Mojtaba Jafari

Mojtaba Jafari

بررسی کنترل گروه آسانسور

این مقاله برای اولین بار در شماره ژوئن مجله Elevator World India منتشر شد، قیمت اینورتر بالابر EWI یک مجله فصلی است که به زبان انگلیسی منتشر می شود.

توسط آقای سوبرامانیا بهاراتییار

ساختمان‌های مدرن به آسانسورهای هوشمندی نیاز دارند که بتوانند حداقل زمان انتظار و زمان سفر و همچنین حداکثر صرفه‌جویی در مصرف انرژی را ارائه دهند. یک سیستم کنترل آسانسور هوشمند و به خوبی طراحی شده می تواند از کنترل گروه آسانسور برای انجام تمام این اهداف استفاده کند و موثرترین خدمات ممکن را برای مسافران ارائه دهد.

 

کنترل گروه آسانسور چگونه کار می کند؟

کنترل گروه آسانسور بر اساس الگوریتمی است که برای تجزیه و تحلیل الگوهای ترافیک آسانسور استفاده می شود. اساساً، با پیوند دادن گروهی از آسانسورها به یکدیگر و اطمینان از برقراری ارتباط دائمی آنها، سیستم کنترل می تواند تصمیم بگیرد که کدام آسانسور باید به تماس آسانسور پاسخ دهد. با تجزیه و تحلیل آنچه که در حال حاضر در یک ساختمان در حال وقوع است، در یک لحظه معین و همچنین پیش بینی هایی در مورد آنچه قرار است در آینده نزدیک اتفاق بیفتد، یک سیستم کنترل گروهی می تواند اطمینان حاصل کند که همه ماشین ها به طور مشترک کار می کنند و منطقی ترین ماشین است. برای اطمینان از به حداقل رساندن زمان انتظار و سواری، به هر تماس سالن اختصاص داده شده است.

برای انجام این کار، سیستم کنترل از همه متغیرها مانند موقعیت، جهت و بار هر خودرو و الگوی ترافیک فعلی آگاه است. زمان‌های سواری نیز کاهش می‌یابد زیرا سیستم می‌تواند تعداد توقف‌های هر خودرو را در هر سفر در نظر بگیرد و اگر خودرویی در حال حاضر تعداد توقف‌های زیادی داشته باشد، خودروی دیگری به تماس‌های بعدی اختصاص داده می‌شود. یک سیستم کنترل گروهی همچنین می تواند برای درک پارامترهای ساده از قبل برنامه ریزی شود - مانند زمان اوج تردد آسانسور در یک ساختمان اداری در صبح، هنگام ناهار و عصر.

علاوه بر کاهش زمان انتظار و سواری، چنین سیستمی می‌تواند کارایی انرژی را نیز بهبود بخشد، زیرا می‌تواند مصرف انرژی و همچنین زمان انتظار مسافر و زمان سفر را در نظر بگیرد. به عنوان مثال، اگر چندین کابین آسانسور همه در فاصله یکسانی از یک تماس سالن قرار داشته باشند، سیستم می‌تواند در نظر بگیرد که کدام آسانسور سبک‌ترین بار را حمل می‌کند و بنابراین به کمترین انرژی نیاز دارد و می‌تواند آن کابین را ارسال کند. برای بهبود بیشتر بهره وری انرژی، یک سیستم کنترل گروهی نه تنها باید زمان انتظار و سفر را در نظر بگیرد. اگر در یک دوره آرام، یک نفر به طور همزمان با یک آسانسور در سه طبقه مختلف یک ساختمان تماس بگیرد، سیستم نباید یک کابین خالی جداگانه برای هر یک بفرستد: در عوض، می تواند اتلاف انرژی را در این سناریو در نظر بگیرد و فقط یکی را ارسال کند. ماشین برای دریافت هر سه تماس.

راه حل های یکپارچه آسانسور Monarch پیشگام بود: ما در هند شماره 1 هستیم

Monarch که در سال 2003 تأسیس شد، واحد تجاری اختصاصی آسانسور Innovance - یک شرکت جهانی اتوماسیون صنعتی 1.7 میلیارد دلاری است. Monarch در کنترلرهای آسانسور و فناوری درایو بدون دنده تخصص دارد. ما پیشگام راه حل یکپارچه NICE هستیم که کنترل کننده آسانسور را با درایو در یک بسته واحد ترکیب می کند. از سال 2021، ما 2،550،000 نصب NICE در سراسر جهان داریم، و ما در هند شماره 1 برای راه حل های یکپارچه آسانسور هستیم.

کنترل گروه آسانسور در NICE3000+

NICE3000+ یک راه حل یکپارچه کنترل آسانسور برای آسانسورهای تا سرعت 4 متر بر ثانیه است و فناوری سریال را ارائه می دهد. این دستگاه هم از ماشین‌های بدون دنده PM و هم از ماشین‌های کشش دنده‌ای ناهمزمان پشتیبانی می‌کند و عملکرد سواری نرم و فناوری مستقیم به کف را ارائه می‌دهد. کنترل دوبلکس برای گروه دو خودرو در NICE3000+ تعبیه شده است، به لوازم جانبی اضافی نیاز ندارد و از ارتباطات سریال CANbus استفاده می کند. برای اجرای کنترل گروهی تا هشت خودرو، به مجموعه ای از بردهای کنترل گروهی اختیاری برای اتصال هر هشت سیستم کنترل NICE3000+ به یکدیگر نیاز است. عملکرد توزیع موثر تماس های فرود به کابین آسانسور در یک گروه اساساً برای گروه های بزرگ و کوچک آسانسورها یکسان است. بنابراین، یک گروه آسانسور دو کابین می تواند به اندازه یک گروه هشت کابین از استفاده از کنترل گروهی بهره مند شود.

سیستم کنترل گروهی NICE3000 دارای ویژگی‌های غنی است و شامل عملکردهایی مانند سرویس ساعت اوج مصرف، منطقه‌بندی کابین آسانسور و سرویس ویژه مبتنی بر زمان واقعی است. ارتباطات CAN برای گروه بندی استفاده می شود و از کنترل منطق فازی برای ارائه حداقل زمان انتظار مسافر استفاده می شود. بعلاوه، این سیستم عملکردهای ویژه ای مانند سرویس خودرو مبتنی بر زمان واقعی، سرویس گروه اوج، منطقه بندی خودرو، یا سرویس کف ویژه ارائه می دهد. استفاده از کنترل منطق فازی اساساً یک سیستم را قادر می‌سازد تا با استفاده از مجموعه‌ای انعطاف‌پذیر از قوانین «اگر-آنگاه»، درباره اطلاعاتی که قطعاً «درست» یا «نادرست» نیستند، ارزیابی کند. این سطح جدیدی از هوش ماشین را به NICE3000+ می دهد و کارآمدترین راه حل کنترل گروه آسانسور را تضمین می کند.

Mojtaba Jafari
Mojtaba Jafari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋