Mojtaba Jafari

Mojtaba Jafari

فندق شور


دو پنیر ماوس-بوش: پوسته را از بری جدا کنید و خمیر را انچوچک با پنیر خامه ای مخلوط کنید. یک سیب رنده شده و فندق تفت داده شده و خرد شده را اضافه کنید. این مخلوط را روی تکه های نان، سوخاری یا کراکر پخش کنید.
آنها را به صورت خام یا تفت داده شده در سالاد اضافه کنید: پرتقال، کرفس، پیاز سبز، کاهوهای کوچک. اسفناج و قارچ؛ کاهو، آووکادو، فلفل، میگو؛ خیار، کدو سبز، پیاز قرمز، سیر، هویج، آووکادو، ماست و پنیر آبی؛ مرغ یا بوقلمون؛ ماکارونی کوتاه، هویج، پیاز سبز، بروکلی؛ سیب زمینی، تربچه، سیب، کرفس، اندیو؛ کاهو و چغندر بره. آنها همچنین می توانند به سالاد میوه اضافه شوند.
خامه گیاهی: خامه گیاهی دلخواه را تهیه کرده و با فندق تفت داده شده و خرد شده تزیین کنید.
سس: فندق ها را در مخلوط کن با روغن (در صورت امکان فندق)، گیاهان تازه (جعفری، ریحان، پونه کوهی، گشنیز و غیره) و زردآلو خشک مخلوط کنید. روی سبزیجات کبابی سرو کنید؛
در ظروف سبزیجات سرخ شده، فندق تفت داده شده و خرد شده را در پایان پخت اضافه کنید.
پلو: برنج برشته خشک، کینوا یا غلات دیگر. پیاز خرد شده را در روغن تفت دهید، قارچ های خلال شده، فندق خرد شده، برنج، آب گوشت را اضافه کنید و در فر یا روی اجاق گاز حدود یک ساعت بپزید. هنگام سرو با پنیر رنده شده تزئین کنید. مرغ را می توان با این پلو با حذف پنیر و اضافه کردن کشمش پر کرد.
برای نان کردن یک ماهی یا سبزی (مثلاً برش های بادمجان) آنها را پشت سر هم در آرد، یک تخم مرغ زده شده و فندق درشت خرد شده بریزید. سپس در روغن زیتون سرخ کنید؛
یا به سادگی گوش ماهی را در پودر فندق بغلتانید، قبل از اینکه آنها را برای چند دقیقه روی حرارت ملایم سرخ کنید.
برای تزیین مرغ، پودر فندق را قبل از پخت زیر پوست آن بریزید.
نسخه شیرین فندق
یک سیب با چند عدد فندق یک میان وعده سالم و رضایت بخش است.
فندق خرد شده را به غلات صبحگاهی اضافه کنید، آنها را در موسلی هم بزنید، آنها را روی ماست یا بستنی بپاشید.
سیب ها را با فندق، کشمش و عسل پر کنید و در فر قرار دهید.
فندق آسیاب شده را به مخلوط پنکیک، کیک، کلوچه، نان و غیره اضافه کنید.
موارد منع مصرف و حساسیت به فندق
اگرچه فندق برای سلامتی عالی است، اما در موارد خاص می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند. در واقع، این یک آلرژن شناخته شده است که می تواند باعث واکنش های آلرژیک در افراد حساس شود. علاوه بر این، به دلیل داشتن اگزالات در افراد مبتلا به سنگ ادراری باید محدود شود.

آلرژی به آجیل


در فهرست آلرژن های اصلی آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا (CFIA)، "آجیل" را پیدا می کنیم که تمام آجیل ها و دانه های روغنی را مشخص می کند. با این حال، برخی از افراد ممکن است به طور خاص به فندق یا چندین میوه پوست دار یا روغنی حساسیت داشته باشند. علاوه بر این، مشاهده شده است که فندق، گردو، گردو، گردو، نارگیل، بادام، آجیل برزیلی و بادام هندی گروهی را تشکیل می دهند که آلرژی آنها به شدت مرتبط است: بنابراین فردی که به یکی از این غذاها آلرژی دارد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سایر غذاها قرار دارد. .

علاوه بر این، معمولاً توصیه می‌شود افرادی که به بادام زمینی حساسیت دارند از مصرف سایر میوه‌های پوست‌دار و روغنی (از جمله فندق) نیز خودداری کنند، زیرا این میوه‌ها نیز پتانسیل حساسیت‌زایی بالایی دارند و اغلب توسط شرکت‌های متخصص در بادام‌زمینی نگهداری و توزیع می‌شوند. علائم آلرژی به آجیل و دانه های روغنی می تواند جدی باشد و تا شوک آنافیلاکسی پیش رود.

 

سندرم آلرژی دهان
فندق یکی از خوراکی هایی است که می تواند در سندرم آلرژی دهانی قرار گیرد. این سندرم یک واکنش آلرژیک به پروتئین های خاصی از طیف وسیعی از میوه ها، سبزیجات و آجیل است. افراد مبتلا به آلرژی به گرده های محیطی را تحت تاثیر قرار می دهد. این سندرم تقریباً همیشه قبل از تب یونجه است. هنگامی که افرادی که به گرده غان حساسیت دارند، فندق را خام می خورند (پخت و پز معمولاً پروتئین های آلرژی زا را تخریب می کند)، یک واکنش ایمنی ممکن است رخ دهد. علائم موضعی محدود به دهان، لب‌ها و گلو، مانند احساس خارش و سوزش، ممکن است ظاهر شوند، سپس معمولاً چند دقیقه پس از مصرف یا لمس غذای مزاحم ناپدید می‌شوند.

در صورت عدم وجود علائم دیگر و آلرژی به فندق، این واکنش جدی نیست و لازم نیست به طور سیستماتیک از مصرف فندق اجتناب شود. با این حال، توصیه می شود برای تعیین علت واکنش به غذاهای گیاهی با یک متخصص آلرژی مشورت کنید. دومی قادر خواهد بود ارزیابی کند که آیا اقدامات احتیاطی خاصی نیاز است یا خیر.

Mojtaba Jafari
Mojtaba Jafari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋