Mojtaba Jafari

Mojtaba Jafari

تشخیص / تست بر روی یخچال های براستمپ و کنسول!


- یخچال من روشن نمی شود!
در صورتی که یخچال شما حتی روشن نمی شود، نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ در اصفهان در حالی که کمپرسور حتی کار نمی کند، بهتر است قبل از هر چیز بررسی کنید که آیا دوشاخه در پریز است و آیا خود پریز کار می کند یا خیر. اگر همه چیز درست باشد، سه قسمت مختلف می تواند علت اصلی مشکل باشد. اولین مورد، ترموستات و/یا دمپر یخچال است که با فعال و غیرفعال کردن کمپرسور، دما را کنترل می کند. بخش دیگر ماژول (یا برد کنترل الکترونیکی) است که ممکن است دارای یک مدار آسیب دیده یا یک قطعه اتصال کوتاه باشد. سومین دلیل محتمل مشکل خود کمپرسور است که موتور یخچال است که ممکن است واقعا سوخته باشد یا فقط رله راه اندازی خراب شده باشد.

 

- یخچال من در زیر یخ نمی زند!


به طور کلی، این مشکل به این دلیل است که هوای سردی که در فریزر (بالا) ایجاد می شود، نمی تواند به یخچال ارسال شود. موتور فن که هوا را می دمد ممکن است آسیب ببیند یا کانالی که از آن عبور می کند فقط با یخ مسدود شده باشد. برای حل مشکل گرفتگی کانال، می توانید دستگاه را حداقل به مدت 48 ساعت خاموش نگه دارید. اگر مشکل این است، وقتی دوباره آن را روشن کنید، دوباره به طور معمول کار می کند. با این حال، اگر مشکل ادامه داشت، احتمالاً یک قطعه معیوب وجود دارد، قطعات احتمالی عبارتند از:

  - ذوب حرارتی / دو فلزی: اینها حسگرهای حرارتی هستند که هشدار می دهند که مقاومت باید فعال شود و ممکن است سوخته شود و باعث مسدود شدن یخ شود.

- مقاومت: قسمتی است که با فعال شدن شروع به گرم شدن می کند تا کانال و فریزر یخ زدایی کنند. اگر سوخته شود، می تواند باعث گرفتگی یخ شود.

- ماژول: همان چیزی است که نیرو را برای شروع به کار مقاومت وارد می کند، در صورت معیوب بودن هوا به یخچال نمی رسد و در نتیجه زیر آن یخ نمی زند.

سنسورهای میدان و دمای یخچال نیز می‌توانند این مشکل را ایجاد کنند، که اگرچه عموماً نقص‌های دیگری ایجاد می‌کنند، اما همراه با ترموفیوز به اصطلاح «کیت یخ‌زدایی» را تشکیل می‌دهند و با هم مبادله می‌شوند.

 

- یخچال من همه چیز را منجمد می کند!
اگر علاوه بر یخ زدن مواد غذایی در فریزر، قسمت یخچال نیز همه چیز را به حدی منجمد می کند که آب را مسدود می کند، رایج ترین قسمتی که معیوب می شود سنسور حرارتی است، آنها با ترموستات/دمپر کار می کنند و لحظه ای را هشدار می دهند. آنها باید عبور هوای یخچال را آزاد کرده یا مسدود کنند، اگر آنها تنظیم نشده باشند، می توانند ترموستات را همیشه "باز" ​​نگه دارند. ممکن است خود ترموستات و/یا دمپر مشکلی ایجاد کند که بسیار رایج است و باعث یخ زدن کامل یخچال می شود. دلیل ممکن است همچنان برد الکترونیکی باشد که ممکن است قطعات یخچال را به اشتباه کنترل کند.

 

بخش‌های ذکر شده در بالا را می‌توانید در اینجا پیدا کنید -> HTTPS://WWW.WALERON.COM.BR/PECAS-GELADEIRA-FREEZER
نکاتی برای روز به روز با یخچال و فریزر
 

والرون با فکر کردن به آسان‌تر کردن زندگی‌تان و حفظ محصولتان برای مدت طولانی‌تر، نکاتی را برای شما آماده کرده است! زیر را بررسی کنید:
 

- یخ زدایی برای یخچال های BRASTEMP و CONSUL FROSTFREE که در یخچال نیستند.
یخچال فرست فری من خنک نمی شود، چه کار کنم؟

با گذشت زمان، یخچال های Frostfree می توانند یخ زدن مواد غذایی را متوقف کنند، که می تواند به دلیل انسداد مجرای هوا (که هوای یخچال را هدایت می کند) باعث مسدود شدن هوای خنک کننده یخچال شود. برای این نوع عیب راه حل بسیار ساده است و ما به شما آموزش می دهیم!

1. یخچال را از پریز جدا کنید.

2. تمام مواد غذایی را از یخچال خارج کرده و در ظرف حرارتی قرار دهید.

3. حداقل 24 ساعت یخچال را با درهای باز بگذارید.

4. یخچال را به پریز وصل کنید و به مدت 4 ساعت صبر کنید و بررسی کنید که آیا دوباره سرد شده است. اگر این روش مشکل را حل نکرد، با یک تکنسین متخصص تماس بگیرید.

- چگونه غذاها را بدون فاسد شدن منجمد کنیم
منجمد کردن غذا و غذاهای آماده زندگی را برای آشپزها بی نهایت آسان می کند. اما فریز کردن مواد غذایی به روش صحیح نیاز به مراقبت خاصی و سازماندهی خوبی دارد – فکر نکنید که همه چیز را فقط در یک قابلمه پلاستیکی قرار دهید و آن را در فریزر بیندازید، زیرا برخی از غذاها نیاز به توجه بیشتری به بسته بندی و نگهداری در فریزر دارند.

این نکات را برای انجماد صحیح انواع غذا بررسی کنید:

 

قبل از انجماد:

- بررسی کنید که آیا دمای فریزر شما ایده آل است (اگر سایر مواد غذایی داخل آن منجمد هستند).

- غذا را در قسمت‌های جداگانه نگهداری کنید و هرگز در قسمت‌های زیاد نگهداری نکنید، زیرا وقتی غذا یخ‌زدایی شود، نمی‌تواند به فریزر برگردد.

- از گلدان های پلاستیکی یا شیشه ای محکم، با درب که به خوبی بسته می شود، کیسه های پلاستیکی مناسب برای مواد غذایی یا فیلم پلاستیکی استفاده کنید.

- اعتبار از

Mojtaba Jafari
Mojtaba Jafari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋