dayi javad

dayi javad

راهنمای نگهداری از سنگ مزار

 

مرحله  اول نگهداری سنگ مزار

اولین کاری که باید انجام دهید این است که از خود بپرسید که آیا سنگ واقعاً نیاز به تمیز کردن دارد؟ بسیاری از افراد از علائم فرسوده شدن  ناشی از آلودگی یا روغن بی اطلاع هستند. در سنگ مرمر مواد به طور طبیعی در طول زمان جدا می شوند.

هر گونه تمیز کردن می تواند به سنگ آسیب برساند، حتی اگر بسیار مراقب باشید. از تمیز کردن سنگ برای احترام به عزیزتان خودداری کنید. اگر سنگ نیازی به تمیز کردن ندارد، می توانید راه های دیگری برای گرامیداشت یاد آن بیابید.

اگر سنگ به گل یا مواد دیگر آلوده است، می توانید آن را تمیز کنید. به خاطر داشته باشید که هنگامی که شروع به تمیز کردن سنگ می کنید، به طور مرتب به آن نیاز خواهید داشت.

 

 

مرحله  دوم نگهداری سنگ قبر

یک پاک کننده غیر یونی بخرید. زمان و آب و هوا می تواند سنگ قبر را فرسوده  کند. اگر متوجه شدید که سنگ قبر شما کثیف است، برای تمیز کردن کامل آن وقت بگذارید. مواد شیمیایی می تواند به سنگ آسیب برساند. یک پاک کننده مانند مایع ظرفشویی انتخاب کنید. مواد پاک کننده غیر یونی حاوی نمک های قوی نیست که به سنگ قبر آسیب برساند. برچسب را با دقت بخوانید تا مطمئن شوید که “غیر یونی” است. اگر مطمئن نیستید، از فروشنده بپرسید.

 

وسایل نظافت خود را جمع کنید در کنار مواد پاک کننده خود به یک سلطل برای شستن سنگ قبر خود نیاز دارید.اگر در کنار قبر شیر آب موجود است که کار شما هم آسانتر می شود. حوله های نرم و تمیز همراه خود داشته باشید. حوله ها یا تی شرت های قدیمی خوب هستند. برس  های غیر فلزی همراه خود داشته باشید. چندین برس مختلف با درجه سختی متفاوت انتخاب کنید.

اول سنگ مزار را با مایع پاکننده خوب آغشته کنید سپس با برس مورد نظر آن را خوب بسابید سپس با آب کافی آن را خوب بوشیید سپس با حوله یا پارچه های موجود خوب خشک کنید.

 

 

مرحله سوم نگهداری سنگ قبر

آسیب دیدگی را بررسی کنید. وقتی به سنگ مزار رسیدید، چند دقیقه برای ارزیابی سنگ وقت بگذارید. به دنبال علائم واضح فرسودگی یا ترک باشید. طرفین و بالای سنگ قبر، را بررسی کنید.

ترک ها نشانه واضحی از آسیب هستند. تشکیل پوسته نیز نشانه آسیب است. اگر علائم آسیب دیدید، آن را کاملا تمیز کنید. آسیب نشان دهنده ضعف سنگ است.از فشار دادن نقاط ضعیف خودداری کنید.

 

تمیز کردن گرانیت. هنگامی که سنگ را بررسی کردید، آماده شروع تمیز کردن هستید. دستورالعمل های مربوط به پاک کننده خود را دنبال کنید. آن را به نسبت مناسب با آب مخلوط کنید. وقتی اولین لایه کثیفی را پاک کردید، می توانید از برس های خود استفاده کنید. برس خود را خیس کنید و هر قسمت از سنگ خود را به آرامی مالش دهید.

بهتر است از پایین سنگ شروع کنید و قسمت بالایی بروید. این به شما کمک می کند تا از رگه ها جلوگیری کنید.

 

 

مرحله چهارم

پوشش گیاهی را حذف کنید. گاهی روی سنگ قبر گیاهانی می بینید. از آنجایی که سنگ قبر در معرض عناصر طبیعت است، این کاملا طبیعی است.

گلسنگ یک موجود قارچ مانند است. در رنگ های مختلف خاکستری، سبز و زرد موجود است. می توانید گلسنگ ها را با مخلوط آمونیاک حذف کنید. یک قسمت آمونیاک را با چهار قسمت آب مخلوط کنید. ناحیه آسیب دیده را با یک اسفنج تمیز و محلول آمونیاک بشویید. وقتی کارتان تمام شد، با آب شفاف و تمیز بشویید.

 

مهم است که بدانید با چه نوع سنگی سروکار دارید. انواع سنگهای مختلف به روش های تمیز کردن متفاوتی نیاز دارند. سنگ مرمر باید با دقت بیشتری نسبت به گرانیت نگهداری و تمیز شود. سنگ را از قبل با آب خیس کنید. اگرگیاهان هرز بیش از حد رشد کرده باشند را با چنگک چوبی حذف کنید.

از پاک کننده های غیر یونی استفاده کنید. از همان روش سنگ گرانیت استفاده کنید. این روند را تقریبا هر 18 ماه یکبار تکرار کنید. تمیز کردن مکرر می تواند سنگ مرمر را ضعیف کند.

سنگ آهک یکی دیگر از گزینه های محبوب برای سنگ قبر است. سنگ آهک را هم به همان روشی که سنگ مرمر تمیز کردید تمیز کنید.

 

 

مرحله پنج

اگر در مورد وضعیت سنگ قبر خود نگران هستید، بهتر است با یک متخصص صحبت کنید. به عنوان مثال، یک متخصص می تواند سن تقریبی سنگ شما را به شما بگوید. او همچنین می تواند سنگ مزار را با اطمینان ببیند.

با مدیریت قبرستان تماس بگیرید تا ببینید که کسی را برای اینکار معرفی میکنند یا نه. باغبانان معمولاً چیزهای زیادی در مورد سنگ قبر می دانند.

 

 

مطلب به نقل از سایت سنگ مزار رنگی نگین تهران

dayi javad
dayi javad

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋