kamusdamsaz1

kamusdamsaz1

برنامه فيزيکي موزه د لا رومانیته که بر روی ستون فقرات سایت

برنامه فيزيکي موزه د لا رومانیته که بر روی ستون فقرات سایت، حد باستانی بین شهر قرون وسطایی و شهر مدرن ایستاده است، یک گفتگوی معماری قوی بین دو ساختمانی ایجاد می کند که با دو هزار سال تاریخ از هم جدا شده اند. طبقه همکف شفاف موزه منظره ای از Arenas را از Rue de la République ارائه می دهد. پارچه‌های نما و شیشه‌هایی که از آن تشکیل شده است، توگای رومی را تداعی می‌کند،برنامه فيزيکي موزه شفافیت و موزاییک مدرن، یکی از اشکال هنری اولیه رومیان باستان را در هم می‌آمیزد و به‌طور ظریف محتوای مجموعه‌های موزه را تداعی می‌کند.

 

درخواست صریح مقامات مسابقه این بود که موزه باید به عنوان پاسخی معاصر به روم آرنا ایجاد شود. من تجزیه و تحلیل طولانی از Arenas را انجام دادم و حتی در مورد ایده یک ساختمان معاصر و چگونگی تجلیل از بیست و یک قرن تاریخ معماری که این دو ساختمان را از هم جدا می کند شگفت زده شدم. طراحی معماری سبک، که توسط تکنولوژی کنونی ممکن شده است، برای من امری بدیهی به نظر می رسید و همچنین تفاوت های این دو شکل معماری را از طریق گفت و گوی مبتنی بر مکمل بودن آنها بیان می کرد: در یک طرف یک حجم گرد،برنامه فيزيکي موزه احاطه شده توسط طاق های رومی سنگی عمودی. به خوبی در زمین قرار گرفته است، از طرف دیگر یک حجم مربع بزرگ شناور، که به طور کامل در یک توگا از شیشه چین دار پوشیده شده است. - الیزابت د پورتزامپارک


1. روابط متنی چالش ایجاد شده توسط این مکان استثنایی، روبه روی Arenas of Nîmes با بقایای باروهای رومی که مستقیماً از میان آن می گذرد، طراحی موزه ای بود که تبدیل به یک مرجع بین المللی آشکار شود. موزه د لا رومانیته که بر روی ستون فقرات سایت، حد باستانی بین شهر قرون وسطایی و شهر مدرن ایستاده است، یک گفتگوی معماری قوی بین دو ساختمانی ایجاد می کند که با دو هزار سال تاریخ از هم جدا شده اند. بیست قرن از لایه های شهری بر این بقایای پوشیده شده است، با همین تعداد از معماری های معرف. این میراث استثنایی شهر نیم است.برنامه فيزيکي موزه رابطه بین ساختمان و بنای تاریخی که کاملاً در ذهن است، موزه د لا رومانیته با یک الوار در تراس پشت بام طراحی شده است. این شهر به بازدیدکنندگان منظره ای پانوراما از کل شهر و میراث آن را ارائه می دهد، با Arenas در پیش زمینه. این موزه همچنین بخشی از تلاش گسترده تر برای حفظ و ارتقای میراث مادی و غیرمادی منطقه اکسیتانیا است. موزه آینده یک عنصر کلیدی از یک سیاست فرهنگی منسجم و جامع در خدمت گردشگری باز به روی جهان خواهد بود.


گفتگوی قوی معماری در زمینه ای که نیاز به برخورد دقیق برای اطمینان از گفتگوی متعادل بین دو ساختمان دارد، پیشنهاد الیزابت دو پورتزامپارک به رابطه ای تبدیل می شود که بر اساس مکمل بودن آنها بنا شده است. دو هندسه، دو متریال و دو فرم در تعامل هستند و یک کشش معماری ایجاد می کنند. در مواجهه با حضور سنگی عظیم طاق‌های عمودی با طراحی باشکوهی که روم باستان به ما واگذار کرده است، معماری سیال و دیافانیک معاصر ساختمان در حضوری شفاف و درخشان می‌درخشد و به نظر می‌رسد که پارچه‌های افقی آن بر فراز سایت و باغ باستان‌شناسی شناور هستند. در حالی که دادگاه دادگستری روبروی آن ایستاده است، موزه نمایی جدید از میدان دوپارویس و شکل منحنی Arenas را ارائه می‌دهد، سبکی آن که رو به این حجم عظیم کلاسیک است، گفتگوی محترمانه و استثنایی ایجاد می‌کند.


2. یک نمای منحصر به فرد اگرچه تکمیل نصب مجموعه ها و افتتاح موزه برای ژوئن 2018 برنامه ریزی شده است، ساختمان قبلاً تحویل داده شده و نمای منحصر به فرد آن رونمایی شده است. طبقه همکف شفاف موزه که در ورودی شهر باستانی قرار دارد، منظره ای از Arenas را از Rue de la République ارائه می دهد. این قرعه کشی قدرتمند و غافلگیرکننده، منظره شهری جدید را منادی می کند.برنامه فيزيکي موزه پارچه‌های نما و شیشه‌هایی که از آن تشکیل شده است، توگای رومی را تداعی می‌کند، شفافیت مدرن و موزاییک، یکی از اشکال هنری اولیه رومیان باستان را در هم می‌آمیزد و محتوای مجموعه‌های موزه را به طرز ماهرانه‌ای تداعی می‌کند. نماها با عملکرد دوگانه نمادین و عملی خود، علامت نهایی بیانیه معماری ساختمان هستند. به عنوان کارت ویزیت این ساختمان ها،


نمای پر جنب و جوش نما از سه بخش تشکیل شده است: یک پرکننده داخلی سبک که از بتن هوادهی ساخته شده است. روکش فلزی که ضد آب و عایق حرارتی از بیرون را تضمین می کند. کل با شیشه های شیشه ای است که توسط یک چارچوب فولادی ضد زنگ نگه داشته شده است. چهار نما مانند پوستی هستند که نور شدید خورشید را که مشخصه جنوب فرانسه است فیلتر می کند. نصب دستی این پوسته از قطعات شیشه‌ای چاپ‌شده با صفحه نمایش که هر چهار نمای موزه را در برگرفته است در سپتامبر 2016 آغاز شد. ساختاری که شکل چین‌ها را در موزاییک می‌دهد، 6708 نوار شیشه‌ای را که سطحی به وسعت 2500 متر مربع را پوشش می‌دهند، در جای خود نگه می‌دارد. هر نوار از هفت صفحه شیشه ای با چاپ صفحه تشکیل شده است. مجموعه های خود موزه الهام بخش طراحی این نمای منحصر به فرد هستند. شیشه های شیشه ای به طرز ظریفی موزاییک های رومی را تداعی می کنند، نمونه های بارز آن را می توان در مجموعه های موزه (موزاییک پنته آ) یافت. انعکاس موج‌ها در این موزاییک شیشه‌ای با شرایط مختلف در طول روز تغییر می‌کند. اثری درون اثر، اثرات جنبشی تغییرات ظریف در بازتاب‌ها را با توجه به زاویه‌ای که از آن مشاهده می‌شود، میزان شیب، حفره‌ها و برآمدگی‌ها ایجاد می‌کند که ادراک حرکت را تشدید می‌کند و در نتیجه یک دگردیسی مداوم مطابق با آن ایجاد می‌کند. ساعت و فصل، ایجاد گفتگو با شهر و بازتاب رنگ های اطراف، نور و زندگی شهری.


نمای نور با توجه به موقعیت مکانی آن در منطقه ای با فعالیت لرزه ای، نمای موزه باید سبک باشد. از آنجایی که ساختمان قبلاً باید وزن آثار هنری را تحمل می کرد، نما باید به گونه ای طراحی می شد که تا حد امکان سبک باشد تا اطمینان حاصل شود که این وزن کمترین تأثیر ساختاری مضر را داشته باشد و احساس شناور بودن را حفظ کند. با اجتناب از استفاده از ستون های سنگین در موزه. نمای شیشه‌ای معمولاً از شیشه‌های قالب‌گیری شده ساخته می‌شوند، تکنیکی سخت و سنگین، چه به دلیل خود شیشه باشد، چه به دلیل ساختار مورد نیاز برای پشتیبانی از آن. نمای موزه د لا رومانیته یک قطعه منحصر به فرد است. از یک سیستم ساختاری بسیار سبک و ظریف تشکیل شده است که نوارهای شیشه ای چاپ شده روی صفحه روی آن چسبانده شده اند. این ساختار باعث صرفه جویی در هزینه در مواد خام و ساخت شد. این یک پروژه اخلاقی و مسئولانه با توجه به امور مالی عمومی و محیط زیست است. در اینجا، معماری به چالش‌های اقتصادی، زیست‌محیطی و اجتماعی فعلی، موضوعات تکرارشونده و محوری در پروژه‌های معماری و شهرسازی توسعه‌یافته توسط الیزابت د پورتزامپارک پاسخ می‌دهد.


3. ساختمان راه حل سازه ای با استفاده از بتن مسلح برای این پروژه ساده و سازگار با محدودیت های لرزه ای است، به لطف توپی های گردش عمودی که به عنوان لنگر برای مقابله با اثرات پیچش عمل می کنند. فضاهای بزرگ و ستون‌های باریک بر اساس شبکه‌ای بزرگ توزیع شده‌اند که می‌تواند فضاهای در دسترس را برای نمایشگاه‌ها فراهم کند و مجموعه‌ای یکپارچه و بدون درز انبساط را تشکیل دهد. این انتخاب ساختاری نیز به خوبی برای تولید فرمی سبک و مطبوع از معماری سازگار است. هسته‌های عمودی ساختاری برای توزیع شبکه‌های فنی اصلی از اتاق‌های ماشین‌کاری که به‌طور هوشمندانه در زیرزمین قرار دارند، طراحی شده‌اند. بنابراین، تاسیسات فنی منطقی شده و پلنوم های سقف بهینه می شوند. در این منطق عقلانی سازی، تولید گرما توسط پمپ های حرارتی که گرما را از سطح آب استخراج می کنند تضمین می شود. فرم مستطیل شکل ساختمان و سطوح مسطح نماهای داخلی ساختار اولیه را ساده می کند و امکان بیان آزادانه انحناها را در پانل های شیشه ای فراهم می کند.

 

برنامه فيزيکي موزه ایستگاه استراحت و ساختمان در ارتفاع 700 متری از سطح دریا، در کنار آبشار Atnbrufossen در شرق کوه های Rondane در مرکز نروژ واقع شده است. این سایت میراث فرهنگی جذاب با آبشار که توسط مزارع تاریخی به خوبی نگهداری شده احاطه شده است، در حال حاضر یک ایستگاه قدردانی است. کارخانه اره‌ای فعال، متعلق به جامعه محلی و اداره می‌شود، از دیگر نشانه‌های سنتی عنصر اصلی در این موزه در فضای باز است.


در مرحله برنامه ریزی مکان جدید پارکینگ مسیر ملی گردشگری برای محوطه موزه، مشخص شد که دو ساختمان موجود (یک توالت اولیه و یک مرکز مخابراتی) در وضعیت غیرقابل قبولی قرار دارند. آنها به عنوان "معماری آزاردهنده" برای منطقه دیده می شدند.برنامه فيزيکي موزه با شناسایی نیاز موزه به فضای نمایشگاهی اضافی، در نهایت تصمیم گرفته شد که بهترین راه حل این است که همه این عملکردها زیر یک سقف باشد.


منطقه میراث شکننده به خودی خود راهنمایی قوی در مورد چگونگی انطباق ساختمان های موجود در هماهنگی با چشم انداز ارائه می دهد. ساختن از چوب بدیهی ترین و طبیعی ترین انتخاب بود.برنامه فيزيکي موزه ایده این بود که معماری ساختمان با زمان ما طنین انداز شود و در عین حال احترام عمیقی را برای یکپارچگی محیط فرهنگی و محیط اطراف آن نشان دهد.


ساختار اصلی شامل قاب های چوبی چند لایه چسبی است که با عناصر چوبی عظیم یا شیشه پر شده است. روکش بیرونی از کاج محلی با کیفیت بالا با اشباع طبیعی ساخته شده است. تمام اتصالات از فولاد کورتن ساخته شده است. این به ساختمان ظاهری خاکستری زنگ زده و طبیعی می دهد.


بلوک های بزرگ سنگی مسطح فضای پارکینگ را قاب می کنند و یک میدان ورودی ایجاد می کنند. جنگل توس در جلو به تراکم مناسب هرس می شود تا نور خورشید از شاخه ها عبور کند تا جلوه ای ملایم در داخل اتاق نمایشگاه داشته باشد.

 

kamusdamsaz1
kamusdamsaz1

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋