helia70

helia70

پرتو کلینیک - درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر partoclinic.com
توسط ۱ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

هسته خرما و 8 خاصیت شگفت انگیز آن

تصور اغلب افراد این است که هسته خرما جز ضایعات خرما محسوب می شود و آن را دور میریزند. در حالی که خواص هسته خرما برای سلامتی فراوان است. از جمله این خاصیت ها می توان به نقش هسته خرما در بهبود دستگاه گوارش، سلامت استخوان ها و بهبود پوست اشاره کرد. در این مقاله از آیریک با ما همراه باشید تا بیشتر با خواص هسته خرما آشنا شوید.

هسته خرما برای چی خوبه ؟


به نقل از سایت www.onlymyhealth.com :

The fibre content in date seeds can be beneficial for digestive health. Fibre aids in regular bowel movements, prevents constipation, and supports a healthy gut microbiome. Including date seeds in your diet may contribute to a well-functioning digestive system

محتوای فیبر موجود در دانه خرما می تواند برای سلامت دستگاه گوارش مفید باشد. فیبر به حرکات منظم روده کمک می کند، از یبوست جلوگیری می کند و از میکروبیوم روده سالم حمایت می کند. گنجاندن دانه خرما در رژیم غذایی شما ممکن است به عملکرد خوب سیستم گوارش کمک کند.

هسته خرما مانند خود خرما فواید زیادی برای سلامتی دارد یکی از مهم ترین آنها خواص هسته خرما برای اسپرم است. برخی از تحقیقات نشان می دهند که هسته خرما می تواند بر:

کیفیت، تعداد و تحرک اسپرم ها تاثیرگذار باشد. همچنین هسته خرما و سنگ کلیه با یکدیگر در ارتباط هستند و هسته خرما به دلیل داشتن فیبر می تواند احتمال ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهد. در زیر چند خاصیت دیگر هسته خرما را نام میبریم:

کاهش سطح قند خون
کاهش چربی خون
کاهش وزن
پاکسازی کبد (خرما برای کبد چرب مفید است یا مضر؟)
کاهش ریزش مو
مراقبت از پوست
کمک به بهبود زخم ها
تقویت سیستم ایمنی


خواص قهوه هسته خرما برای لاغری


هسته خرما حاوی ترکیباتی است که منجر به افزایش سوخت و ساز بدن می شوند. افزایش سوخت و ساز (متابولیسم) بدن نقش موثری در کالری سوزاندن و در نتیجه در کاهش وزن دارد. همچنین پودر هسته خرما برای لاغری مفید است زیرا سرشار از فیبر است، مواد غذایی که مقادیر بالایی از فیبر دارند باعث می شوند که برای مدت طولانی تری احساس سیری داشته باشید.

از قهوه هسته خرما برای لاغری استفاده می شود زیرا بدن انسان در حین کاهش وزن به پروتئین نیاز دارد و معمولا در فرایند کاهش وزن بدن با کمبود پروتئین و سایر مواد مغذی رو به رو می شود اما مصرف به اندازه هسته خرما، پودر هسته خرما و قهوه هسته خرما در این مسیر می تواند به شما کمک کند.

می توانید از خرما به روش های متفاوتی برای لاغری استفاده کنید یکی از این روش ها مصرف جوشانده هسته خرما است دمنوش هسته خرما برای لاغری مفید بوده و می توانید آن را به راحتی خریداری کنید.

طریقه مصرف قهوه هسته خرما برای لاغری


به روش های متفاوتی می توانید از قهوه هسته خرما برای لاغری استفاده کنید:

می توانید از قهوه هسته خرما به عنوان جایگزین سایر نوشیدنی های شیرین استفاده کنید.
قبل از ورزش کرد به جای استفاده از نوشیدنی های انرژی زا از قهوه خرما استفاده کنید. قهوه خرما انرژی لازم شما را برای ورزش کردن تامین می کند و همچنین آب مورد نیاز برای بدن را تامین می کند تا در حین ورزش دچار کم آبی نشوید.
بعد از ورزش کردن نیز می توانید از قهوه خرما استفاده کنید. مصرف قهوه خرما بعد از ورزش باعث میشود که عضلات سریعتر ریکاوری شوند و درد عضلانی کمتری بعد از تمرین حس کنید.


طرز تهیه قهوه هسته خرما


مرحله اول : هسته خرما را جدا کنید به طوری که هیچ گوشتی روی آن باقی نماند.
مرحله دوم : هسته خرما را بشویید و سپس آن را خشک کنید.
مرحله سوم : فر را با دمای 400 فارنهایت گرم کنید و حدود 40 دقیقه هسته ها را در فر بپزید.
مرحله چهارم : پس از برشته شدن، هسته ها را داخل آسیاب قهوه بریزید و آسیاب کنید.
مرحله آخر : پودر قهوه هسته خرما آماده است و شما با دستگاه مورد نظر خود می توانید قهوه خود را درست کرده و از آن لذت ببرید.


خواص پودر هسته خرما


پودر هسته خرما خاصیت های زیادی دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هسته خرما حاوی قند های طبیعی از جمله گلوکز، فروکتوز و ساکارز است این قند ها در جریان خون به آرامی جذب می شوند و می توانند به تنظیم سطح قند خون کمک کنند.
یکی دیگر از مقادیری که در پودر هسته خرما وجود دارد فیبر است که نه تنها برای کاهش وزن مفید است بلکه به میکروب های مفید برای روده کمک می کند.
خرما سرشار از ویتامین های متفاوت از جمله ویتامین های گروه بی و اسید پانتوتنیک می باشد. این ویتامین به تولید و تامین انرژی بدن کمک می کنند.
خرما منبعی از مواد معدنی ضروری برای بدن مانند پتاسیم، منیزیم و آهن است. همه این مواد معدنی به سلامت عمومی کمک می کند. منیزیم به عملکرد عضلات و اعصاب کمک می کند در حالی که پتاسیم برای حفظ فشار خون سالم مفید است.
پودر هسته خرما برای دیابت مفید است و افرادی که دیابت دارند می توانند به راحتی از آن استفاده کنند زیرا شاخص گلیسمی پایینی دارد اما باید توجه کرد که در مصرف آن حد اعتدال رعایت شود.


سوالات متداول در مورد هسته خرما


چه ارتباطی بین هسته خرما و گرفتگی عروق وجود دارد؟

هسته خرما برای گرفتگی عروق می تواند مفید باشد. هسته خرما به دلیل داشتن فیبر می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. همچنین آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی که در هسته خرما وجود دارند به سلامت عمومی قلب کمک می کنند.

چه ارتباطی بین هسته خرما و سنگ کیسه صفرا وجود دارد؟

برخی بر این تصور هستند که مصرف هسته خرما می تواند منجر به ایجاد سنگ کیسه صفرا شود درحالی که هیچ دلیل علمی برای این مسئله وجود ندارد. در حال حاضر تحقیقات بیشتری در این مورد نیاز است زیرا مشخص نیست که هسته خرما برای سنگ کیسه صفرا مفید است یا مضر.

قیمت قهوه هسته خرما چقدر است؟

در حال حاضر قیمت قهوه هسته خرما (یک کیلو) بین 100 تا 150 هزار تومان می باشد.

 

از کجا می توان قهوه هسته خرما خرید؟

برای خرید قهوه هسته خرما می توان به سایت های اینترنتی مراجعه کرد و به راحتی آن را درب منزل تحویل گرفت.
 

منبع: 

https://ayrikdates.com/%d9%87%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%ae%d8%b1%d9%85%d8%a7/

helia70
helia70 پرتو کلینیک - درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر partoclinic.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋