Mojtaba Jafari

Mojtaba Jafari

وجود کارت الکترونیکی


1A مدار چاپی (یا PCB، برای برد مدار چاپی) مکانیزمی برای اتصال الکتریکی دسته ای از قطعات الکترونیکی ضایعات برد موبایل برای ایجاد یک مدار الکترونیکی است. مدار چاپی متشکل از یک میلی‌فولی از لایه‌های سست مس است که توسط یک ماده محافظ جدا شده است (پیچ اپوکسی بزرگی که با رشته‌های شیشه‌ای ساخته شده و با افزودن مخلوط‌های ارگانوبرومین و تری اکسید آنتیموان عایق شده است).

2این لایه‌های مسی با تخلیه مرکب خراشیده می‌شوند تا دسته‌ای از مسیرها به گلوله‌ها ختم شود. سپس این بالشتک ها سوراخ می شوند و یک ارتباط الکتریکی بین قطعات چسبانده شده بر روی مدار چاپی یا بین لایه های مختلف مس که روی هم قرار گرفته و از یکدیگر محافظت می شوند ایجاد می کنند. یک لایه فوق‌العاده سست از پالادیوم (فلز پلاتین حیاتی) در دهانه‌ها ذخیره می‌شود تا از اکسیداسیون جلوگیری کند، و یک لایه کمی از طلا نیز بر روی بخش‌های (مسی) کارت ذخیره می‌شود که در طول استقرار آن در سخت‌افزار الکترونیکی به عنوان مخاطب عمل می‌کند. که برای آن برنامه ریزی شده است.

3 در این مرحله، یک برد الکترونیکی به این ترتیب حاوی فایبرگلاس، مس، سطح اپوکسی، نکاتی از پالادیوم و طلا، برم و آنتیموان است.

قطعات الکترونیکی را با هم جمع کنید


4 سپس قطعات الکترونیکی توسط "پا" در دهانه های کارت الکترونیکی با ترکیبی بر پایه قلع بسته می شوند. چسباندن معمولی با یک ترکیب سرب-قلع به پایان رسید، که اکنون فرضاً باید با کامپوزیت های قلع-نقره-مس جایگزین شود تا با دستور اروپا 2002/95/EC (RoHS) که استفاده از سرب را ممنوع می کند، مطابقت داشته باشد.

5قطعات الکترونیکی یک کارت الکترونیکی متعاقباً تعداد زیادی فلز را پوشش می دهند: آلومینیوم (در رادیاتورها)، آهن و مس (در ترانسفورماتورها)، فولاد تصفیه شده (در اجزای مرتبط)، پالادیوم و تانتالیم (در خازن)، طلا (در میکروتراشه و در ذخایر سطحی تداعی ها)، نیکل (در مقاومت ها)، و غیره. به همین ترتیب، پلاستیک‌های گرما شکل‌پذیر، شیره‌ها، لکه‌ها، الکترولیت‌های مصنوعی و سفال‌ها، این ذخیره عظیم را تکمیل می‌کنند.

6در یک کارت الکترونیکی، سنگینی قطعات اغلب از مدار چاپی فراتر می رود. در حال حاضر، یک کارت الکترونیکی حاوی حدود 40٪ شیره و پلاستیک، 30٪ شیشه + رشته های خاک رس و 30٪ فلز است.


تطبیق کارت های الکترونیکی در نتیجه نهایی

 

7کارت دقیقاً ثابت است و با سیم کشی الکتریکی ابزار نگران همراه است (در یک صفحه نمایش سطح، چند صد پیچ ​​وجود دارد!).

8 به طور کلی انتظار نمی رود که ابزارهای الکترونیکی تعمیر شوند، بنابراین به سختی می توان آنها را از بین برد (در مورد بالشتک های I، که باتری لیتیومی در آن گیر کرده است، و در نتیجه عملاً از پوسته آلومینیومی جدا نمی شود، چه چیزی می توان گفت؟).

9 بار کارت های الکترونیکی در سخت افزار بسیار متفاوت است. به خوبی ممکن است 10 درصد از سنگینی یک صفحه نمایش سطح باشد، اما هر چند وقت یک بار زیر 0.1 درصد سنگینی یک ابزار سفید باشد. یک وسیله نقلیه پیشرفته (که بار معمولی آن حدود 1.2 تن است) تقریباً 10 کیلوگرم ورق الکترونیکی دارد.

 

دسته بندی و از بین بردن کارت های الکترونیکی استفاده شده
10 برچیدن در بیشتر موارد شامل یک فعالیت تخریبی یا حتی یک تخریب مستقیم و به دنبال آن چیدمان است که پس از آن مواد نجات یافته، آلومینیوم، پلاستیک، باتری ها، ورق های الکترونیکی جدا می شوند. در هر صورت، فعالیت ناقص است: بخشی از کارت‌ها گم می‌شوند و کارت‌هایی که بازیابی می‌شوند می‌توانند توسط تکه‌هایی از ابزار زیرین (مخصوصاً پلاستیک‌ها) یا حتی گاهی اوقات توسط بدن‌های ناآشنا کثیف شوند.

معدن فلز
11 در این مرحله، قطعه مرکب کارت ها بسیار گیج کننده و فاکتوری عمیق است.

12 درمان متالورژیکی ورق های الکترونیکی به این شیوه غیرقابل انکار چالش برانگیز است. پیشرفت های فعلی فقط تا حدودی به این موضوع رسیدگی می کند. آنها بازیابی فلزی ناقصی را نشان می دهند و در مواقعی می توانند اثر طبیعی منفی داشته باشند. توجیه اساسی در پشت این شرایط فعلی به دلیل قطعه کارت های الکترونیکی است، به ویژه وجود موارد زیر در آنها:

پلاستیک و صمغ (بسیار آزاردهنده هنگام استفاده از بخاری های پیرومتالورژی)،
رشته های شیشه و آلومینیوم (که باعث می شود سرباره به سختی در هم تنیده شود)
نور رشته ای (اکسیدان های جامد و تمایل به شکل دادن به نمک های فلزی با ترکیب شدن با فلزاتی که ممکن است بخواهیم حذف کنیم)، مانند برم و کلر،https://arkabazyaft.ir/%d8%b6%d8%a7%db%8c%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84/

Mojtaba Jafari
Mojtaba Jafari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋