جانبی تک

جانبی تک

صفحه رسمی فروشگاه اینترنتی جانبی تک

لیست ضروری ترین لوازم گیمینگ و راهنمای خرید این تجهیزات

تجهیزات گیمینگ از جمله مواردی هستند که تمام گیمرهای حرفه‌ای به آن‌ها نیازمندند اگر شما هم به عنوان یک گیمر، قصد خرید وسایل اتاق گیمینگ را دارید، پیشنهاد می‌کنیم، این مقاله را تا پایان بخوانید. در پایان این مقاله شما خواهید دید که چگونه می‌شود اتاق گیمینگ جذاب و کم هزینه در خانه راه اندازی کرد. بهترین وسایل گیمینگ چیست؟ چگونگی ساخت یک اتاق گیمینگ و معرفی برند های معروف وسایل گیمینگ. می توانید وسایل گیمینگ را به راحتی در  فروشگاه های اینترنتی تهیه نمایید. در این مقاله از جانبی تک تعدادی از وسایل گیمینگ حرفه ای را با همدیگر بررسی خواهیم کرد.

 

اتاق گیمینگ 🎮

اتاق گیمینگ از دیدگاه کسانی که در دنیای بازی‌های کامپیوتری فعالیت دارند، نیازی ضروری و طبیعی به حساب می‌آید، اما برای افرادی که آشنایی چندانی با این حوزه ندارند، ممکن است این سؤال را در ذهن ایجاد کند که «چه نیازی برای انجام این کار وجود دارد؟».

در این خصوص باید بگوییم وجود چنین فضاهایی برای عده زیادی از گروه­های سنی پایین، تقریباً یک آرزو و هدف است و واقعیت این است که اگر شما هم جزء افرادی باشید که کمی جدی‌تر از بقیه، بازی‌های ویدیویی و به‌طور کلی دنیای وسایل گیمینگ را دنبال می‌کنید، به داشتن وسایل گیمینگ حداقل فکر کرده‌اید و شاید همواره در گوشه ذهن خود این آرزو را داشته‌اید تا علاوه بر اینکه صاحب یک اتاق گیمینگ حرفه‌ای یا غیرحرفه‌ای مختص خود باشید، بتوانید دوستان خود را هم به آن دعوت کنید و ساعت‌ هایی را به همراه دوستان خود سرگرم بازی با وسایل گیمینگ مختلف شوید.

 

مهم ترین وسایل گیمینگ🎮

در ادامه برخی از مهم‌ترین وسایل گیمینگ و ۱۳ مدل از بهترین وسایل گیمینگ را برای ساخت اتاق گیمینگ برای شما توضیح می‌دهیم. در پایان این مطلب شما برای انتخاب و خرید وسایل گیمینگ راحت تر خواهید بود.

 

۱.  مانیتور گیمینگ 🖥️

برای اجرای یک بازی کامپیوتری، در درجه اول وجود یک سخت‌افزار پردازشی مناسب و سپس یک مانیتور گیمینگ ضروری است. اغلب افراد تصور می‌کنند که صرفاً با داشتن یک سخت ‌افزار قدرتمند و گران قیمت از بازی‌ها نهایت لذت را خواهند برد اما در واقع چنین نیست؛ بلکه پردازش تنها بخشی از روند اجرای روان بازی‌ها است. مانیتور گیمینگ از مهم ترین وسایل گیمینگ می‌باشد. گیمرهای حرفه ای اغلب مانیتورهای ۴k را برای وسایل گیمینگ انتخاب می‌کنند.📷

 

مانیتور گیمینگ بنکیو مدل BenQ ZOWIE XL2746S سایز ۲۷ اینچ 🖥️

مانیتور گیمینگ بنکیو مدل ZOWIE XL2746S سایز ۲۷ اینچ یکی از شگفتی ‌های شرکت بنکیو و از مهم ترین وسایل گیمینگ است که دنیای بازی‌ها را به‌ طورکلی دچار تحول می‌کند. این مانیتور دارای ۲۷ اینچ سایز است و نرخ تازه‌سازی تصویری برابر با ۲۴۰ هرتز دارد که در نوع خود شگفت‌انگیز است و شما چیزی از تصاویر محرک را در جلوی چشمان خود از دست نمی‌دهید.

مانیتور مخصوص بازی بنکیو مدل XL2746S در اصل نمایشگری است که مخصوص بازی ساخته شده و به‌دلیل فوق‌ حرفه‌ای (Super Gaming Monitor) بودن این مانیتور می‌توان از آن در طراحی و ساخت انیمیشن‌ها، تصاویر گرافیکی، فیلم و حتی ویرایش‌های صوتی و به عنوان کاربردی ترین وسایل گیمینگ استفاده کرد.

 

۲. موس  گیمینگ 🖱️

اگر از یک گیمر حرفه‌ای بپرسید که یکی از مهم‌ترین وسایل گیمینگ آنها در هنگام تجربه بازی کدام است، به احتمال بسیار زیاد موس گیمینگ را دو ابزار اصلی برای داشتن یک تجربه بازی خوب به عنوان وسایل گیمینگ معرفی می‌کنند. از این جهت است که بسیاری از گیمرها ترجیح می‌دهند که بازی‌های خود را به‌ویژه بازی‌های شوتر اول شخص، روی کامپیوتر تجربه کنند و از بازی کردن آنها روی کنسول خود داری می‌کنند.

 

ماوس گیمینگ مدل Tsco TM 762GA 🖱️

ماوس گیمینگ مدل Tsco TM 762GA دارای حسگر اپتیکال با دقت ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰DPI است و یکی از وسایل گیمینگ پر طرفدار برای گیمر های حرفه ایست. طراحی آن ارگونومیک بوده است. و برای گیمیر ها مناسب می باشد. توسط اتصال با سیم و با کابلی کنفی به طول ۱.۵ متر به درگاه USB سیستم شما متصل می گردد.

 

موس گیمینگ مکس تاپ مدل MX-305G 🖱️

موس گیمینگ مکس تاپ ۶D بسیار خوش دست و راحت در استفاده بوده و دارای سیم کنفی است که به هیچ وجه قطع نمی‌شود. کفی آن از جنس استیل بوده و به ‌راحتی روی پد موس می‌لغزد که برای گیمرها به عنوان وسایل گیمینگ بسیار کاربردی است. با هر حرکت ماوس رنگ نور ال ای دی عوض می‌شود و اسکرول بزرگ و بسیار راحت است.

 

۳. کیبورد گیمینگ ⌨️

یک کیبورد با کیفیت لازمه کامپیوتر گیمر و از وسایل گیمینگ کاربردی است. هر بازیکن حرفه‌ای باید یک کیبورد گیمینگ خوب داشته باشد. کیبورد با کیفیت باعث بهبود بازی می‌شود. یک کیبورد مخصوص بازی باعث عملکرد سریعتر کلیدها، مانور بهتر مچ دست و دوام بیشتر در بازی می‌شود. یکی از مهمترین کاربردهای یک کیبورد مناسب جلوگیری از خستگی و جراحت دست گیمر است.

 

کیبورد گیمینگ ریزر مدل Razer Ornata V2⌨️

کیبورد گیمینگ ریزر مدل Razer Ornata V2 محصولی از شرکت ریزر است که برای علاقه‌مندان به بازی معرفی و عرضه‌شده است. ازنظر طراحی، این مدل ظاهر جذابی دارد.

این کیبورد حساسیت بالایی دارد و برای کار با آن نیاز به فشردن دکمه تا انتها برای عمل کردن، ندارید؛ همین امر باعث افزایش حساسیت این کیبورد و تبدیل‌شدن آن به یک گزینه مناسب برای بازی شده است. این محصول از نورهای رنگی پس‌زمینه پشتیبانی می‌کند.

 

۴. هدست گیمینگ 🎧

در مواقعی که برای بازی کردن به سکوت نیاز دارید، یک هدست با کیفیت و مخصوص گیمینگ الزامی است. این هدست ‌ها تنها صدای عالی تولید نمی‌کنند، بلکه مجهز به میکروفن هستند. بنابراین با داشتن هدست می‌توانید در طول بازی‌های چند گیمری به سرعت با بازیکنان دیگر ارتباط برقرار کنید. هدست‌ ها خیلی راحت هستند و در طول بازی باعث حواس پرتی نمی‌شوند.

شما به‌ عنوان یک گیمر و برای انجام بازی آنلاین، نیاز به خرید هدفون گیمینگ خوب دارید. طبیعی است که اگر بخواهید در این بازی، برای رقبا کری بخوانید یا استراتژی را با هم تیمی‌هایتان هماهنگ کنید و با تمام وجود در بازی غرق شوید، بدون هدفون کار شما لنگ است. انتخاب شما می‌تواند از ایرپیس‌های (Earpiece) ابتدایی و میکروفون‌های بوم تا هدفون‌ های گران‌قیمت بی‌سیم با صدای فراگیر باشد.

 

۵. کیس گیمینگ 🖥️

کیس گیمینگ یکی از وسایل گیمینگ اصلی برای راه اندازی اتاق گیمینگ است. کیس رایانه مناسب گیمینگ جایی است که همه چیز کنار هم قرار می‌گیرد و هسته اصلی یک سیستم گیمینگ خوب است. یک کیس مناسب مثل یک منبع تغذیۀ خوب، می‌تواند طی سال‌ها در طول چند بار نوسازی سیستم، برای شما ماندگار باشد. برای سرمایه‌گذاری روی کیس «مادام ‌العمر» خود، بهتر است دنبال کیسی باشید که از جنس فلز است و نه پلاستیک و فضای زیادی در داخل آن باشد تا اجزای فعلی شما از تهویه خوبی برخوردار باشد و برای قطعات جایگزین در سال‌های آینده هم جا داشته باشد.

 

۶. لپ‌تاپ‌ گیمینگ (از جذاب ترین وسایل گیمینگ)💻

یکی از وسایل گیمینگ که محبوب بسیاری از گیمرهاست، لپ‌تاپ گیمینگ است. این تجهیزات، نوعی تجربه کاربری عالی گیمینگ را به‌صورت یک دستگاه همراه و قابل حمل در اختیار کاربران قرار می‌دهند. بسیاری از این نوع سیستم‌ها دارای طراحی بسیار زیبا، کیبوردهای در حد کیفیت دسکتاپ و قابلیت اتصال به هدست‌های واقعیت مجازی رده بالا هستند. لپ‌تاپ‌های گیمینگ دارای گرافیک قوی، نمایشگرهای زیبا و کیفیت صدای عالی هستند و همین امر باعث قدرتمند بودن آنها بین وسایل گیمینگ شده است.

 

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل Asus TUF Gaming A15 FA506IH – A 💻

شرکت ایسوس در سال ۲۰۲۰ جدید ترین لپ تاپ خود را با نام ASUS TUF GAMING FX506IV که یک لپ‌تاپ مخصوص بازی (گیمینگ) است را به بازار معرفی کرد. از ویژگی‌های این لپ ‌تاپ‌ ایسوس می‌توان به وجود پردازنده و کارت گرافیک جدید و بسیار قدرتمند اشاره کرد که موجب می‌شود تا یک گیمر به ‌صورت حرفه‌ای و بسیار آسان بتواند با آن بازی کرده و از آن لذت ببرد.

 

۷.صندلی گیمینگ

مهم ترین مواردی که در فهرست وسایل گیمینگ می‌خواهیم به آن اشاره کنیم، صندلی گیمینگ است که از وسایل ضروری گیمرهای حرفه‌ای به حساب می‌آید. جا دارد بگوییم استفاده از این صندلی‌ها در مسابقات ورزش‌های الکترونیکی (eSports) نیز رایج است.

 

۸. موس پد گیمینگ 🖱️

گزینه بعدی در فهرست وسایل گیمینگ، موس‌ پد حرفه‌ای است که اغلب موس‌ پد گیمینگ نیز نامیده می‌شود. ابعاد بزرگ اکثر موس ‌پدهای حرفه‌ای سبب می‌شوند دیگر نگران کمبود فضا برای حرکت موس در بازی‌هایی همانند کانتر و یا کال‌آف‌دیوتی نباشید و علاوه بر آن، حتی می‌توانید کیبورد را نیز روی آن‌ها قرار دهید.

 

موس پد گیمینگ فنتک مدل FANTECH MP25 🖱️

موس پد گیمینگ فنتک مدل FANTECH MP25 بسیار حرفه ای می باشد. مخصوص گیمر های حرفه‌ای است و به عنوان وسایل گیمینگ بسیار کاربرد دارد. این موس پد گیمینگ ضد آب و قابل شستشو است و جنس آن پارچه و رابر پلاستیک است.

 

۹. دسته گیمینگ 🎮

یکی دیگر از وسایلی که در فهرست وسایل گیمینگ می‌خواهیم به آن اشاره کنیم، دسته گیمینگ است. شکی نیست که بهتر است برخی بازی‌ها را با موس و کیبورد تجربه کنیم؛ اما تجربه برخی از عناوین دیگر نیز با دسته گیمینگ در اولویت قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، اگر بخواهید یک بازی همانند Dark Souls را بر روی پلتفرم کامپیوتر تجربه کنید، داشتن یک دسته گیمینگ و پیشروی در بازی از طریق آن به جای موس و کیبورد، نتایج بهتری را برای شما رقم خواهد زد.

 

دسته بازی سونی پلی استیشن ۵ مدل SONY PlayStation DualSense 🎮

دسته بازی سونی پلی استیشن  SONY PlayStation DualSense از مهم ترین وسایل گیمینگ به حساب می آید که طرفداران بسیار زیادی دارد و مخصوص بازی برای گیمر هاست. این دسته یکی از وسایل گیمینگ به شمار می آید که مجهز به میکروفون داخلی با دکمه اختصاصی جهت خاموش و روشن کردن میکروفون است.

 

۱۰. هارد اکسترنال ( کاربردی ترین وسایل گیمینگ) 💾

مهم ترین وسیله در فهرست وسایل گیمینگ، هارد اکسترنال است. اگر شما هم جزو گیمرهایی باشید که در حافظه داخلی کامپیوتر خود بازی‌های زیادی دارید و یا عضو شبکه‌هایی همانند PS+ و یا Xbox Gold باشید، هارد اکسترنال از جمله وسایل گیمینگ است که به آن نیاز خواهید داشت. هاردهای اکسترنال مختلف با ظرفیت‌ها و ویژگی‌های گوناگونی در بازار وجود دارند که بسته به نیاز خود می‌توانید یکی از آن‌ها را تهیه کنید.

 

هارد اکسترنال ای دیتا مدل ADATA HD770G ظرفیت ۲ ترابایت💾

هارد اکسترنال ای دیتا مدل ADATA HD770G ظرفیت ۲ ترابایت یکی از محبوب ترین محصولات شرکت ای دیتا در بازارهای جهانی و دنیای وسایل گیمینگ می باشد. این محصول دارای طراحی زیبا و خاصی می باشد که در رنگ های متنوعی تولید شده است و جوابگوی سلایق افراد می باشد و از کاربردی ترین وسایل گیمینگ به حساب می آید.

 

۱۱. میز مخصوص گیمینگ 🖥️

وقتی با دقت و وسواس یک سیستم مناسب گیمر تهیه می‌کنید، وسایل گیمینگ به یک میز مخصوص گیمینگ مناسب نیاز دارند. یک میز گیمینگ تقریباً مشابه با میز کامپیوتر است، با این تفاوت که باید فضای کافی برای تمامی ملزومات گیمر را داشته باشد. همچنین باید کاملاً راحت باشد و در جایی قرار گیرد که حرکت کردن برای گیمر راحت باشد. ارتفاع مناسبی از زمین داشته باشد، جای کافی برای مانور پاها و دست‌ها وجود داشته باشد.

 

۱۲. گوشی گیمینگ 📱

صنعت گیم و بازی های رایانه ای امروز یک صنعت پر رونق و پولساز محسوب می شود که از محبوبیت ویژه ای نیز برخوردار می باشد. امروزه گوشی های هوشمند نیز قابلیت اجرای بازی های رایانه ای را دارند و حتی گوشی های مخصوصی برای اجرای بازی های مختلف ساخته شده است که به گوشی گیمینگ معروف می باشند و از وسایل گیمینگ بسیار پر طرفدار هستند.

 

گوشی موبایل شیائومی مدل Xiaomi Poco X3 Pro دو سیمکارت ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم📱

گوشی Poco X3 Pro از سری گوشی های محبوب و معروف برند شیائومی بوده و به عنوان مدل ارتقا یافته Poco X3 NFC عرضه شده است که از قابلیت های بی شماری بهره مند می باشد. در تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۲۰ شیائومی از جدید ترین محصول سری پوکو خود یعنی همین گوشی رونمایی کرد و تنها دو روز بعد از رونمایی، آن را روانه بازارهای جهانی کرد که با استقبال زیادی از سوی کاربران و دوست داران برند شیائومی رو به رو شد.

این گوشی زیبا، در ابعاد ۱۶۵.۳×۷۶.۸×۹.۴ میلی متر بوده و دارای ورنی حدود ۲۱۵ گرم می باشد که در دسته گوشی های سبک و خوش دست قرار دارد و کاهش وزن را مدیون بکارگیری پلاستیک، در ساختار بدنه آن هستیم. ظاهر گوشی نیز بسیار جذاب است که با ادغام آن در رنگ های خاص مشکی، آبی و برنز نگاه های زیادی را بر روی خود خیره ساخته است و از نظر ظاهری هیچ شباهتی به گوشی های اقتصادی و ارزان قیمت ندارد.

 

۱۳.وسایل گیمینگ کنسول بازی ps5🎮

کنسول بازی سونی مدل Playstation 5 ظرفیت ۸۲۵ گیگابایت یکی از محصولات بسیار حرفه‌ای و خواستنی در رده کنسول‌ های بازی در دنیای وسایل گیمینگ است که توسط کمپانی سونی ارائه شده است. این کنسول با اعمال تغییراتی ظاهری و سخت‌افزاری طراحی شده است. پردازشگر اصلی و گرافیکی این مدل تغییر اساسی کرده و از سری ۴ قدرت بالاتری دارد. همچنین لوازم جانبی کنسول هم بسیار هایز اهمیت می باشد.

جانبی تک
جانبی تک صفحه رسمی فروشگاه اینترنتی جانبی تک

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋