جهان پیچ صنعت

جهان پیچ صنعت

جهان پیچ صنعت از معتبرترین تولیدی‌های پیچ و مهره در ایران می‌باشد. برای سهولت شما پیمانکاران عزیز با راه اندازی وبسایت خود به نشانی " jahanpichsanat.ir " امکان خرید پیچ و مهره به صورت غیر حضوری را فراهم کرده است
توسط ۵ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

آشنایی با پیچ رول بولت و انواع آن

رول بولت وسیله یا ابزاریست معمولا ازجنس فلز (آهنی) مجموعا متشکل از یک عدد پیچ  (screw) عمدتا سر مخروطی شکل ، یک عدد لوله استوانه ای شکل چاک دار به همراه یک عدد مهره و یک عدد واشر. این ابزار (رول بولت) بعضا با نام های انکر بولت‚ اکسپنشن بولت نیز شناخته می شود. انکربولت بر حسب نیاز مصرف کننده و موقعیت و نوع مصالح محل مورد نظر جهت کاشت رول بولت , دارای انواع و مدل های گوناگونی می باشد از جمله رول بولت غلاف معمولی , رول بولت غلاف کوتاه یا H.S.A , رول بولت سر شش گوش یا H.S.L , رول بولت سقفی یا لوستری ، رول بولت توخالی , H.K.D ,رول بولت شیمیایی , رول بولت پروانه ایی یا اسپرینگ و … .

 

 

کاربرد رول بولت

•  از رول بولت ها در صنعت ساختمان و سازه جهت ایجاد صفحه پایه اتصال به وفور استفاده می شود.
•  از رول بولت ها در صنایع مکانیکی در تاسیسات و مخازن جهت اتصال مخازن به زمین نیز استفاده می شود. همچنین در تهویه مطبوع نیز برای اتصال به سقف و ستون های بتنی استفاده زیادی دارند.
•  رول بولت ها در صنایع برق و در دکل های برقی برای اتصال کلمپ ها و ساپورت ها به دکل مورد استفاده قرار میگیرند.
•  استفاده از رول بولت در ایجاد ریل و اتصال ریل و گارد ریل بسته به نوع ریل مرسوم است.

نحوه استفاده از رول بولت

برای ایجاد یک بیس کاری جهت اتصال و جوش دادن تیر آهن ها، میل گرد ها، نبشی ها نیاز به یک صفحه بیس می‌توانید اقدام به خرید انواع رول بولت کنید که این صفحه باید به بتن در پی ساختمان اتصال داشته باشد. برای اتصال این بیس که معمولا یک صفحه فلزی است از رول بولت استفاده می شود. طریقه استفاده رول بولت بدین صورت است که ابتدا سر مخروطی پیچ را به داخل سوراخ ایجاد شده در بتن یا سنگ وارد می کنند. سپس با بستن مهره رول بولت به تدریج استوانه چاکدار توسط واشر به سمت داخل رانده شده و بر روی سر مخروطی چاک آن باز شده و این استوانه به تدریج افزایش حجم می دهد.
بدین صورت رول بولت در سمت داخلی با افزایش حجم استوانه و در سطح خارجی از طریف مهره و واشر گیر کرده و اتصال محکم می شود.

جهان پیچ صنعت
جهان پیچ صنعت جهان پیچ صنعت از معتبرترین تولیدی‌های پیچ و مهره در ایران می‌باشد. برای سهولت شما پیمانکاران عزیز با راه اندازی وبسایت خود به نشانی " jahanpichsanat.ir " امکان خرید پیچ و مهره به صورت غیر حضوری را فراهم کرده است

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋