادند: «عیسی ناصری.» عیسی به آنها گفت: «من هستم.» یهودا که به او تسلیم شد نیز با آنها ایستاد. عیسی به آنها گفت: "من هستم" و آنها عقب نشینی کردند و به زمین افتادند. دوباره از آنها پرسید: «به دنبال چه کسی می گردید؟» آنها گفتند: «عیسی ناصری.» عیسی پاسخ داد: «به شما گفتم، هستم. اگر به دنبال من هستید، این افراد را رها کنید.» آنچه عیسی گفت: "من هیچ یک از کسانی را که به من داده ای از دست ندادم." سیمون. پطرس شمشیری برداشت و آن را کشید و خادم کاهن اعظم را برید و گوش راست او را که ملخوس نام داشت برید. پس عیسی به پطرس گفت: "شمشیر خود را در غلاف آن بگذار، آیا از جامی که پدرم به من داده است ننوشم؟ "
آرزوی بزرگ خداوند عیسی تحقق اراده خداست. پس او خود را به خدا سپرد و من و تو نیز باید همین کار را بکنیم. اما برای انجام این کار، او باید دعا می کرد و قدرت می گرفت. فراتر از آن، قدرت افزوده در دستگیری ها منعکس می شود. پس گرچه با اندوه و اندوه فراوان برای دعا به باغ رفت، اما طبق گزارش فوق نترس بود. دانستن اینکه با کسانی روبرو خواهید شد که شما را شکنجه خواهند کرد، شجاعت قابل توجهی می خواهد. افراد ترسو سعی می کنند از چنین صحنه هایی اجتناب کنند. او ممکن است بخواهد از سرزنش شانه خالی کند. اما خداوند عیسی ترسی نداشت. آنها نه تنها نمی خواستند خود را پنهان کنند، بلکه جلو رفتند و پرسیدند که دنبال چه کسی می گردند. در واقع، او نه تنها این کار را انجام داد، بلکه حتی امنیت شاگردان را نیز در نظر گرفت.علوم غریبه به ویژه، او گوش خادم کاهن اعظم را که توسط پطرس با عشق و صلح قطع شده بود، شفا داد (لوقا 22:51). اگر همه اینها برای نشان دادن اینکه او مردی قدرتمند است کافی نیست، چیست؟ قدرت او از کجا می آید؟ از طریق دعا .
عیسی و دعا: نتیجه
پس از خواندن آیات فوق، اگرچه می توانید بسیاری از سوابق دیگر را مطالعه کنید، اما بدیهی است که دعا در زندگی عیسی مسیح بسیار مهم بوده است. برای دعا، او می‌توانست صبح زود بیدار شود، شاگردانش را ترغیب کند که آنجا را ترک کنند و جمعیت را بفرستد. با دعا توانست تصمیم بگیرد و بر گرفتاری خود غلبه کند. عیسی خداوند عمداً بر خلاف تصور مردم عادی که "دعا کنید اگر وقت دارید" زمانی را برای دعا تعیین کرد. همچنین با تفکر سکولار که "آنچه را که فکر می‌کنید بهترین است انتخاب کنید و آنچه را که می‌خواهید انجام دهید" متفاوت است، خداوند عیسی دعا کرد تا بهترین اراده و ترتیب خدا را بشناسد و آن را مطابق خواست خدا انجام دهد. قبل از پایان، بیایید به فیلیپیان 4: 6-7 نگاه کنیم و آنها را در ذهن خود بیاوریم.
فیلیپیان 4: 6-7
"برای هیچ چیز نگران نباشید، بلکه در هر چیزی با دعا و تضرع و شکرگزاری خواسته های خود را به خدا نشان دهید. صلح خدا که از هر فهمی برتر است در مسیح عیسی است. دل های خود را حفظ کنید و ذهن ها."

kamusdamsaz1
kamusdamsaz1

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋