kaafcoir

kaafcoir

صنایع نسوز کاف

کاربرد عایق نسوز در صنعت

 

جمله خصوصیات بارز آجر عایق نسوز سبک، وزن بسیار پایین، تخلخل بالای آجر عایق نسوز حرارتی و ضریب انتقال حرارت پایین آن میباشد. که موجب میشود از هدررفت حرارت و دمای داخلی کوره به شکل چشمگیری جلوگیری کند. آجر عایق گروه صنعتی کاف در درجه حرارت های مختلفی از ۱۲۶۰ تا ۱۶۵۰ درجه تولید میشود. از محبوبترین گریدهای آجر صنعتی عایق سبک میتوان به گرید ۲۳ و ۲۶ اشاره کرد.

کاربرد آجر عایق نسوز و انواع عایق نسوز

برای عایق‌کاری کوره‌ها، استفاده در لایه های خارجی کوره و کنترل و نگهداری حرارت و جلوگیری از اتلاف انرژی، اغلب از مواد صنعتی با ویژگی‌های خاص و تخلخل بالا استفاده می‌شود. در اینصورت مقدار زیادی هوا در تخلخل‌های نسوز عایق حبس می‌شود که به دلیل قابلیت هدایت حرارتی کم آن، هدایت حرارتی کل سیستم کم می‌شود.

انتقال حرارتی پایین آجر های عایق نسوز ، ناشی از عایق بودن هوا و خواص ذاتی مواد مصرفی است. هرچه تخلخل بیشتر باشد، قابلیت هدایت حرارتی آن نیز کمتر می‌شود. میزان تخلخل دیرگداز، هرچند که مهمترین عامل است، ولی نمی‌تواند به تنهایی معیاری برای عایق بودن آن باشد. از طرفی دیگر مواد و ساختار دیرگدازها و جرم‌ نسوز نیز اهمیت دارد.

اجر عایق با استفاده از بهترین ترکیبات نسوز و عایق معدنی شامل پرلیت، دیاتومیت، شاموت سبک و آلومینا تولید شده و دارای وزن حجمی پایین، مقاومت مکانیکی بالا، هدایت حرارتی پایین و کاربری آسان می باشد.

میزان اکسید آلومینا در آجرهای گرید دمایی 1260 درجه سانتی گراد حدود 30 تا 35 درصد ، در آجرهای 1350 درجه سانتی گراد حدود 38 تا 40 درصد ، در آجرهای 1430 درجه سانتی گراد حدود 52 تا 55 درصد و در آجرهای 1540 درجه سانتی گراد حدود 65 الی 68 درصد می باشد که البته متناسب با شرکت تولید کننده آجر این میزان متفاوت و متغییر می باشد.

برخلاف آجر آلومینا، آجر شاموتی و آجر سمیرم، آجر عایق از اکسید آهن کمتر و دانسیته بسیار پایین تری برخوردار است. هر چه رنج دمایی آجر عایق بالاتر باشد به همان میزان رنج اکسید آلومینیوم در آجر بیشتر می باشد و به همان نسبت دانسیته آجر افزایش خواهد یافت.

استفاده از اجر عایق در صنایع

آجرهای عایق حرارتی کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارند. و در انواع صنایع برای اهداف عایق‌سازی و جلوگیری از هدر رفت حرارت داخل کوره همچنین و بهینه سازی مصرف انرژی استفاده میشود.از این آجرها در کوره‌ها و اتوفرنس‌های کارخانه و صنایع فولاد، برای حفاظت از دیواره‌ها و کاهش انتقال حرارت، در کوره‌ها و تجهیزات پخت کارخانه سیمان بعنوان یک مصالح دیرگداز مؤثر در کاهش مصرف انرژی و بهبود کارایی کوره‌، در کوره‌ها و واحدهای پردازش نفت و گاز، آجر نسوز عایق به عنوان یک جزء اساسی در ساختارهای دیواری بعنوان عایق حرارتی برای محافظت از تجهیزات در برابر حرارت بالا بکار میرود.

در کوره‌های ذوب فلزات مانند کارخانه های فولاد، آلومینیوم، و مس، آجر نسوز عایق جهت ایجاد عایق حرارتی و کاهش هدر رفت حرارت در این فرآیندها به کار می‌رود. و در صنایعی مانند تولید گچ، کارخانجات تولید شیشه، چینی، و سایر صنایع حرارتی، آجر نسوز عایق برای ساختارهای دیواری و سقفی کوره‌ها به کار می‌رود تا از افت دما و انتقال حرارت جلوگیری شود. جهت دریافت اطلاعات دقیقتر در مورد قیمت محصولات آجر عایق نسوز با کارشناسان فروش فرآورده های نسوز کاف در ارتباط باشید.

kaafcoir
kaafcoir صنایع نسوز کاف

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋