مدارک گمشده یا توسط افرادی که مدارک را پیدا کردند داخل صندوق پستی انداخته میشود یا حضوری تحویل اداره پست میشوند، شرکت ملی پست با طراحی سرویسی به نام «پست یافته» ضمن ثبت اطلاعات مدارک پیدا شده در پست یافته، شرایطی ایجاد کرده است تا افراد بتوانند با مراجعه به این شرکت مدارک گمشده خود را جستجو نمایند. علاوه بر سایت پست یافته، «سامانه فوری ثبت» نیز تحت عنوان سایت گمشده گان با استفاده از موتور جستجوی گمشده ها و جستجوی مدارک گمشده در بانک های اطلاعاتی موجود از قبیل ایستگاه های مترو، ترمینال ها ، اماکن متبرکه و … میتواند کمک شایانی در پیدا کردن مدارک گمشده نماید.تمام مدارک اصلی که اطلاعات افراد در آن نوشته شده مثل: کارت ملی هوشمند، مدارک گمشده، شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه، مدرک تحصیلی، کارتهای نظامی، کارت ملی، اسناد مالکیت، عقدنامه و… در «سایت پست یافته» و » ثبت میشوند و پیش از ثبت آگهی مفقودی میتوانید از پیدا شدن مدارک گمشده خود با خبر شوید.
پاسخ ها