Mojtaba Jafari

Mojtaba Jafari

یخچال دائماً کار می کند و خاموش نمی شود - همه دلایل خرابی

یخچال نشان دهنده وسایلی است که بدون آنها مدیریت در خانه بسیار دشوار است. تعمیر یخچال امرسان در اصفهان بنابراین، اغلب ناخوشایند است که نقص عملکرد داشته باشد. خرابی های معمول - زمانی که یخچال از روشن شدن امتناع می ورزد - ممکن است رخ دهد و عکس آن نیز ممکن است رخ دهد. از طرف دیگر، اغلب اوقات لوازم خانگی به خودی خود خاموش نمی شود و بدون وقفه کار می کند. علت عملکرد غیر طبیعی چیست؟ چرا یخچال خاموش نمی شود و از همه مهمتر چه می توان کرد؟

یخچال شما کار می کند و خاموش نمی شود - همه دلایل

فهرست: .

1 علل اصلی ایراد در یخچال
2 بدون سیستم یخ زدگی
2.1 آسیب دیده مهر و موم درب
2.2 نصب مهر و موم درب
2.3 خطا در حالت از پیش تعیین شده
2.4 نقص در کمپرسور
2.5 دمای اتاق خیلی بالاست
2.6 خرابی ترموستات
2.7 شکستگی لوله اواپراتور
2.8 نشت مایع خنک کننده از سیستم
2.9 نقص در ماژول کنترل
2.10 تقسیم به مدل هایی با یک کمپرسور
3 مواردی که عملکرد بدون عیب یک نقص نیست
4. نتیجه گیری


مهم ترین علل خرابی در یخچال ها

عملکرد هر تجهیزات تبرید مبتنی بر عملکرد چرخه ای است - یعنی بعد از یک دوره زمانی برنامه ریزی شده روشن و خاموش می شود. و به همین ترتیب همیشه ادامه دارد. نسبت بین این فواصل به دمای محیط و حالت خنک کننده انتخاب شده بستگی دارد. به طور معمول، بسته به شرایط خارجی، کمپرسور 10-20 دقیقه کار می کند.

عملکرد مداوم واحد موتور با گرمای بیش از حد و افزایش سایش قطعات همراه است. یخچال ها با تجهیزات فنی مختلفی در دسترس هستند، اما هر چقدر هم که مدل مدرن باشد، برای کارکرد طولانی مدت موتور بدون خاموش کردن آن طراحی نشده است.

چنین ویژگی مهمی از قطعات زیادی تشکیل شده است و بنابراین دلیل درست کار نکردن یخچال می تواند خرابی یکی از آنها باشد. برخی از ایرادات توسط خود مالک قابل حل است، اما در موارد دیگر باید یک تکنسین حرفه ای برای تشخیص مشکل فراخوانی شود.

بدون ترتیب یخ زدگی

تجهیزات با چنین تجهیزاتی دیگر غیر معمول نیست و بسیاری از دارندگان چنین دستگاه هایی را خریداری می کنند. در گذشته برای رهایی از یخ زدگی لوازم قدیمی باید مرتباً خاموش می شدند، اما در وسایل امروزی این کار ضروری نیست. مگر اینکه برای یک نظافت عمده در داخل خانه باشد.

اما حتی این سیستم گاهی اوقات از همین مشکل رنج می برد - یخچال همیشه با ظرفیت کامل کار می کند. دو نوع نقص می تواند وجود داشته باشد:

پس از گذاشتن غذا در داخل یا باز کردن درب یخچال یا فریزر، طولانی مدت
کمپرسور بسیار بیشتر از زمان لازم کار می کند.
در حالت اول، علت به دلیل نقص در گردش هوا است. معمولاً یک فن (بسته به مدل ممکن است بیش از یک فن وجود داشته باشد) در دیوار پشتی وجود دارد که هوا را از طریق قسمت اصلی و فریزر پخش می کند. اگر این فن خراب شود، گردش جریان هوای خنک شده قطع می شود. ممکن است خود فن بشکند یا یخ بزند.

یخچال جامد به طور مداوم کار می کند و خاموش نمی شود - همه دلایل

هوای بیرون (نزدیک اتاق اواپراتور) سرد است، اما در داخل اتاق گرمتر است. سنسور دما مقدار را ثبت می کند و یک سیگنال خنک کننده ارسال می کند که باعث می شود کمپرسور سخت تر کار کند.

تشخیص دشوار نیست - کافی است پانل پشتی را بردارید (معمولاً از پلاستیک ساخته شده است). در اینجا می توانید اواپراتور را با فن (در صورت وجود بیش از یک عدد) مشاهده کنید. ارزش این را دارد که یخچال را روشن کنید و ببینید کار می کنند یا خیر.

همچنین بخوانید: کدام یخچال برای خانه شما بهترین است - بهترین یخچال ها بر اساس قیمت
مورد دوم مربوط به سیستم سنسور-کمپرسور زمانی است که یک سیگنال پیوسته از سنسور وجود دارد و کمپرسور به شدت بدون توقف کار می کند. چند دلیل برای این وجود دارد:

لعاب روی اواپراتور؛
فن خراب است.
"Super Frost" (حالت Super Frost) فعال شده است.
خطا در دستگاه دما؛
خط فریون آسیب دیده است.
ممکن است خودتان به محفظه بخارساز برسید - کافی است دیواره پشتی را بردارید. بسته به مدل یخچال، ممکن است لازم باشد روکش های جانبی را جدا کنید. و اگر چک جواب سوال را نداد و دستگاه همچنان با سایش بالا کار می کند، ارزش دارد با یک تکنسین تماس بگیرید.

Mojtaba Jafari
Mojtaba Jafari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋