رضا جمشیدی

رضا جمشیدی

نکاتی برای خرید کفش

 

ثبات کفش

ثبات کفش یکی از مهمترین عوامل انتخاب کفش راحت است. علاوه بر پاشنه های پهن، طراحی برخی کفش ها استاندارد نیست. ممکن است هنگام حرکت باعث پیچ خوردن پاهایتان شود و حتی چند ماه شما را اذیت کند. همچنین، کفش هایی که ثبات مناسبی ندارند برای ستون فقرات بسیار خطرناک هستند.

برای بررسی ثبات کفش، آن ها را روی یک سطح صاف و طراز قرار دهید. با انگشت خود تلنگر کوچکی به آن بزنید. در صورتی که کفش ها تلو تلو بخورند یا بر زمین بیفتند، در انتخاب کفش راحت دچار اشتباه شده اید. بهتر است مورد دیگری را امتحان کنید.

 

 

 

 

موارد خاص

اگر از موارد خاصی رنج می برید، باید در انتخاب کفش راحت چند برابر وسواس داشته باشید. به عنوان مثال خار پاشنه و کف پای صاف مواردی هستند که در نحوه انتخاب کفش دخیل خواهند بود. کسانی که کف پای صاف دارند، بهترین گزینه برای آن ها کفش کتانی است. همچنین بهتر است از کفی طبی مخصوص پا های صاف استفاده کنند.

خار پاشنه نیز جزو مواردی است که قابل درمان است. در طول دوره درمان کفش های کتانی با کفی طبی (ترجیحاً ژله ای) بپوشید. کفش های ورزشی و اسنیکر ها در رنگ ها و طرح های متفاوت عرضه می شوند. تقریباً می توان آن را با بیشتر سبک های پوشش به پا کرد.

 

 

 

بهتر است کسانی که از این موارد خاص یا مشابه رنج می برند، تنها برای مراسم و دیدار های خاص از پاشنه بلند استفاده کنند. سلامتی از هر چیزی اهمیت بیشتری دارد.در خرید کفش هرگز حرف فروشنده ای را که می گوید کفش کوچک تر بردارید چون به مرور زمان جا باز می کند نپذیرید! در نظر داشته باشید که کفش های روباز برای بچه ها چندان مناسب نیستند و آنها نمی توانند تعادل شان را با این نوع کفش ها حفظ کنند. کفش های پاشنه دار هم برای دختربچه های کم سن و سال مضر هستند و ممکن است باعث پیچیدن مچ پا یا زمین خوردن شان شوند

انعطاف پذیری یک کفش باید به چه میزان باشد؟

انعطاف پذیری یک کفش را باید پیش از پوشیدن آن امتحان کنید. برای تعیین میزان انعطاف پذیری کفش، بخش پاشنه آن را در دست تان نگه دارید و بخش پنجه اش را به زمین فشار دهید. کفش باید به همان میزان که پای شما می تواند منعطف شود، خم شود. انعطاف پذیری نامناسب یک کفش به خصوص کفش دویدن باعث ابتلا به کمر درد و التهاب پلانتار شده و خشکی کتانی باعث کشیدگی تاندون پا و فشار روی بخش کف پا می شود.

 

 

برای خرید کفش به احساستان اعتماد کنید

تنها دانستن این نکات که استانداردهای یک کفش باید به چه صورت باشد، کافی نیست. برای خرید کفش مناسب به احساس خودتان نیز توجه کنید. یک کفش خوب کفشی است که هنگام ایستادن و قدم زدن حس خوب و راحتی به شما بدهد. پس به محض پوشیدن کفش کمی با آن درجا بزنید و تکان بخورید تا ببینید چه احساسی دارید. حس یک ساپورت و محافظت طبیعی برای یک کفش اسپرت، معمولا برای اکثر افراد نشان دهنده مناسب بودن مدل کفش است.

خرید کفش در زمان نامناسب روز

بسیاری از افراد پای خودشان را صبح اندازه می گیرند و بر همان اساس خرید اینترنتی کفش را انجام می دهند. کفشی که صبح اندازه ی پای شما است، ساعت پنج بعد از ظهر و پس از یک پیاده روی طولانی برای شما تنگ خواهد بود. در واقع پای شما از صبح تا بعد از ظهر کمی بزرگ می شود و تقریبا در حدود ساعت چهار بعداز ظهر به بیشترین اندازه خود می رسد، بعد از این ساعت زمان مناسبی برای اندازه گیری پا و انتخاب کفش است.

 

 

رضا جمشیدی
رضا جمشیدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋