kalasakht

kalasakht

آنچه باید در خرید سنگ ساختمانی در نظر بگیریم

سنگ های ساختمانی همیشه یکی از متریال های پرکاربرد در صنعت ساختمان بودندکه از دیر باز تا به امروز در حوزه ساختمان توجه ساختمان سازان و انبوه سازان را به خود جلب کرده اند در این مقاله سعی کردیم نکات اساسی برای خرید سنگ ساختمانی را مورد بررسی قرار دهیم

اولین مورد که می بایست در خرید سنگ ساختمانی مورد توجه باشد کاربرد سنگ است به طور مثال سنگ نما همیشه در معرض تغییرات جوی است و باید از مقاومت بیشتری به نسبت سنگ داخل ساختمان برخوردار باشد این سنگ عموماً از دسته سنگ تراورتن کالاساخت انتخاب می شود که دارای انواع مختلفی است.

همچنین در محیط های داخلی ساختمان ها سنگ های کف  چون در معرض دید و استفاده بیشتر هستند باید از سنگ های با مقاومت بالا در برابر سایش انتخاب شوند. از سنگ ها عموما می شود در پله روشویی و سرویس بهداشتی کف ساختمان نمای ساختمان استفاده نمود.

نکته بعدی که باید در انتخاب سنگ به آن دقت نمود اطلاعات و به عبارتی آنالیز سنگ است فرض را بر این بگذاریم تصمیم دارید برای فضای روی کابینت خود از سنگ استفاده نمایید که درصدی آهن بالا در آن هست با توجه به فضای آشپزخانه که دارای رطوبت است ممکن است پس از مدتی سنگ شما دچار زنگ زدگی بشود و ظاهر و جلوه آن را تحت تاثیر قرار دارد پس بهتر است قبل از خرید سنگ مورد نظر حتماً اطلاعات سنگ را از فروشنده درخواست نمایید.

مطلب مفید بخوانید: محاسبه قیمت سنگ نما ساختمان

 

در سنگ نمای ساختمان همیشه سنگ تراورتن کالاساخت انتخاب می شود زیرا سنگ های تراورتن دارای تخلخل و خلل و فرج هستند و به نمای ساختمان بهتر چسبیده می شوند.

نکته بعدی قیمت سنگ است مطمئناً شما برای فضای پشت انباری خود سنگ های با قیمت بسیار بالا استفاده نمی کنید و دانستن اطلاعات سنگ می تواند بر قیمت آن بسیار تاثیر بگذارد از جمله عواملی که تعیین کننده قیمت سنگ است ابعاد سنگ کیفیت سنگ درجه ممتاز و سوپر بودن سنگ و ساب سنگ است.

البته در نظر داشته باشید پارامتر نهایی در انتخاب ما نوع سنگ است که همیشه در قیمت سنگ بسیار تاثیر گذار است سنگ های صادراتی به نسبت از قیمت بسیار بالاتری برخوردار هستند سنگ هایی با فرآوری دقیق تر و به عبارتی سنگ های دکوراسیونی و اسلب ها سنگ های هستند که قابل استفاده در فضاهای خاص مثل کانتر ها هستند و به نسبت نوع آنها فضای استفاد از آنها تعیین می شود.

در مجموع می‌توان گفت در زمان خرید سنگ ساختمانی بهتر است علاوه بر بر قیمت به پارامترهای از جمله کاربری سنگ نوع سنگ و آنالیز و اطلاعات سنگ دقت نمایید چه بسا سنگی با قیمت بسیار بالا برای فضای شما مناسب نباشد.

kalasakht
kalasakht

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋