مطالب ارزشمند وب

مطالب ارزشمند وب

مقالاتی در مورد کسب و کار و فضای مجازی
توسط ۱ نفر دنبال می شود

نکاتی که درباره فریلنسرینگ باید بدانید

 

در سال‌های اخیر به دلیل گسترش و توسعه بیش از حد اینترنت و فضای وب، بستر مناسبی برای افراد زیادی پدید آمده است تا بتوانند به راحتی و بدون نیاز به حضور فیزیکی در شرکت‌ها و مجموعه‌ها، کسب درآمد داشته باشند.

هر فردی خیلی راحت می‌تواند در هر نقطه‌ای که باشد و فقط با دسترسی به اینترنت با افراد مختلفی که نیاز به همکاری با نیرویی به صورت دورکاری دارند، ارتباط داشته باشد و پروژه‌های مختلفی را بر اساس نیاز آن‌ها و مهارت خود انجام دهد که به آن آزادکاری یا فریلنسرینگ می‌گویند.

 

فریلنسر کیست؟

فریلنسر به شخصی می‌گویند که بدون نیاز و بدون وابستگی به شرکت، سازمان و یا کسب و کار دیگری، حرفه و تخصص خود را به صورت جداگانه و فردی برای مجموعه‌های مختلف انجام می‌دهد و با توجه به تخصص خود و یا نیاز مجموعه‌ها، کارفرمای خود را در هر زمانی که بخواهد عوض می‌کند. همچنین می‌تواند در یک لحظه چندین کارفرما داشته باشد.

فریلنسر می‌تواند یک شغل تمام وقت و یا پاره وقت برای خود داشته باشد و در هر مکان و هر زمانی کار خود را انجام دهد.

برخی فریلنسرها توسط شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلف به هم معرفی می‌شوند و برخی دیگر از طریق وب‌سایت‌ها و انجمن‌ها، فعالیت می‌کنند.

 

 

نکاتی که درباره فریلنسرینگ باید بدانید

 

  • فریلنسرها به استقلال خود افتخار می‌کنند. ولی در واقع حقیقت این است که استقلال تنها مزیت خود اشتغالی نیست. آزادی در انتخاب مردم یا کسب و کارهایی که برای آن‌ها کار می‌کنند، انتخاب اینکه چه کاری را انجام دهند، با چه کسانی کار کنند و چه زمان‌هایی کار کنند، از ویژگی‌های اصلی فریلنسینگ می‌باشد. همچنین آن‌ها آزادند که شرایط قرارداد را نیز تغییر دهند.
  • شناسایی و تلاش برای انجام پروژه‌هایی که از آن‌ها لذت می‌برند و همچنین همکاری کردن با افرادی که به آن‌ها احترام می‌گذارند و به آن‌ها پاداش می‌دهند، یکی دیگر از مزایای فریلنسر بودن می‌باشد و می‌تواند در میزان موفقیت آنها تاثیر بسزایی داشته باشد.
  • باید با خودشان تکرار کنند که "من می‌خواهم با افراد و شرکت‌هایی کار کنم که باعث موفقیت من می‌شوند" و البته به همان اندازه نیز مهم است که آن‌ها هم در راستای موفقیت مشتریانشان تلاش کنند. این معادله بر اساس معاملات منصفانه، ارتباطات روشن و احترام متقابل شکل می‌گیرد.
  • هر فریلنسر مسئول سطح تعاملات خود با دیگران است، چه در زندگی واقعی و چه در شبکه‌های اجتماعی. اگر آن‌ها افراد موجود در شبکه خود را دوست ندارند یا احترامی که می‌خواهند را از آن‌ها دریافت نمی‌کنند یا از این ارتباط لذت نمی‌برند، این انتخابی است که خودشان در فعالیت‌های روزانه خود انجام می‌دهند. آن‌ها بایستی کنترل سیستمی که در آن به عنوان فریلنسر مشغولند را به دست بگیرند.
  • اگر فریلنسر متوجه شود که مشتریان طرف معامله با او، به طور مرتب و به هر نحوی موجب اضطرابش می‌شوند، وقت آن است که رویکرد خود را دوباره بررسی کند.
  • شرکت در کنفرانس‌های روانشناسی به آن‌ها در کارشان انرژی و روشنگری می‌بخشد.
  • ارسال نوشته‌های تشکرآمیز، بهترین ابزار موجود برای حفظ مشتری و توسعه کسب و کار است، زیرا قدردانی همیشه خوب و سازنده است.
  • خلاق بودن برای تکمیل موفقیت و رضایت در کسب و کار آن‌ها، کاملاً ضروری است.
  • باید تلاش کنند که از کانال‌های رسمی و یا غیررسمی، هر روز چیز جدیدی یاد بگیرند.
  • همیشه باید از ایده‌ها و تشکیلات شرکت‌هایی که شانس کار کردن با آن‌ها را پیدا می‌کنند، الهام بگیرند.
  • اگر آن‌ها کار خود را به درستی انجام ندهند، مشتریان هم کارشان را به درستی انجام نخواهند داد.
  • هرگز مسائل منفی شغلی را به خود نگرفته و آن‌را شخصی نکنند.
  • در طول کار هر فریلنسر، قطعاً زمان‌هایی پیش می‌آید که مشتریان پولدار و بزرگی را از دست بدهند. پس باید از لحاظ ذهنی و مالی آمادگی برخورد با این مساله را داشته باشند. پول‌هایی را برای روز مبادا و پرداخت قبوض و صورتحساب کنار بگذارند.
  • هرگز نمی‌توان راهی را به عنوان بهترین راه کسب و کار برای یک فریلنسر مشخص کرد. آن‌ها باید کارهایی را که به دردشان می‌خورند، پیدا کنند. همچنین باید به درس‌هایی که در طول فعالیت در این حرفه یاد می‌گیرند، توجه کنند. این درس‌ها شامل تجربیات متنوع بوده و به معنی شکست و موفقیت است.
  • ارجاع کار از کارفرما به فریلنسر، فعالیت را برای آن‌ها ساده‌تر و سودآور‌تر می‌کند، اما این موضوع یک شبه، به طور تصادفی یا صرفاً به خاطر استعدادهای آن‌ها اتفاق نمی‌افتد.
  • هیچ‌گاه نباید بر روی کیفیت کار با کسی مذاکره کرد. چون این وظیفه هر فریلنسر است که کار با کیفیت انجام دهد و تنها زمان تحویل و هزینه قابل مذاکره می‌باشد.
  • فریلنسرها هر ساله در این بازی بهتر می‌شوند. در واقع گرفتن تصمیمات خوب بیشتر و تصمیمات بد کمتر خود شبیه یک مسابقه است.
  • بهترین چیز در جهان، داشتن روابط دراز مدت با مشتریانی است که به سادگی و راحتی برای پیشبرد کارهایشان هزینه می‌کنند. پس فریلنسرها باید تلاش خود را بر روی ارتباط پیدا کردن با این افراد متمرکز کنند.

منبع: https://modireweb.com/who-is-freelancer

مطالب ارزشمند وب
مطالب ارزشمند وب مقالاتی در مورد کسب و کار و فضای مجازی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋