kobra khojasteh

kobra khojasteh

فرآیند بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO).

مراحل سئو مرحله به مرحله

قبل از شروع یک پروژه بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، مهم است که فرآیند دخیل در یک کمپین سئو موثر را درک کنید. برای این منظور، فرآیند را به شش مرحله نشان داده شده در زیر تقسیم می کنیم و فعالیت های مربوط به هر یک از این مراحل را شرح می دهیم. حتی اگر در نهایت فرآیند سئو را به یک متخصص استخدام کنید، درک مولفه‌ها شما را به مصرف‌کننده‌ای آگاه‌تر از آن خدمات تبدیل می‌کند.

 

با این حال، ابتدا یک کلمه در مورد بهینه سازی موتور جستجو به طور کلی. فرآیند سئو با این مراحل و کارهای اولیه ای که انجام می دهیم شروع و به پایان نمی رسد. برای دستیابی به موفقیت مداوم، نظارت بر نتایج و ساخت محتوای معنادار به طور مداوم بسیار مهم است. من یک بار توضیحات کامل فرآیند سئو را خواندم:

این [بهینه سازی موتور جستجو] ذاتاً تکراری است. به طور خلاصه، این یک فرآیند است، نه یک پروژه. - جان توادروس

  1. پژوهش
  2. گزارش و تعیین هدف
  3. ساخت محتوا
  4. بهینه سازی صفحه
  5. اجتماعی و لینک سازی
  6. پیگیری گزارش و تحلیل

پژوهش

تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق عبارت کلیدی شامل شناسایی گروهی از عبارات کلیدی است که در بهینه سازی استفاده می شود. این مرحله اولیه بسیار مهم است و به زمان قابل توجهی نیاز دارد تا مجموعه خوبی از عبارات را بیابید که ترکیب متعادلی از دو عامل مهم را ارائه می دهد: استفاده زیاد توسط جستجوگران و رقابت نسبتاً کم در موتورهای جستجو.

تعیین پرکاربردترین عبارتی که حاوی کلمه(های) کلیدی مورد نظر شما باشد نسبتا آسان است. ابزارهای آنلاین به شما این امکان را می دهند که یک کلمه یا کلمات کلیدی خاص را وارد کنید و تمام روش هایی را که جستجوگرها در ماه گذشته از آن کلمه(ها) استفاده کرده اند و با چه حجمی بازمی گرداند. با این حال، عبارت(های) مورد استفاده نیز احتمالاً عبارتی است که بیشترین رقابت را در نتایج جستجو دارد و بنابراین ممکن است جایی نباشد که می خواهید تلاش های بهینه سازی خود را اختصاص دهید. یک رویکرد مؤثرتر یافتن مجموعه‌ای از عبارات است (10 عدد دور خوبی است) که به‌شدت توسط جستجوگران استفاده می‌شوند اما از نظر تعداد کل نتایج جستجو تا حدودی رقابتی کمتری دارند.

به عنوان مثال، فرض کنید شما صاحب کسب و کاری هستید که آپارتمان‌هایی را در یک منطقه شهری خاص، «شهر بزرگ» اجاره می‌کند. آپارتمان های شما تنها در یک منطقه مترو قرار دارند، بنابراین شما قرار نیست اصطلاحات کلی مانند "آپارتمان" را انتخاب کنید. شما فقط به جستجوگرانی علاقه مند هستید که به دنبال آپارتمان در شهر شما هستند. مکان منطقی برای شروع با نام شهر شما و کلمه "آپارتمان" است. ممکن است متوجه شوید که بیشترین استفاده از عبارت "آپارتمان های شهر بزرگ" است. با این حال، هنگامی که شما در گوگل و یاهو برای آن عبارت جستجو می کنید، متوجه می شوید که رقابت برای آن عبارت بسیار زیاد است. اگر به یافته های خود از ابزار کلیدواژه بازگردید، ممکن است متوجه شوید که عبارتی مانند "آپارتمان در شهر بزرگ" هنوز به شدت توسط جستجوگران استفاده می شود، اما رقابت بسیار کمتری دارد. این عبارات همان عباراتی هستند که سپس در بخش بهینه سازی سایت در کار سئو هدف قرار خواهید داد.

تحقیقات رقابتی

هنگامی که با عبارات کلیدی مورد نظر مسلح شدیم، تجزیه و تحلیل رقابتی کاملی از سایت موضوعی در برابر 7 تا 10 رقیب بزرگ آن انجام می دهیم (با استفاده از رقبای آفلاین و آنلاین). ما از مجموعه‌ای از معیارهای سئو استفاده می‌کنیم، از جمله محتوای فهرست‌شده، رتبه الکسا، لینک‌های ورودی، سن دامنه، و دنبال کردن رسانه‌های اجتماعی در میان سایر موارد. از طریق این فرآیند، ما می‌توانیم موقعیت شروع سایت مشتری را در برابر رقبای آن بسنجیم و مناطقی را که نیاز به اولویت در کار بعدی دارند، شناسایی کنیم. به عنوان مثال، اگر ببینیم که نسبت به رقابت، سایت مشتری 50٪ محتوای ایندکس کمتری دارد، در این صورت تولید محتوا در اولویت هدف گذاری قرار می گیرد که در مرحله بعدی اتفاق می افتد.

گزارش و تعیین هدف

پس از تعیین عبارات کلیدی مورد نظر و موقعیت شروع نسبت به مجموعه رقابتی سایت، مهم است که بدانید موقعیت شروع سایت موضوعی در موتورهای جستجو چیست. انجام این کار تضمین می‌کند که حوزه‌های خاصی را که نیاز به کار دارند می‌شناسید و مبنایی برای سنجش موفقیت کمپین بعدی فراهم می‌کند.

دسترسی به اطلاعات ترافیک سایت (تجزیه و تحلیل) بسیار مهم است. این آمار نشان می دهد که جستجوگران چگونه سایت موضوعی را پیدا کرده و با آن تعامل دارند، به عنوان مثال، کدام موتورهای جستجو، چه عبارات کلیدی مورد استفاده قرار می گیرند، نرخ پرش، محبوب ترین مطالب و غیره. درک سطح ترافیک سایت و منبع ارجاعات آن نیز می تواند باشد. ابزاری حیاتی در اتخاذ سایر تصمیمات بازاریابی آنلاین.

پس از ایجاد یک تصویر کامل از موقعیت شروع سایت، اهدافی برای طرح سئو تعیین می شود. این اهداف قابل اندازه گیری هستند (یکی از مزیت های بزرگ SEO نسبت به سایر گزینه های تبلیغاتی) و با اهداف تجاری خاص سایت مرتبط هستند. در ادامه روند گزارش دهی و پیگیری، پیشرفت در جهت اهداف طرح تحلیل و گزارش می شود. با توجه به یافته‌های این گزارش‌های پیشرفت، می‌توان برنامه سئو را اصلاح کرد.

ساخت محتوا

محتوا در بهینه سازی موتورهای جستجو پادشاه است. موتورهای جستجو متن را دوست دارند. محتوای با حجم بالا و با کیفیت بالا مرتبط با کسب و کار شما به چند روش مهم در خدمت شما خواهد بود.

اول، سایتی که با محتوای باکیفیت و مورد علاقه کاربران سایت بارگذاری شده است، دلیلی برای ماندن و دلیلی برای بازگشت به آنها می دهد. به هر حال، دلیل اینکه آنها به سایت شما آمدند، یافتن اطلاعات بود. ثانیاً، شما مزیت اضافه ای را دریافت خواهید کرد که دقیقاً همان چیزی را که موتورهای جستجو می خواهند ارائه می دهید - محتوا. موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری در مورد کسب و کار و محصولات شما خواهند داشت. این اطلاعات مستقیماً به رتبه‌بندی آنها برای عبارات کلیدی مرتبط به سایت شما تبدیل می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد توسعه محتوا و ایده‌های خاص در مورد راه‌های گسترش محتوای سایت خود، محتوا هنوز پادشاه است ما را بخوانید .

اغلب در مرحله تحقیقات رقابتی متوجه می‌شویم که سایت مشتری از رقبای خود در میزان محتوای ایندکس شده عقب‌تر است. در این موارد، این مرحله از فرآیند اهمیت بیشتری پیدا می کند.

 

 

عنوان صفحه

مطمئن شوید که عناوین صفحات سایت شما چیزی غیر از نام شرکت شما یا "خوش آمدید" را بیان می کند. در حالت ایده‌آل، آنها باید با عبارت هدف شما برای آن صفحه هدایت شوند و سپس نام شرکت شما را دنبال کنند.

برجستگی عبارات کلیدواژه هدفمند

کافی نیست که عبارت(های) کلیدواژه خود را در جایی در صفحه وب داشته باشید، جایگاه و برجستگی داده شده به آنها نیز بر قرارگیری موتور جستجوی شما تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، حذف پاراگراف اول سایت با عبارت کلیدواژه خود، وزن بیشتری به آن می دهد تا اینکه آن را تا نیمه پایین صفحه در وسط یک پاراگراف دفن کنید. همچنین استفاده از اندازه فونت بزرگتر و پررنگ کردن متن می تواند بر اهمیت آن تاکید کند و بر رتبه بندی صفحه برای آن عبارت تأثیر مثبت بگذارد.

نقشه سایت

ایجاد یک نقشه سایت که شامل لیستی منظم از پیوندها به تمام صفحات مهم سایت شما باشد و شامل یک لینک متنی به نقشه سایت در صفحه اصلی شما باشد، راه ایده آلی برای اطمینان از ایندکس شدن تمام صفحات سایت است. موتورهای جستجو وقتی از سایت موضوع بازدید می کنند.  کنسول جستجوی گوگل برای این منظور ایده آل است.

kobra khojasteh
kobra khojasteh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋