javad.of.sharify

javad.of.sharify

چگونه قابلمه ها و تابه های سوخته را تمیز کنیم تا مثل نو بدرخشند

در هنگام نظافت منزل ، یکی از ابتدایی ترین کارها نظافت آشپزخانه و در راس آن شستشوی ظروف است . حال اگر ظروفی دارید که غذایی سوخته به آن چسبیده باید از روش های صحیح آنها را تمیز کنید .

بهترین راه‌ها برای تمیز کردن قابلمه‌ها و تابه‌های سوخته معمولاً شامل مواد اضافی خانگی یا پاک‌کننده‌هایی است که می‌توانند چربی را از بین ببرند و کثیفی‌های چسبیده را از بین ببرند. بیشتر روش‌ها به کمی روغن نیز نیاز دارند، بنابراین آماده باشید که کمی تمیز کنید تا قابلمه یا ماهیتابه شما دوباره برق بزند. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که رویکرد شما باید بسته به مواد ظروف شما متفاوت باشد. تابه های فولادی ضد زنگ می توانند در برابر مقدار مشخصی آب شستگی مقاومت کنند، اما روش های تمیز کردن ساینده می تواند به تابه های نچسب شما آسیب برساند.

 

همیشه ابتدا دستورالعمل های سازنده را برای مراحل تمیز کردن خاص بررسی کنید، زیرا ممکن است بین برندها متفاوت باشد و قبل از اینکه بخواهید آن را تمیز کنید، اجازه دهید تابه خنک شود. سپس به این دستورالعمل در مورد نحوه تمیز کردن قابلمه ها و ماهیتابه های سوخته برای از بین بردن باقی مانده های گیر کرده و بازیابی درخشندگی آنها مراجعه کنید.

چگونه تابه های فولادی سوخته را تمیز کنیم؟

استراتژی‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای تمیز کردن ظروف استیل ضد زنگ سوخته استفاده کنید. یکی از ساده ترین روش ها استفاده از یک پاک کننده ساینده و اسیدی است که مواد غذایی سوخته را بریده و شل می کند. ابتدا ظرف خود را زیر آب داغ بشویید. با پوشیدن دستکش لاستیکی، مقدار کمی از پودر را روی سطح سوخته بپاشید و آن را با یک پارچه یا اسفنج مرطوب بمالید. یک دقیقه صبر کنید، سپس دوباره ماهیتابه را بشویید و تکه های غذای شل شده را با یک اسفنج یا پد تمیز کنید. در صورت لزوم این کار را تکرار کنید تا ظرف تمیز شود.

برای تمیز کردن تابه های سوخته استیل ضد زنگ با استفاده از مواد اولیه خانگی، مقداری جوش شیرین و فویل آلومینیومی را از انبارتان بردارید. 2-3 قاشق غذاخوری بپاشید. جوش شیرین را در سراسر ناحیه سوخته قرار دهید و به اندازه کافی آب داغ اضافه کنید تا به شکل خمیر درآید. یک تکه فویل آلومینیومی را به صورت یک توپ خرد کنید (پشم فولادی نیز کار می کند) و از آن برای پاک کردن باقی مانده های چسبیده استفاده کنید. در آب گرم و صابون بشویید تا هر گونه زباله باقی مانده را بشویید.

همچنین می‌توانید از قدرت تمیز کنندگی متمرکز قرص‌های ماشین ظرفشویی، برای تمیز کردن ظرف سوخته استیل ضد زنگ استفاده کنید. به سادگی قرص را روی سطح سوخته با کمی آب گرم بمالید تا بقایای مواد غذایی از بین برود و تمیز بشویید.

چگونه تابه های نچسب سوخته را تمیز کنیم؟

هنگام تمیز کردن تابه های نچسب سوخته، مراقب باشید که از ابزارهای ساینده مانند پدهای تمیز کردن یا پشم فولادی استفاده نکنید که می تواند سطح را خراش دهد یا به هر طریق دیگری آسیب برساند. سایندگی ملایم جوش شیرین باید به اندازه ای باشد که باقی مانده های گیر کرده را پاک کند. جوش شیرین را روی ناحیه سوخته بپاشید و مقدار کمی آب به آن اضافه کنید تا خمیر نازکی تشکیل شود. اجازه دهید تابه یک شب بماند، سپس به آرامی با یک اسفنج بدون خراش بشویید. با آب و صابون بشویید .

 

javad.of.sharify
javad.of.sharify

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋