helia70

helia70

پرتو کلینیک - درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر partoclinic.com
توسط ۱ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

بواسیر بعد از زایمان [طبیعی، سزارین] چگونه خوب میشود؟

درمان بواسیر بعد از زایمان

بواسیر بعد از زایمان (مخصوصاً زایمان طبیعی) در بسیاری از زنان شایع است. علائم آن شامل درد، خارش مقعد، خونریزی پس از اجابت مزاج، یا ناحیه متورم اطراف مقعد است. partoclinic می گوید:

بواسیر بعد از زایمان معمولاً پس از چند هفته خود به خود برطرف می شود. برای کمک به بهبودی، حتما مصرف فیبر و آب را افزایش دهید و از زور زدن و نشستن روی سطوح سخت خودداری کنید.

 اکثر پزشکان از شما میخواهند که ۸ تا ۱۲ هفته بعد از زایمان قبل از استفاده از عمل جراحی برای درمان بواسیر خود صبر کنید.

بواسیر بعد از زایمان چیست؟
هموروئید سیاهرگ های داخل راست روده و اطراف مقعد می باشد. معمولاً تا زمانی که بزرگ، متورم یا دردناک نشوند متوجه آن نخواهید شد. این امر پس از بارداری نیز رایج است و به عنوان “بواسیر بعد از زایمان” شناخته می شود.

این رگ ها همچنین می توانند در دوران بارداری ملتهب و متورم شوند. بواسیر پس از زایمان اغلب در چند هفته آخر بارداری یا فقط چند روز پس از زایمان ظاهر می شود. اگر بواسیر در دوران بارداری ظاهر شود، شایع ترین علت آن یبوست است. اما اگر بعد از زایمان اتفاق بیفتد، معمولاً علت آن فشار و زور زدن طولانی مدت در حین زایمان است.

علت بواسیر بعد از زایمان چیست؟
تغییر در جریان خون در دوران بارداری می تواند باعث تورم و بزرگ شدن سیاهرگ های مقعد شود.
افزایش حجم مایعات همراه با فشار رحم که بزرگتر شده نیز می تواند در ایجاد بواسیر بارداری و بعد از زایمان نقش داشته باشد.
افزایش هورمون پروژسترون دیواره‌های سیاهرگ‌ها را شل می‌کند و تورم آن‌ها را آسان‌تر می‌کند. پروژسترون همچنین با کند کردن حرکت غذای هضم شده از طریق دستگاه گوارش (معده و روده)، به یبوست کمک می کند. هنگامی که مدفوع کندتر حرکت می کند، آب بیشتری از مدفوع خارج می شود و باعث سفت شدن آن می شود.
فشار مضاعفی که در حین زایمان وارد می شود، می‌تواند این موضوع را تشدید کند و به بواسیر بعد از زایمان کمک کند.
یبوست نیز یکی دیگر از شکایات رایج بارداری و پس از زایمان، می‌تواند در ایجاد هموروئید بعد از بارداری نقش داشته باشد و حتی آن‌ را به یک مشکل دائمی تبدیل کند.

“اگر در دوران بارداری دچار بواسیر بارداری شده باشید، در معرض خطر بیشتر ابتلا به هموروئید پس از زایمان قرار دارید، اما ممکن است برای هرکسی اتفاق بیفتد. همچنین ممکن است یک جزء ژنتیکی برای هموروئیدهای شدیدتر وجود داشته باشد، بنابراین اگر سابقه خانوادگی هموروئید دارید، ممکن است به طور کلی در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به آن باشید.”

چگونه متوجه شویم که دچار بواسیر بعد از زایمان شده ایم؟ بواسیر می تواند در داخل یا خارج مقعد ایجاد شود (و گاهی اوقات بین بیرون زدگی گوشت اضافه مقعدی یا برگشتن به داخل راست روده تغییر می کند)، اما بسیاری از افراد با مشاهده ناراحتی و خونریزی مقعدی متوجه می شوند که بواسیر دارند.

علائم بواسیر بعد از زایمان عبارتند از:

خونریزی قرمز روشن از مقعد
خونریزی قرمز روشن همراه با اجابت مزاج
احساس فشار در اطراف مقعد
خارش و سوزش مقعد
وریدهای بیرون زده از مقعد
گاهی اوقات، بواسیر قابل مشاهده است – به نظر می رسد یک نخود صورتی اطراف مقعد شما بیرون زده است.
خوشبختانه در بیشتر موارد بواسیر بعد از زایمان خطرناک نیست و اکثراً نیازی به درمان ندارد. فقط درصد بسیار کمی از افراد مبتلا به هموروئید به مداخلات اضافی مانند عمل جراحی بواسیر و یا لیزر هموروئید نیاز دارند.

درمان سریع بواسیر بعد از زایمان طبیعی

نحوه درمان بواسیر بعد از زایمان : بواسیر بعد از زایمان ممکن است به خودی خود برطرف شود، اما اگر باعث درد و ناراحتی شده و یا به خونریزی افتاده باشد، باید به یک دکتر بواسیر برای انتخاب بهترین روش درمان مراجعه کنید.

? برای تسکین سریع و درمان درد بواسیر بعد از زایمان، می‌توانید از استامینوفن یا ایبوپروفن استفاده کنید. فقط مراقب باشید بیش از دوز توصیه شده روی بسته مصرف نکنید. از آنجایی که آسپرین با سندرم ری در کودکان مرتبط است، بهتر است در دوران شیردهی از مصرف آن اجتناب کنید.

پزشک ممکن است ملین و نرم کننده مدفوع و پمادهای موضعی مثل پماد آنتی هموروئید یا پماد هیدروکورتیزون را برای کاهش تورم تجویز کند.
اگر در دوران شیردهی بعد از زایمان هستید، بدون مشورت با پزشک هیچ دارو و ملینی را سرخود مصرف نکنید.

helia70
helia70 پرتو کلینیک - درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر partoclinic.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋