jorjjoneid

jorjjoneid

هزینه ثبت علامت تجاری چقدر است؟

 

علامت تجاری یک کار گرافیکی شامل تصویر و حروف است که هر برند با استفاده از آن در بازار در حال فعالیت است. هر شرکت علامت خاص خود را دارد. علامت تجاری را می توان به عنوان هویت هر برند در نظر گرفت. عده بسیار زیادی هستند که علامت مخصوص خود را دارند ولی آن را ثبت نکرده اند. در این مقاله قصد داریم درباره هزینه ثبت علامت تجاری به شما توضیح دهیم.

چرا باید علامت تجاری خود را ثبت کنیم؟

پیش از آنکه درباره هزینه ثبت علامت تجاری به شما توضیح دهیم، بهتر است ابتدا دلیل ثبت آن را به شما بگوییم. باید این نکته را بدانید که تا زمانی که برند خود را ثبت نکنید، مالک قانونی آن نیستید. این یعنی هر فردی در هرجایی که حضور دارد می‌تواند با آن علامت فعالیت و سواستفاده کند. در این حالت شما از نظر قانونی نمی توانید از آن شخص شکایت کنید.

به همین خاطر بهتر است پیش از وقوع این مشکل برند خود را ثبت کنید. در این شرایط اگر شخصی از لوگو شما استفاده کند، شما می توانید به عنوان مالک از آن فرد شکایت کنید.

 

مزایای ثبت علامت تجاری

ممکن است برای شما هم سوال باشد که با پرداخت هزینه ثبت علامت تجاری چه مزایای نصیب شما می شود. از مهمترین مزایایی که این کار برای شما دارد می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مهمترین مزیت عامل نام برده شده در قسمت بالاست. شما مالک علامت تجاری خود می شود و عرصه را برای افراد سودجو تنگ می کنید.
  • دومین مزیت افزایش محبوبیت در بین مردم است. مردم کالاها و خدمات مورد نیاز خود را از شرکت هایی تهیه می کنند که علامت تجاری آنها ثبت شده باشد.
  • اگر قرار است با شرکت های خارجی همکاری کنید و یا شعبه های دیگری را در ایران و یا خارج از کشور ثبت کنید، پرداخت هزینه ثبت علامت تجاری و ثبت کردن آن می‌تواند مسیر را برای شما بسیار هموار کند.

 

هزینه ثبت علامت تجاری چقدر است؟

ثبت کردن علامت تجاری یک کار مرحله ای است. یعنی شما باید مراحل متعددی را سپری کنید تا علامت تجاری شما ثبت شود. هزینه ثبت علامت تجاری در چندین مرحله پرداخت می شود. به همین خاطر نمی توان مبلغ دقیقی را اعلام کرد. اگر تمایل دارید تا درباره هزینه این کار اطلاعات دقیقی را بدست آورید، می توانید با کارشناسان هوبا ثبت تماس بگیرید و از آنها مشاوره دریافت کنید.

همچنین در نظر داشته باشید که این مراحل برای افراد مبتدی و کم تجربه ممکن است کمی پیچیده باشد. به همین خاطر بهتر است از خدمات شرکت هایی مانند هوبا ثبت استفاده کنید. به این صوبرت شما می توانید به راحتی و در کمترین زمان ممکن برند خود را ثبت کنید. هزینه ثبت علامت تجاری توسط هوبا ثبت نسبت به رقبا کمتر است.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به صورت کامل درباره هزینه ثبت علامت تجاری و مزایای این کار به شما توضیح دهیم. اگر همچنان در این زمینه سوال دارید، می توانید با کارشناسان هوبا ثبت تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

 

jorjjoneid
jorjjoneid

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋