Mojtaba Jafari

Mojtaba Jafari

مظنه های قیمت طلا

 

 

با این حال، بخش کریپتو هنوز هیچ جهتی را در چنین رهبری بخشی یا اجماع صنعت نشان نداده است،قيمت سكه پارسيان عيار 750 و این یک چالش بزرگ برای هر تلاش هماهنگ صنعت برای حرکت به سمت شیوه‌های سبزتر است. اگرچه اخیراً شاهدیم که علاقه مندان به ارزهای دیجیتال مانند ایلان ماسک تلاش می کنند صنعت را به سمت همکاری سوق دهند، ماهیت ذاتاً غیرمتمرکز و «بدون مجوز» کسب و کار ماینینگ کریپتو یک مانع بالقوه برای پیشرفت به نظر می رسد.
اما عدم تمایل به تعهد گسترده به قدرت پاک تر نیز ممکن است ناشی از رابطه مستقیم و ذاتی بین مصرف انرژی و ارزش ارزهای دیجیتال باشد. همانطور که آرویند نارایانان، دانشیار علوم کامپیوتر در دانشگاه پرینستون، به کمیته سنای ایالات متحده گفت: «به طور تقریبی، اگر قیمت یک ارز دیجیتال بالا می رود، انرژی بیشتری برای استخراج آن مصرف می شود. اگر پایین بیاید، انرژی کمتری مصرف می شود. چیزهای دیگر مهم نیست. به ویژه، افزایش بازده انرژی سخت افزار معدن اساساً هیچ تأثیری بر مصرف انرژی ندارد.»
مصرف برق طلا و انتشار گازهای گلخانه‌ای مرتبط با آن، البته وابسته به قیمت نیستند و از منظر ارزش، ردپای کربن، برای مثال، هر دلار سرمایه‌گذاری شده در طلا با افزایش قیمت طلا کاهش می‌یابد. از منظر سرمایه گذار، این یک نکته مهم است. قیمت سکه پارسیان
یکی دیگر از سؤالات کلیدی برای سرمایه گذاران با توجه به تأثیرات پایداری دارایی های خود، سؤال استفاده مناسب از منابع با اهداف خاص یا تأثیرات مفید در ذهن است. و در اینجا یک مشکل اساسی با ارزهای دیجیتال نهفته است. کاربرد آنها هنوز نشان داده نشده است.
اخیراً دفاعی از بیت کوین و تشنگی ظاهراً رفع نشدنی آن برای الکتریسیته خواندم که حاوی بیانیه‌ای بود که نشان می‌دهد تقریباً به‌طور اجتناب‌ناپذیری دشوار است که ردپای زیست‌محیطی «سیستم پولی جدید» را بسنجیم. به طور مشابه، یک قطعه «افسانه‌ساز» (نویسنده SatoshiLabs، سازندگان سخت‌افزار پیشرو کیف پول رمزنگاری) در مورد مصرف انرژی BTC، اخیراً تاکید کرد که هدف رمزارزها ایجاد «دنیای جایگزین پول» است.
اما چنین ادعاهایی در بهترین حالت، زودرس هستند و لزوماً مشکلات خاصی را که به طور بالقوه باید توسط این «نظام جدید» و «دنیای جایگزین» حل شوند، بیان نمی کنند.
دنیای ارزهای دیجیتال و سیستم‌های پرداخت بدون اصطکاک به سرعت در حال تکامل هستند، اما من نشانه‌های قطعی کمی دیده‌ام که رمزارزها، حداقل در شکل رایج خود، در این تحولات مرکزی هستند (شاید فراتر از کمک به پیشرفت فناوری).

طلا

همانطور که اوضاع پیش می‌رود، من فکر می‌کنم مفهوم اساسی ارزهای دیجیتال به عنوان پول را می‌توان به چالش کشید، به ویژه اینکه پول برای اینکه بتواند به‌عنوان یک وسیله مبادله به طور گسترده پذیرفته شده و یک ذخیره ارزش قابل اعتماد عمل کند، به درجه‌ای از ثبات نیاز دارد.
و نوسانات قیمت ممکن است دوست بالقوه سفته بازان باشد، اما افراطی‌هایی که کریپتوها نشان می‌دهند - پنج یا شش برابر بیشتر از طلا یا سهام جهانی - آن را برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال محافظت از سرمایه‌شان یا اطمینان از سرمایه‌شان هستند، بسیار خطرناک می‌سازد. می تواند بدهی های بلند مدت را برآورده کند.
همچنین، این ادعا که کریپتوها قابلیت‌های متنوع‌سازی و پوشش ریسک را ارائه می‌دهند، قابل مقایسه با طلا، با تحلیل اخیر MSCI که نشان می‌دهد رمزارزها محافظت نسبتاً کمی در برابر ضعف سهام ارائه می‌کنند، مورد بررسی قرار گرفت. قیمت سکه پارسیان 50 سوتی 750 عیار
بدون هدف یا عملکرد قابل اثبات قوی، این سوال که آیا ارزهای دیجیتال چنین استفاده هولناکی از منابع را توجیه می‌کنند، همیشه چالش برانگیز خواهد بود.
بدون هدف یا عملکرد قابل اثبات قوی، این سوال که آیا ارزهای دیجیتال چنین استفاده هولناکی از منابع را توجیه می کنند، همیشه چالش برانگیز خواهد بود. من در اینجا نه تنها به برق فکر می‌کنم، بلکه به اجزای رایانه‌ای که دکل‌های ماینینگ کریپتو را تشکیل می‌دهند نیز فکر می‌کنم. این واحدها در حال حاضر میانگین عمر کوتاهی معادل 1.5 سال دارند که می تواند سایر زنجیره های تامین را تهدید کند - به عنوان مثال، کمبود نیمه هادی ها را ایجاد یا تشدید کند - و مقادیر بسیار زیادی زباله الکترونیکی تولید کند. به نظر می‌رسد که تعداد کمی از شرکت‌های رمزنگاری هنوز درجاتی از چرخش یا بازیافت را در عملیات خود ایجاد کرده‌اند
البته، استخراج طلا طیف وسیعی از اثرات زیست محیطی را نیز دارد، و بسیاری از آنها قابل توجه و مخرب هستند، اما صنعت گام های بلندی در تلاش برای کاهش آنها از طریق پیروی از اقدامات و استانداردهای مسئولانه و پایدار برداشته است. و تأثیرات مثبت اجتماعی و اقتصادی گسترده‌تر زنجیره تأمین طلا، مستقیم و غیرمستقیم، می‌تواند بسیار قابل توجه باشد.

http://talakar.com/parsian

Mojtaba Jafari
Mojtaba Jafari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋