وبسایت شما و بهینهسازی موتور جستجو (سئو) آن، هر دو برای رسیدن به یک هدف انجام میشوند و آن ایجاد یک تجربه کاربری عالی است. طراحی وبسایت شما با طراحی زیبا و پیمایش روان، یک تجربه کاربری عالی ایجاد میکند، در حالی که جنبه سئو وبسایت شما، پیدا شدن آن را در جستجوهای مرتبط آسانتر میکند. وقتی سئو و طراحی وب با هم کار کنند، افراد بیشتری وبسایت شما را پیدا میکنند و در طول بازدید خود تجربه خوبی خواهند داشت. سفارش طراحی سایت در رشت با خجسته وب
برای پاسخ صریح به این سوال، خیر. طراحی وب و سئوی یک وبسایت هر دو به یک اندازه مهم هستند. یک طراحی وب خوب، کمبود سئو را جبران نمیکند زیرا هیچکس نمیتواند وبسایت شما را پیدا کند. برعکس، داشتن وبسایتی با سئوی عالی اما طراحی ضعیف باعث میشود کاربرانی که به وبسایت شما وارد میشوند، فوراً آن را ترک کنند. بنابراین، وبسایت شما باید طراحی عالی و سئوی قوی داشته باشد تا تجربه کاربری کاملی را ارائه دهد.
این بدان معناست که وقتی یک وبسایت جدید میسازید یا سایت فعلی خود را دوباره طراحی میکنید، باید مطمئن شوید که طراحی وب خوب و اصول سئو در سایت جدید شما گنجانده شده است. همچنین باید موارد زیر را در طراحی وب سئو شده در نظر داشته باشید:
یک اشتباه رایج که کسبوکارها مرتکب میشوند، استخدام یک متخصص برای طراحی و ساخت وبسایت و استخدام یک متخصص دوم برای مدیریت سئو پس از ساخت وبسایت است. اگر تصمیم دارید با دو متخصص مختلف کار کنید، مهم است که هر دو از ابتدا به شدت درگیر پروژه طراحی وب شما باشند. این به شما کمک میکند تا مطمئن شوید که متخصص طراحی وب، طرحی را توسعه میدهد که عناصر سئو توصیه شده توسط متخصص سئو را در بر میگیرد.
بهترین اقدام در اینجا همکاری با یک آژانس بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل مانند Proceed Innovative است که خدمات طراحی وب و سئو تخصصی ارائه میدهد . متخصصان طراحی وب ما با متخصصان سئو همکاری نزدیکی دارند تا اطمینان حاصل شود که وبسایت از ابتدا با اصول سئو ساخته شده است.
هنگام طراحی و ساخت وبسایت جدید خود، باید اصول سئو زیر را در نظر بگیرید:
قبل از شروع طراحی وبسایت، باید در مورد قالب کد مورد استفاده برای طراحی وبسایت خود تصمیم بگیرید. توصیه میشود از کد HTML یا CSS استفاده کنید زیرا هر دو نوع کد به راحتی قابل بهینهسازی هستند. از فلش و سایر کدهای مشابه دوری کنید زیرا بهینهسازی وبسایتهای ساخته شده با این کد دشوار است.
سازگاری با موبایل در طراحی وب سایت شما بسیار مهم است. جستجوهای آنلاین بیشتری با استفاده از دستگاههای تلفن همراه نسبت به رایانههای رومیزی یا لپتاپ انجام میشود و گوگل با معرفی الگوریتم mobile-first indexing در سال ۲۰۱۷، سازگاری با موبایل را در اولویت قرار داده است. اگر وبسایت شما در دستگاههای تلفن همراه به درستی بارگیری یا نمایش داده نشود، نه تنها نرخ پرش بالایی از کاربران تلفن همراه خواهید داشت، بلکه رتبهبندی ضعیفی نیز از گوگل دریافت خواهید کرد.
طراحی وبسایت شما باید واکنشگرا (ریسپانسیو) باشد تا در دستگاههای تلفن همراه به درستی نمایش داده شود و عملکرد مناسبی داشته باشد.
مثل همیشه در دنیای سئو، محتوا حرف اول را میزند. مهم است که طراحی وبسایت شما محتوا را به گونهای ارائه دهد که خواندن آن برای کاربران آسان باشد. شما باید قالب، نوع فونت، رنگ فونت و اندازه فونت را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که محتوای متنی شما به راحتی در رایانههای رومیزی و دستگاههای تلفن همراه قابل خواندن است. همچنین باید فضای کافی برای قرار دادن مقدار مناسبی از محتوا در صفحه وجود داشته باشد، زیرا محتوای متنی طولانیتر و بهینهشده، احتمال بیشتری برای رتبهبندی خوب نسبت به صفحهای با تنها چند جمله محتوا دارد.
سرعت بارگذاری وبسایت شما در دسکتاپ و دستگاههای تلفن همراه یک عنصر مهم سئو است. سرعت بارگذاری یکی از معیارهای شناخته شدهای است که گوگل برای تعیین رتبهبندی از آن استفاده میکند، زیرا وبسایتهای با بارگذاری سریع، تجربه کاربری را بهبود میبخشند. اگر وبسایت شما به کندی بارگذاری شود، رتبهبندی خود را در گوگل از دست خواهید داد و نرخ پرش بالایی خواهید داشت. سرعت بارگذاری پایین همچنین باعث کند شدن گوگل در خزیدن وبسایت شما میشود و در نتیجه صفحات ایندکس شده کمتری خواهند داشت.
تقریباً نیمی از کاربرانی که به وبسایت شما وارد میشوند، اگر وبسایت شما نتواند ظرف سه ثانیه بارگیری شود، احتمالاً آن را ترک میکنند. بنابراین، زمان بارگذاری ایدهآل بیش از دو ثانیه نیست. چندین کار وجود دارد که میتوانید برای کمک به بارگذاری سریعتر وبسایت خود انجام دهید، از جمله حذف افزونهها و بهینهسازی تصاویر.
مهم است که وبسایت شما ناوبری (navigation) قابل استفاده و فهم آسانی داشته باشد. مطمئن شوید که منوهای ناوبری بالا و کناری و منوهای کشویی شما به درستی کار میکنند و لینکهای موجود در منوهای ناوبری شما به شکلی منطقی چیده شدهاند. ناوبری آسان، تجربه کاربری را بهبود میبخشد و احتمال بازدید آنها از صفحات بیشتر وبسایت شما را افزایش میدهد.
در حالی که منوهای ناوبری در طراحی وب شما به کاربران کمک میکنند تا در وبسایت شما پیمایش کنند، نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک میکند تا وبسایت شما را خزش کنند. نقشه سایت ساختار و اهمیت صفحات وبسایت شما را نشان میدهد و موتورهای جستجو مانند گوگل را هنگام خزش وبسایت شما راهنمایی میکند. همچنین در نقشه سایت شما متادیتا وجود دارد که میتواند به افزایش رتبهبندی وبسایت شما کمک کند.
وبسایت شما باید چیزی به نام URLهای توصیفی داشته باشد که هر صفحه را توصیف میکند و شامل کلمات کلیدی است. مطمئن شوید که کلمات موجود در URLهای شما به جای زیرخط (_) با خط فاصله از هم جدا شدهاند. کنترل ساختار URL و گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط به وبسایت شما کمک میکند تا رتبه بهتری نسبت به زمانی که URLهای شما شامل اعداد و حروف تصادفی هستند، کسب کند.
هنگام آپلود تصاویر در وبسایت خود، چندین مرحله وجود دارد که باید انجام دهید تا از بهینهسازی صحیح تصاویر اطمینان حاصل کنید. میتوانید تصاویر را به روشهای زیر بهینه کنید:
وبسایت شما و بهینهسازی موتور جستجو (سئو) آن، هر دو برای رسیدن به یک هدف انجام میشوند و آن ایجاد یک تجربه کاربری عالی است. طراحی وبسایت شما با طراحی زیبا و پیمایش روان، یک تجربه کاربری عالی ایجاد میکند، در حالی که جنبه سئو وبسایت شما، پیدا شدن آن را در جستجوهای مرتبط آسانتر میکند. وقتی سئو و طراحی وب با هم کار کنند، افراد بیشتری وبسایت شما را پیدا میکنند و در طول بازدید خود تجربه خوبی خواهند داشت.
برای پاسخ صریح به این سوال، خیر. طراحی وب و سئوی یک وبسایت هر دو به یک اندازه مهم هستند. یک طراحی وب خوب، کمبود سئو را جبران نمیکند زیرا هیچکس نمیتواند وبسایت شما را پیدا کند. برعکس، داشتن وبسایتی با سئوی عالی اما طراحی ضعیف باعث میشود کاربرانی که به وبسایت شما وارد میشوند، فوراً آن را ترک کنند. بنابراین، وبسایت شما باید طراحی عالی و سئوی قوی داشته باشد تا تجربه کاربری کاملی را ارائه دهد.
این بدان معناست که وقتی یک وبسایت جدید میسازید یا سایت فعلی خود را دوباره طراحی میکنید، باید مطمئن شوید که طراحی وب خوب و اصول سئو در سایت جدید شما گنجانده شده است. همچنین باید موارد زیر را در طراحی وب سئو شده در نظر داشته باشید:
یک اشتباه رایج که کسبوکارها مرتکب میشوند، استخدام یک متخصص برای طراحی و ساخت وبسایت و استخدام یک متخصص دوم برای مدیریت سئو پس از ساخت وبسایت است. اگر تصمیم دارید با دو متخصص مختلف کار کنید، مهم است که هر دو از ابتدا به شدت درگیر پروژه طراحی وب شما باشند. این به شما کمک میکند تا مطمئن شوید که متخصص طراحی وب، طرحی را توسعه میدهد که عناصر سئو توصیه شده توسط متخصص سئو را در بر میگیرد.
بهترین اقدام در اینجا همکاری با یک آژانس بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل مانند Proceed Innovative است که خدمات طراحی وب و سئو تخصصی ارائه میدهد . متخصصان طراحی وب ما با متخصصان سئو همکاری نزدیکی دارند تا اطمینان حاصل شود که وبسایت از ابتدا با اصول سئو ساخته شده است.
هنگام طراحی و ساخت وبسایت جدید خود، باید اصول سئو زیر را در نظر بگیرید:
قبل از شروع طراحی وبسایت، باید در مورد قالب کد مورد استفاده برای طراحی وبسایت خود تصمیم بگیرید. توصیه میشود از کد HTML یا CSS استفاده کنید زیرا هر دو نوع کد به راحتی قابل بهینهسازی هستند. از فلش و سایر کدهای مشابه دوری کنید زیرا بهینهسازی وبسایتهای ساخته شده با این کد دشوار است.
سازگاری با موبایل در طراحی وب سایت شما بسیار مهم است. جستجوهای آنلاین بیشتری با استفاده از دستگاههای تلفن همراه نسبت به رایانههای رومیزی یا لپتاپ انجام میشود و گوگل با معرفی الگوریتم mobile-first indexing در سال ۲۰۱۷، سازگاری با موبایل را در اولویت قرار داده است. اگر وبسایت شما در دستگاههای تلفن همراه به درستی بارگیری یا نمایش داده نشود، نه تنها نرخ پرش بالایی از کاربران تلفن همراه خواهید داشت، بلکه رتبهبندی ضعیفی نیز از گوگل دریافت خواهید کرد.
طراحی وبسایت شما باید واکنشگرا (ریسپانسیو) باشد تا در دستگاههای تلفن همراه به درستی نمایش داده شود و عملکرد مناسبی داشته باشد.
مثل همیشه در دنیای سئو، محتوا حرف اول را میزند. مهم است که طراحی وبسایت شما محتوا را به گونهای ارائه دهد که خواندن آن برای کاربران آسان باشد. شما باید قالب، نوع فونت، رنگ فونت و اندازه فونت را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که محتوای متنی شما به راحتی در رایانههای رومیزی و دستگاههای تلفن همراه قابل خواندن است. همچنین باید فضای کافی برای قرار دادن مقدار مناسبی از محتوا در صفحه وجود داشته باشد، زیرا محتوای متنی طولانیتر و بهینهشده، احتمال بیشتری برای رتبهبندی خوب نسبت به صفحهای با تنها چند جمله محتوا دارد.
سرعت بارگذاری وبسایت شما در دسکتاپ و دستگاههای تلفن همراه یک عنصر مهم سئو است. سرعت بارگذاری یکی از معیارهای شناخته شدهای است که گوگل برای تعیین رتبهبندی از آن استفاده میکند، زیرا وبسایتهای با بارگذاری سریع، تجربه کاربری را بهبود میبخشند. اگر وبسایت شما به کندی بارگذاری شود، رتبهبندی خود را در گوگل از دست خواهید داد و نرخ پرش بالایی خواهید داشت. سرعت بارگذاری پایین همچنین باعث کند شدن گوگل در خزیدن وبسایت شما میشود و در نتیجه صفحات ایندکس شده کمتری خواهند داشت.
تقریباً نیمی از کاربرانی که به وبسایت شما وارد میشوند، اگر وبسایت شما نتواند ظرف سه ثانیه بارگیری شود، احتمالاً آن را ترک میکنند. بنابراین، زمان بارگذاری ایدهآل بیش از دو ثانیه نیست. چندین کار وجود دارد که میتوانید برای کمک به بارگذاری سریعتر وبسایت خود انجام دهید، از جمله حذف افزونهها و بهینهسازی تصاویر.
مهم است که وبسایت شما ناوبری (navigation) قابل استفاده و فهم آسانی داشته باشد. مطمئن شوید که منوهای ناوبری بالا و کناری و منوهای کشویی شما به درستی کار میکنند و لینکهای موجود در منوهای ناوبری شما به شکلی منطقی چیده شدهاند. ناوبری آسان، تجربه کاربری را بهبود میبخشد و احتمال بازدید آنها از صفحات بیشتر وبسایت شما را افزایش میدهد.
در حالی که منوهای ناوبری در طراحی وب شما به کاربران کمک میکنند تا در وبسایت شما پیمایش کنند، نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک میکند تا وبسایت شما را خزش کنند. نقشه سایت ساختار و اهمیت صفحات وبسایت شما را نشان میدهد و موتورهای جستجو مانند گوگل را هنگام خزش وبسایت شما راهنمایی میکند. همچنین در نقشه سایت شما متادیتا وجود دارد که میتواند به افزایش رتبهبندی وبسایت شما کمک کند.
وبسایت شما باید چیزی به نام URLهای توصیفی داشته باشد که هر صفحه را توصیف میکند و شامل کلمات کلیدی است. مطمئن شوید که کلمات موجود در URLهای شما به جای زیرخط (_) با خط فاصله از هم جدا شدهاند. کنترل ساختار URL و گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط به وبسایت شما کمک میکند تا رتبه بهتری نسبت به زمانی که URLهای شما شامل اعداد و حروف تصادفی هستند، کسب کند.
هنگام آپلود تصاویر در وبسایت خود، چندین مرحله وجود دارد که باید انجام دهید تا از بهینهسازی صحیح تصاویر اطمینان حاصل کنید. میتوانید تصاویر را به روشهای زیر بهینه کنید:
پاسخ ها