kobra khojasteh

kobra khojasteh

پیوندهای داخلی: چه هستند و چرا برای سئو مهم هستند

 

لینک های داخلی چیست؟


لینک های داخلی، هایپرلینک هایی هستند که از یک صفحه در سایت شما به صفحه دیگری در همان سایت اشاره می کنند.

این پیوندهای داخلی با استفاده از متن لنگر، شکاف بین محتوای مرتبط یا صفحات وب مرتبط را پر می کنند.

با کلیک بر روی این لینک، کاربران احتمالاً به صفحه‌ای می‌برند که در آن کلاس‌های مختلف پیوندهای داخلی یک وب‌سایت را شمارش کرده و توضیح می‌دهد .

برای مشاوره سئو در رشت اینجا کلیک کنید

پیوندهای داخلی به کاربران اجازه می دهد تا به سایر صفحات مرتبط یا مهم در یک وب سایت پیمایش کنند. 

برای مثال، کاربری که مقاله‌ای در مورد « چگونگی کاهش وزن » می‌خواند، ممکن است پیوندهایی را به صفحات مرتبط با موضوع فعلی مانند « وعده‌های غذایی کم کالری » یا « تمرین تناوبی با شدت بالا » دنبال کند.

جدای از کمک به کاربران برای دسترسی به منابع مرتبط، خزنده‌های موتورهای جستجو هنگام افزودن پیوندهای داخلی نیز سود می‌برند. این پیوندها به گوگل کمک می کنند تا ساختار پیوند داخلی یا سلسله مراتب وب سایت را بر اساس اهمیت، ارتباط یا رابطه با یکدیگر درک کند.

پیوندهای داخلی واقعاً مهم هستند. اما گاهی اوقات، اهمیت پیوند داخلی را می توان با سردرگمی در مورد تمام اصطلاحات مربوط به انواع مختلف تحت الشعاع قرار داد. بنابراین، اجازه دهید آنها را یکی یکی سریعاً از بین ببریم:


لینک های داخلی در مقابل لینک های خارجی


پیوندهای داخلی و خارجی در خانواده پیوندها تا حدودی متضاد هستند. 

پیوندهای داخلی صفحات متمایز را در یک وب سایت به هم متصل می کنند. وقتی کاربران روی لینک های داخلی کلیک می کنند، به صفحه دیگری فرستاده می شوند اما از وب سایت خارج نمی شوند. 

از سوی دیگر، لینک های خارجی لینک هایی هستند که از یک صفحه در یک وب سایت به صفحه دیگری در وب سایت دیگر هدایت می شوند. هنگامی که کاربران روی لینک های خارجی کلیک می کنند، از وب سایت شما خارج می شوند و در سایت دیگری قرار می گیرند.


لینک های داخلی در مقابل لینک های ورودی


در حالی که هر دو دارای پیشوند "in-" هستند، لینک‌های داخلی و لینک‌های ورودی از نظر تعریف و ارزش لینک SEO بسیار متفاوت هستند.

پیوندهای داخلی به پر کردن شکاف بین صفحات وب تحت یک دامنه واحد مربوط می شوند. هیچ وب سایت خارجی در این فرآیند دخیل نیست.

برعکس، لینک های ورودی لینک هایی هستند که از یک وب سایت خارجی به یک صفحه وب در وب سایت شما منتهی می شوند. به عبارت دیگر، آنها نقطه مقابل لینک های خروجی هستند.


موتورهای جستجو چگونه از لینک های داخلی استفاده می کنند؟


همانطور که در بالا ذکر شد، لینک‌های داخلی چیزی بیش از دروازه‌ای برای کاربران برای کشف محتوای مختلف در وب‌سایت شما هستند. موتورهای جستجو مانند گوگل از لینک های داخلی برای تسهیل عملکرد خود به درستی استفاده می کنند. 

گوگل ساعت ها در وب می خزد. با خزیدن فهرستی از URL های شناخته شده که ابتدا "seed" نامیده می شود، شروع می شود. 

این یک تمرین پیوند داخلی خوب است که همیشه به صفحات جدید پیوندهایی از صفحاتی که قبلاً فهرست شده اند اضافه کنید. در غیر این صورت، موتورهای جستجو نمی توانند محتوای جدید را پیدا کنند. این شما را با صفحات یتیم یا صفحاتی که به هیچ بخش دیگری در سایت شما پیوندی ندارند باقی می گذارد.

متأسفانه، بسیاری از افراد این خطای پیوند داخلی را مرتکب می شوند . حتی جامع‌ترین و 100% بهینه‌شده‌ترین محتوای در صورتی که لینکی به آن وجود نداشته باشد در گوگل ایندکس نمی‌شود، که اساساً پتانسیل سئوی آن را محدود می‌کند.

با چرخش به ابتدا، به همین دلیل است که گفتیم پیوندهای داخلی "عوامل ابتدایی" برای سئو هستند.

تمام امیدها برای رقابت در SERP های گوگل به کیفیت استراتژی پیوند داخلی شما متکی است .

اما پیوندهای داخلی بیشتر از پل هایی که گوگل دنبال می کند و دروازه هایی برای ناوبری محتوای مرتبط وجود دارد. در زیر، به مزایای لینک سازی داخلی و اینکه چگونه می تواند سئوی سایت شما را بهبود بخشد، خواهیم دید.


مزایای لینک سازی داخلی برای بهبود سئو


شماره 1 باعث افزایش رتبه سئو می شود

بین سئوکاران و بازاریابان اتفاق نظر وجود دارد که «پیوندها» یکی از فاکتورهای اصلی رتبه بندی گوگل هستند. از این گذشته، مطالعات و تحلیل‌های موردی بی‌شماری ارتباط بین کمیت و کیفیت پیوندهای خارجی را که به یک صفحه و موقعیت SERP مربوطه آن اشاره می‌کنند، نشان داده‌اند.

پیوندها رتبه صفحه را از منبع به صفحه پیوند داده شده منتقل می کنند. از نقطه نظر لینک ورودی، بک لینک از دامنه های معتبر سطح مشخصی از قدرت را به صفحه وب شما منتقل می کند.  

مشابه بک لینک ها، لینک های داخلی نیز رتبه صفحه را از منبع به صفحات لینک شده منتقل می کنند.

از آنجایی که همه صفحات در یک وب سایت دارای قدرت صفحه یکسانی نیستند، پیوندهای داخلی از صفحات با PA بالا می توانند ارزش پیوند را انتقال دهند و اعتبار صفحات جدید و کم PA را افزایش دهند. این در نهایت منجر به بهب

kobra khojasteh
kobra khojasteh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋