jafari seok

jafari seok

سهم استخراج طلا و طلا در SDG 3

 


قیمت طلا از پایان ماه مه تقریباً 7 درصد کاهش یافته است. قیمت طلا 1 بیشتر این حرکت را می توان به افزایش نرخ بهره پس از نشست هفته گذشته FOMC فدرال رزرو آمریکا (فدرال رزرو) نسبت داد. با افزایش نگرانی‌ها نسبت به تورم، فدرال رزرو با افزایش پیش‌بینی‌شده نرخ بهره تا سال 2023، زودتر از آنچه بازار تصور می‌کرد، نشانه‌ای از جهت «شاهین‌تر»2 نشان داد. در 18 ژوئن به بالاترین حد روزانه 28bps در 18 ژوئن رسید
واکنش طلا با توجه به اینکه طی سال گذشته حساسیت بالاتری نسبت به نرخ های بهره داشته است، تعجب آور نیست، همانطور که در جدیدترین "تفسیر بازار طلا" و وبلاگ اخیر ما مورد بحث قرار گرفتیم: "مدل عملکرد کوتاه مدت طلا: چگونه کار می کند و چرا مهم است'. علاوه بر این، موقعیت سرمایه گذاران قبل از جلسه هفته گذشته فدرال رزرو نشان داد که طلا احتمالاً بیش از حد خرید شده است و می تواند در کوتاه مدت صعود یا حتی عقب نشینی خود را متوقف کند (به «به روز رسانی سرمایه گذاری: زمان برای درک نوسانات واقعی طلا» مراجعه کنید)، همراه با ارزیابی از موقعیت بازار به احتمال زیاد نشان می دهد که طلا در آن زمان تبدیل شده است.
اکنون که عقب نشینی به وقوع پیوسته است، بازار آپشن طلا پویایی های جالبی را نشان می دهد. از نظر تاریخی، از منظر نوسان، زمانی که طلا به سرعت فروخته می‌شود، معمولاً شاهد افزایش 5.6 شیب قرار می‌گیریم زیرا سرمایه‌گذاران مایل به پرداخت حق بیمه برای محافظت در برابر کاهش بیشتر هستند. با این حال، در فروش هفته گذشته، شاهد کاهش یا «ارزان شدن» شیب فروش بودیم که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران ممکن است گزینه‌های فروش خارج از پول (OTM) را بفروشند تا در معرض طولانی مدت طلا با قیمتی قرار بگیرند. ممکن است جذاب تر در نظر گرفته شود. آن‌ها همچنین به جای خریدهای نزولی، بیشتر از قیمت‌های پولی (ATM)8 خریده‌اند تا از افزایش اخیر در نوسانات ضمنی بهره ببرند، 9 زیرا قیمت‌های عرضه شده ATM احتمالاً نسبت به تغییرات قیمت و نوسان حساس‌تر خواهند بود. نمودار 1). قیمت لحظه ای طلا
به همین ترتیب، در حالی که نوسانات ضمنی افزایش یافته است، اما تا کنون فقط اندکی این کار را انجام داده است و حدود یک نقطه نوسان به سطح 16 (معادل 16 درصد نوسانات مورد انتظار سالانه) صعود کرده است. این هنوز با سطوح میانگین تاریخی مطابقت دارد. از طریق مقایسه، در طول حرکت‌های نزولی مشابه قبلی، اغلب شاهد بوده‌ایم که نوسانات ضمنی طلا به سطوح نزدیک‌تر به دهه 20 رسیده است. این می تواند نشان دهد که برخی از فروش توسط خریداران بافر می شود، که برخی از آنها ممکن است این را به عنوان یک فرصت تاکتیکی ببینند، اما همچنین توسط سرمایه گذارانی که موقعیت های استراتژیک ایجاد می کنند، همانطور که در زیر بحث می کنیم.
در حالی که سرمایه‌گذاران ممکن است همچنان نگران ریسک نزولی بیشتر باشند، موقعیت‌یابی آنها نشان می‌دهد که بسیاری از آنها معتقدند که فروش ممکن است بیش از حد باشد و می‌توانند از این نوسانا ت ضمنی بالاتر برای به دست آوردن قرار گرفتن طولانی مدت در معرض طلا در سطح جذاب‌تری استفاده کنند. سایت طلا
نمودار 1: کج قرار دهید
منبع: بلومبرگ، شورای جهانی طلا
به طور مشابه، ما شاهد تغییر معنی‌داری در سود خالص COMEX (نمودار 2) نبوده‌ایم، که می‌تواند احساسات معامله‌گران را نشان دهد و اغلب با حرکات بازار مرتبط است، اگرچه جدیدترین داده‌ها از 15 ژوئن، یک روز قبل از نشست فدرال رزرو، با داده‌های این هفته در روز جمعه، 25 ژوئن منتشر شد. 10 گهگاه می‌بینیم که موقعیت‌های خرید خالص به عنوان یک فشارسنج معکوس از نظر اینکه قیمت‌ها می‌توانند به کجا برسند، عمل می‌کنند، به ویژه زمانی که آنها بسیار بلند یا کوتاه می‌شوند. در این مثال، کمترین تاثیری بر سود خالص داشت که می‌تواند نشان دهد که سرمایه‌گذاران استراتژیک در حال جبران بخشی از حرکت فروشندگان کوتاه مدت هستند، یا اینکه فروشندگان کوتاه مدت در حال بستن برخی از موقعیت‌های خود هستند.
نمودار 2: موقعیت یابی خالص COMEX
داده‌های 15 ژوئن 2021
منابع: بلومبرگ، کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده، COMEX، شورای جهانی طلا؛ سلب مسئولیت
توجه: برای خرید داده های تاریخی CME، لطفاً به CME DataMine مراجعه کنید طلا آنلاین
علاوه بر این، در حالی که طلا در ماه ژوئن نزدیک به 7 درصد کاهش یافت، ما شاهد جریان‌های مثبت ETF با پشتوانه طلا بودیم، حتی با وجود اینکه قیمت طلا در هفته گذشته به شدت فروخته شد. به ویژه، صندوق‌های آمریکای شمالی، که جریان‌های آن‌ها اغلب در یک جهت قیمت و اغلب با مقادیر بزرگ‌تر حرکت می‌کنند، در این ماه شاهد جریان‌های ورودی بوده‌اند - نشانه‌ای دیگر از این که سرمایه‌گذاران ممکن است از سطح پایین‌تر قیمت برای به دست آوردن طلا در معرض طولانی‌تر استفاده کنند.
در نهایت، ما قبلاً در مورد شاخص‌های فنی بیش از حد خرید رایج در قیمت طلا در «به‌روزرسانی سرمایه‌گذاری: زمان پی بردن به نوسانات واقعی طلا» بحث کردیم که نشان‌دهنده توقف یا کاهش قیمت معلق بود، قبل از فروش اخیر. اکنون، اثر معکوس با قیمت طلا در حال حاضر بیش از حد فروخته شده است و RSI به زیر 30 می رسد (نمودار 3). علاوه بر این، طلا تا زمانی که بالاتر از سطح حمایت 1750 دلاری آمریکا باشد، در یک روند صعودی بلندمدت باقی می‌ماند.

منبع:

https://talakar.com/tag/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B2%D9%86%D8%AF%D9%87/

jafari seok
jafari seok

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋