jafari seok

jafari seok

قیمت طلا

 

 

 

*از 31 مه 2021. با رگرسیون امتیاز Z ماهانه بازده طلا به امتیاز Z ماهانه همه متغیرها از فوریه 2007 تا مه 2021 محاسبه می‌شود. بزرگی با قدر مطلق بتای رگرسیونی هر متغیر اندازه‌گیری می‌شود. توجه: DM FX شامل جفت دلار یورو و ین است. EM FX از جفت یوان چین و دلار استرالیا به عنوان ارز کالا تشکیل شده است. جریانهای متفاوت سهام و اوراق قرضه، احساسات ریسک سرمایه گذاران را جذب می کند. تحمل ریسک بالاتر جریان هایی را به سمت سهام می بیند و بالعکس. قیمت سکه پارسیان

منبع: بلومبرگ، شورای جهانی طلا

با این حال، حساسیت قیمت طلا به متغیرهای مختلف می تواند بر اساس پنجره برآورد تغییر کند. تنها با نگاهی  طلا به سه سال گذشته، با استفاده از ورودی‌های ماهانه، می‌بینیم که حساسیت طلا به ارزهای آلمانی در سه سال گذشته در مقایسه با دوره کامل از سال 2007، تقریباً چهار برابر شده است، در حالی که حساسیت آن به نرخ تورم سربه‌سر تقریباً سه افزایش یافته است. -تا کردن. از سوی دیگر، تأثیر بازده طلای ماه قبل در توضیح عملکرد ماه جاری به‌طور چشمگیری کاهش یافته است، زیرا در سال‌های اخیر طلا ویژگی بازگشت میانگینی را که از نظر تاریخی نشان داده است نشان نداده است (جدول 2). مدل هفتگی همچنین نشان می‌دهد که در سال گذشته، حساسیت طلا به نرخ‌های بهره در مقایسه با دوره کامل، سه برابر افزایش یافته است. بازده طلای قبلی (جدول 3). در نهایت، هر دو مدل نشان می‌دهند که در سال‌های اخیر قیمت‌های طلا افزایش یافته است

زمانی که جریان‌ها به صندوق‌های سهامی بیشتر از جریان‌ها به صندوق‌های اوراق قرضه بود، حرکت مثبت داشت، که معمولاً زمانی رخ می‌دهد که سرمایه‌گذاران تحمل ریسک بالاتری را در بازار حفظ کنند. این امر نشان دهنده این واقعیت است که طلا به طور انحصاری در طول رکود بازار افزایش نمی یابد، بلکه می تواند همانطور که اخیراً نشان داده شده است، در هر دو محیط ریسک و خطر رشد نشان دهد.

جدول 2: در سه سال گذشته حساسیت طلا به ارزهای آلمانی و انتظارات تورمی افزایش یافته است.

دوره کامل در مقابل ضرایب متغیر 3 ساله بعدی بر اساس بازده ماهانه، در %* قیمت سکه پارسیان 50 سوتی 750 عیار

*دوره کامل داده‌های فوریه 2007 تا مه 2021 را منعکس می‌کند. دوره اخیر نشان‌دهنده داده‌های 3 ساله آخر از می 2018 تا مه 2021 است. محرک توسعه اقتصادی به عنوان یک ثابت در مدل بیان می‌شود. متغیرهای دارای همبستگی مثبت نسبت به طلا در دوره کامل با رنگ سبز و متغیرهای دارای همبستگی منفی نسبت به طلا در دوره کامل با رنگ قرمز سایه زده می شوند. توجه: DM FX شامل جفت دلار یورو و ین است. EM FX از جفت یوان چین و دلار استرالیا به عنوان ارز کالا تشکیل شده است. جریانهای متفاوت سهام و اوراق قرضه، احساسات ریسک سرمایه گذاران را جذب می کند. تحمل ریسک بالاتر جریان هایی را به سمت سهام می بیند و بالعکس.

منبع: بلومبرگ، شورای جهانی طلا

جدول 3: در 52 هفته گذشته، نرخ های بهره نیز تاثیر زیادی بر طلا داشته است

دوره کامل در مقابل ضرایب متغیر 1 ساله بر اساس بازده هفتگی، در %* قیمت سکه پارسیان 750 عیار

*دوره کامل داده‌های 5 ژانویه 2007 تا 28 مه 2021 را منعکس می‌کند. دوره اخیر نشان‌دهنده داده‌های 1 ساله آخر از 5 ژوئن 2020 تا 28 مه 2021 است. محرک توسعه اقتصادی به عنوان یک ثابت در مدل بیان می‌شود. متغیرهای دارای همبستگی مثبت نسبت به طلا در دوره کامل با رنگ سبز و متغیرهای دارای همبستگی منفی نسبت به طلا در دوره کامل با رنگ قرمز سایه زده می شوند. متغیرهای تاخیر آماری ناچیز از تحلیل هفتگی حذف می شوند. توجه:  طلا DM FX شامل جفت دلار یورو و ین است. EM FX از جفت یوان چین و دلار استرالیا به عنوان ارز کالا تشکیل شده است. جریانهای متفاوت سهام و اوراق قرضه، احساسات ریسک سرمایه گذاران را جذب می کند. تحمل ریسک بالاتر جریان هایی را به سمت سهام می بیند و بالعکس.

https://talakar.com/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B3%DA%A9%D9%87-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D9%86/

jafari seok
jafari seok

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋