Mojtaba Jafari

Mojtaba Jafari

کمک به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی با بادام هندی

بادام هندی به تنهایی تاثیری در پیشگیری از بیماری قلبی عروقی (CVD) ندارد.مغز گردو ایرانی سوپر در واقع، آنها هیچ تاثیر مشخصی بر پروفایل چربی خون ندارند. دومی از کلسترول تام، LDL (لیپوپروتئین با چگالی کم) سطوح «کلسترول بد» و همچنین سطوح «کلسترول خوب» HDL (لیپوپروتئین با چگالی بالا) و تری گلیسیرید تشکیل شده است. بنابراین، بادام هندی به تنهایی هیچ تاثیری بر افزایش HDL و همچنین کاهش LDL و کلسترول کل ندارد.

با این وجود، آنها می توانند به عنوان حمایت از مقدار توصیه شده روزانه (RDA) مواد مغذی که دقیقاً این نقش را در جلوگیری از CVD ایفا می کنند، استفاده کنند: امگا 9، ویتامین B1، پتاسیم، آنتی اکسیدان ها. در واقع، امگا 9 برای جلوگیری از شروع بیماری های قلبی عروقی شناخته شده است و ویتامین B1 و پتاسیم انقباض قلبی را تعدیل می کنند. علاوه بر این، محتوای کم سدیم بادام هندی به جلوگیری از اختلالات فشار خون کمک می کند.

 

در نتیجه، امگا 9، همراه با ویتامین B1، پتاسیم و محتوای کم سدیم، فواید واقعی بر روی کره قلبی عروقی ارائه می دهد. بنابراین، بادام هندی سهم جالبی از این مواد مغذی است تا با کمک یک رژیم غذایی متعادل و متنوع، سلامت قلب و عروق را بهینه کرده و از عوارض جلوگیری کند.

توصیه های متخصص تغذیه:

از مصرف غذاهای حاوی نمک پرهیز کنید و افزودن نمک به غذاها را محدود کنید. در واقع، مصرف بیش از حد نمک یک عامل خطر بالا برای ابتلا به بیماری های قلبی عروقی است زیرا با افزایش فشار خون مرتبط است.

تعادل مصرف چربی، چه امگا-9، امگا-6 یا امگا-3 را با تغییر چاشنی ها و روغن های پخت و پز: روغن کلزا (امگا-3 و 6)، روغن بذر کتان (امگا-3)، روغن زیتون (امگا-6)، روغن آفتابگردان (امگا 9) و غیره

مصرف غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها را به منظور جلوگیری از شروع بیماری های قلبی عروقی ترویج دهید: ادویه ها، گیاهان، میوه ها و سبزیجات رنگی، دانه های روغنی.

وعده های غذایی بیش از حد بزرگ، چرب، شور و شیرین را محدود کنید زیرا در طولانی مدت باعث شروع بیماری های قلبی عروقی می شود.

فعالیت بدنی روزانه (پیاده روی، دوچرخه سواری، دویدن، ورزش و غیره) را تمرین کنید. در واقع، فعالیت بدنی یکی از اولین متحدان، علاوه بر رژیم غذایی، برای جلوگیری از خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی (بهبود عملکرد میوکارد، کاهش فشار خون و خطر ابتلا به دیابت و غیره) است.

برای گیاهخواران و وگان ها
جمعیت گیاهخواران و وگان ها باید مراقب مصرف مواد مغذی خود باشند که عموماً در محصولات با منشاء حیوانی (پروتئین ها، آهن، ویتامین B12 و غیره) با کیفیت و کمیت بهتری یافت می شود. در واقع، پروتئین های با منشاء گیاهی به طور منظم عوامل محدود کننده سنتز پروتئین را ارائه می دهند، به این معنی که یک پروتئین دارای یک یا چند اسید آمینه به مقدار کافی نیست، یا حتی وجود ندارد، که می تواند سنتز پروتئین را به خطر بیندازد. در این زمینه، بادام هندی به عنوان غذاهای حاوی پروتئین های گیاهی با کیفیت تغذیه ای خوب در نظر گرفته می شود. در واقع، آنها فقط دو عامل محدود کننده دارند: لیزین و زوج متیونین - سیستئین. علاوه بر این، آنها حاوی مقدار جالبی هستند زیرا 30 گرم بادام هندی 3 گرم پروتئین فراهم می کند.

علاوه بر این، آهن با منشاء گیاهی (آهن غیرهم) بسیار کمی توسط بدن جذب می شود. تخمین زده می شود که کمتر از 10 درصد از آهن غیر هِم موجود در یک غذا جذب می شود، یعنی جذب و استفاده می شود. به نظر می رسد بهترین منابع آهن غیر هِم دانه های روغنی و حبوبات باشد. بنابراین یک مطالعه میزان آهن دریافتی این غذاها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. او نتیجه گرفت که بادام هندی کامل ترین غذا بین میزان آهن غیر هِم موجود در غذا و مقدار آهن غیرهِم جذب شده توسط بدن است.

بنابراین، بادام هندی یک پشتیبان آهن و پروتئین جالب برای گیاهخواران و گیاهخواران است و بنابراین می تواند بخشی از یک رژیم غذایی متعادل و متنوع برای رفع نیازهای این مواد مغذی باشد.

توصیه های متخصص تغذیه:

غذاهای کمکی را با پروتئین های گیاهی ترکیب کنید تا دچار کمبود آمینو اسید نشوید. به عنوان مثال، مصرف بادام هندی در طول روز (محدود کردن لیزین و متیونین) با عدس (محتوای جالب لیزین) و سویا (محتوای متیونین جالب) ضروری خواهد بود.

رژیم غذایی و منابع پروتئین گیاهی خود را تا آنجا که ممکن است تغییر دهید تا مطمئن شوید که کمبود اسید خاصی ندارید.

Mojtaba Jafari
Mojtaba Jafari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋