Mojtaba Jafari

Mojtaba Jafari

خواص آجیل پسته برای پیری

میوه خشکی که خاصیت ضد پیری دارد، قلب را تقویت می کند و حافظه شما را بهبود می بخشد
پسته برای افراد بالای 60 سال توصیه می شود زیرا: از جمله خواص دیگر، با پیری مبارزه می کند و قلب را تقویت می کند. قیمت پسته احمد آقایی امروز

373 انتشارات سارا هورمیگو
آجیل ها در رژیم غذایی ما اهمیت بیشتری پیدا کرده اند و یکی از بهترین راه ها برای تامین چربی های سالم در رژیم غذایی ما در میان بسیاری از فواید دیگر محسوب می شوند. این چربی ها به طور مثبت بر لیپیدها تأثیر می گذارند و همچنین به کنترل سطح کلسترول کمک می کنند.


آنها سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم، کلسیم یا فسفر هستند و همچنین حاوی عناصر کمیاب مانند سلنیوم یا روی هستند. به همین ترتیب، محتوای فیبر بالایی نیز دارند، به همین دلیل مصرف آن به افراد مبتلا به یبوست توصیه می شود.

آجیل ضد پیری

 

 


خواص تغذیه ای آجیل


اگرچه مصرف آنها برای تمام سنین توصیه می شود، اما همیشه قبل از پنج سالگی خرد شده است زیرا خطر خفگی در کودکان زیاد است، اما برای بزرگسالان مسن تر برای تغذیه آنها اهمیت زیادی دارد. و می توانند از بیماری ها جلوگیری کرده و پیری سلولی را به تاخیر بیندازند. خرید آجیل آنلاین

از یک طرف، آنها از سلامت قلب مراقبت می کنند، به لطف محتوای پتاسیم بالا و سدیم کم، که ترکیبی ایده آل برای حفظ سطح فشار خون پایدار است. محتوای امگا 3 موجود در آن به تنظیم کلسترول خون کمک می کند، به دلیل داشتن مواد معدنی بالا از استخوان ها و ماهیچه ها محافظت می کند، بنابراین از پوکی استخوان جلوگیری می کند. خواص ضد التهابی آن همچنین برای ارتقای سلامت مفاصل و مبارزه با بیماری هایی مانند آرتریت روماتوئید عالی است. آنها همچنین به دلیل سطح پروتئین و ویتامین E برای پوست و مو بسیار مفید هستند.

آنها همچنین آنتی اکسیدان های قوی هستند که پیری سلولی را به تاخیر می اندازند و از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند.

پسته ضد پیری


پسته و خواص آن پس از 50 سال


پسته مقدار زیادی آهن دارد، حتی بیشتر از عدس، و به دلیل محتوای بالای اسیدهای چرب ضروری مانند امگا 3 و امگا 6، به کنترل سطح هموگلوبین کمک می کند.

28 درصد از محتوای آن را کربوهیدرات ها تشکیل می دهند که انرژی را تأمین می کنند و به تدریج جذب بدن می شوند، بنابراین بدن ما برای مدت طولانی تری از این انرژی بهره می برد. این باعث می شود که میان وعده ای بسیار سالم برای خوردن بین وعده های غذایی باشد زیرا باعث کنترل وزن و سندرم متابولیک می شود.

تمام فواید پسته برای سلامتی چرا باید آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید
در ویتونیک
تمام فواید پسته برای سلامتی چرا باید آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید
ویتامین E موجود در آن‌ها آن‌ها را غنی از آنتی‌اکسیدان می‌کند و به این نکته توجه کنید، زیرا یک دوز 30 گرمی از این آجیل حاوی آنتی‌اکسیدان بیشتری نسبت به یک فنجان چای سبز است.

علاوه بر این خاصیت ضد التهابی دارد و از بیماری های دژنراتیو و مزمن مانند سرطان و دیابت جلوگیری می کند. محتوای بالای فیتواسترول و چربی های سالم موجود در آن به جلوگیری از حملات قلبی و عوارض قلبی عروقی کمک می کند و همچنین تنش را تنظیم می کند. البته، متخصصان آن را برای افرادی که فشار خون بالا دارند یا احتباس مایعات دارند توصیه نمی‌کنند، زیرا محتوای سدیم بالایی دارد. به همین ترتیب، پسته مخصوصاً در سنین بالا عالی است، زیرا به لطف محتوای فسفر و منیزیم که برای سلامت مغز ضروری است، سیستم عصبی و حافظه را تقویت می کند. اگر هنوز آن را در رژیم غذایی خود قرار نداده اید و بیش از 60 سال سن دارید، مگر اینکه پزشک شما منع مصرف آن را داشته باشد، می توانید از همین الان شروع به معرفی آن کنید.

Mojtaba Jafari
Mojtaba Jafari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋