Mojtaba Jafari

Mojtaba Jafari

روبات‌های KUKA تحولی در کشتی‌سازی ایجاد کردند: MAMBO اولین قایق از چاپگر سه بعدی است

MAMBO با رنگ آبی چشم نواز و سبک بودنش متمایز است. این اولین قایق فایبر گلاس است که اینورتر iMaster A1 به طور کامل توسط روبات های KR QUANTEC با چاپ سه بعدی ساخته شده است. استارت آپ ایتالیایی Moi Composites با آن نقاط عطف جدیدی را در زمینه کشتی سازی ایجاد می کند و بنابراین در نوع خود منحصر به فرد است.

17 دسامبر 2020

با 6.5 متر طول، 2.5 متر عرض و 800 کیلو وزن نسبتاً سبکی دارد. "قایق تولید افزودنی موتور" یا به اختصار MAMBO اولین قایق در جهان است که از یک چاپگر سه بعدی بیرون آمده است که با استفاده از روبات های KUKA ساخته شده و توسط دستان متخصص تکمیل شده است. این ایده از استارت آپ ایتالیایی Moi Composites گرفته شده است. این دومی با همکاری بهترین کارشناسان در بخش اتوماسیون مانند اتودسک انگلستان و همچنین با صنعت کشتی سازی برای تحقق این پروژه همکاری کرد.

قایق MAMBO، ساخت شرکت KR QUANTEC

پرینت سه بعدی خودکار برای کشتی سازی
50 درصد اول قایق (به عنوان مثال بخش هایی از بدنه) در سایت تولید مترقی Autodesk در بیرمنگام با استفاده از روبات های KUKA ساخته شد. به طور همزمان، یک KUKA KR QUANTEC نیمه دوم را در میلان چاپ کرد. MAMBO سرانجام در آنجا، در یک کارخانه کشتی سازی تکمیل شد. برای رسیدن به این هدف، تک تک قطعات کنار هم قرار گرفتند و با یک لایه پوشانده شدند تا بدون اینکه عرشه بدنه تقسیم شود، یک "ساختار ساندویچی" ایجاد شود. با انتخاب سایت‌های مختلف، سازندگان می‌خواستند یکی از نقاط قوت پرینت سه بعدی را با روبات‌های صنعتی نشان دهند: تولید انعطاف‌پذیر در محل. این مبتنی بر ابر بود. بنابراین، تیم کامپوزیت Moi می‌تواند پیشرفت را در همه زمان‌ها نظارت کند.

 

KR QUANTEC یک قایق را از چاپگر سه بعدی بیرون می آورد.
قایق فایبرگلاس طراحی کشتی سازی را متحول می کند
این استارت آپ MAMBO را در ابتدای اکتبر 2020 در "نمایش قایق" در جنوا به دنیا معرفی کرد و بازدیدکنندگان نمایشگاه را با طراحی خود به وجد آورد: عناصر جانبی یادآور امواج و شکل باله مانندی که به استرن نزدیک می شود. Gabriele Natale و Michele Tonizzo، هر دو از بنیانگذاران Moi Composites، می خواهند قایق سازان سنتی را تشویق کنند تا از مزایای اتوماسیون از طریق استفاده نوآورانه از چاپ سه بعدی با روبات های صنعتی استفاده کنند. این باعث صرفه جویی در زمان و مواد می شود و در عین حال به امکانات طراحی جدیدی که قبلاً در دسترس نبودند، مانند شکل خاص بدنه قایق فایبرگلاس MAMBO دسترسی پیدا می کند. در مقایسه با پرینت سه بعدی، کشتی سازی سنتی تقریباً انعطاف پذیر نیست. ربات ها این آزادی و دقت را دارند که هر شکل هندسی قابل تصوری را بسازند که به هیچ طریق دیگری به دست نمی آمد.
لایه به لایه: قایق چاپگر سه بعدی به این صورت ساخته می شود
این محتوا به دلیل تنظیمات کوکی شما در دسترس نیست.
استارت آپ ایتالیایی Moi Composites به طرز چشمگیری نحوه کار پرینت سه بعدی با روبات های صنعتی را به تصویر می کشد.

قایق فایبرگلاس با استفاده از KUKA شکل می گیرد

تمام بخش‌های مجزای MAMBO از فایبرگلاس ساخته شده و با استفاده از سیستم تولید الیاف پیوسته (CFM) که توسط Moi Composites ثبت شده است، چاپ سه بعدی شده است. این فرآیند جدید پرینت سه بعدی به عنوان یک مدل سه بعدی که توسط نرم افزار ویرایش شده و توسط روبات هایی مانند KR QUANTEC ساخته شده است، آغاز می شود. بنابراین KR QUANTEC قادر به ماشینکاری رشته های پیوسته آغشته به رزین ترموست می باشد.

با CFM امکان کاهش وزن غیر ضروری وجود دارد. همچنین می توان یک هسته را چاپ کرد که قایق را پایدارتر می کند. این فناوری مزایای دیگری نیز دارد: سخت شدن در زمان واقعی بدون نیاز به اشکال خاص. این امر باعث کاهش هزینه ها و کاهش نقطه سربه سر شرکت ها می شود، حتی در مورد دسته های کوچک، که حتی ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند.


KR QUANTEC KUKA بدنه قایق فایبرگلاس MAMBO را لایه به لایه چاپ می کند.
  ما یک قایق را پرینت سه بعدی کردیم تا به همه این فرصت را بدهیم که دریا را به صورت جداگانه تجربه کنند. Moi با ایجاد یک قایق منحصر به فرد که مطابق با خواسته های صاحبش است، امکانات طراحی را گسترش می دهد. »

Mojtaba Jafari
Mojtaba Jafari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋