آی تی جو

آی تی جو

رسانه تخصصی فناوری اطلاعات

پربازدیدترین سایت‌های تاریخ اینترنت (1993-2022)

 

در سال 1993، کمتر از 200 سایت در شبکه جهانی وب وجود داشت. اما این رقم به سرعت در سال 2022 به 2 میلیارد افزایش یافته است.

بد نیست که نگاهی به محبوبترین وبسایت‌های تاریخ اینترنت بیندازیم. وبسایت‌هایی مثل AOL و NetScape که روزگاری یکه‌تازی می‌کردند اما امروز برای بسیاری از کاربران جدید اینترنت ناشناخته‌اند.

ویدیوی زیر نگاهی تاریخی به سیر تکامل وبسایت‌های اینترنتی ارائه می‌کند و محبوب‌ترین وب‌سایت‌ها را از سال 1993 نشان می‌دهد:

پربازدیدترین سایت‌های تاریخ اینترنت از 1993 تاکنون
پربازدیدترین سایت‌های تاریخ اینترنت از 1993 تاکنون بد نیست که نگاهی به محبوبترین وبسایت‌های تاریخ اینترنت بیندازیم. وبسایت‌هایی مثل AOL و NetScape که روزگاری یکه‌تازی می‌کردند اما امروز برای بسیاری از کاربران جدید اینترنت ناشناخته‌اند. تاریخچه کامل پربازدیدترین وبسایت‌های تاریخ اینترنت در آی تی جو: https://itjoo.ir/most-popular-websites-in-history-of-internet/Namasha.com

 

دهه 1990: اینترنت Dial-Up

در اوایل دهه 1970 امکان استفاده از اینترنت اولیه وجود داشت، اما نسخه کاربر محور که امروز به آن فکر می‌کنیم تا اوایل دهه 1990 و عرضه مودم‌های Dial-up واقعاً محقق نشد.

اینترنت Dial-up به کاربران امکان دسترسی به وب را از طریق یک مودم که به یک خط تلفن فعال متصل بود، می‌داد. در دهه 1990 چندین پورتال مختلف برای استفاده از اینترنت وجود داشت، مانند Prodigy و CompuServe، اما AOL به سرعت محبوب‌ترین آن‌ها شد.

دهه 2000: جنگ یاهو و گوگل

یاهو که در سال 1994 تأسیس شد، به عنوان یک فهرست وب که در ابتدا «راهنمای جری و دیوید برای وب» نام داشت، شروع به کار کرد.

چند سال بعد نام این شرکت به یاهو تغییر کرد. یاهو به سرعت رشد کرد و در اوایل دهه 2000 به محبوب ترین وب سایت در اینترنت تبدیل شد. یاهو برای چندین سال رتبه اول را حفظ کرده بود؛ به طوری که تا آوریل 2004، یاهو 5.6 میلیارد بازدید ماهانه داشت.

اوایل دهه 2010: رسانه‌های اجتماعی وارد می‌شوند

در حالی که گوگل نزدیک به دو دهه است که جایگاه خود را در صدر تثبیت کرده است، ظهور پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند یوتیوب، فیسبوک، توییتر و اینستاگرام قابل توجه بوده است.

یوتیوب و فیسبوک مطمئنا اولین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نبودند که مورد توجه قرار گرفتند. MySpace در سال 2007 موفقیت‌آمیز بود و در یک مقطع، این وب سایت سومین وب سایت محبوب جهان بود.

پربازدیدترین سایت‌ها در دهه 2020: گوگل، حاکم بلامنازع

گوگل تا حد بسیار زیادی موتور جستجوی پیشرو است و حدود 90 درصد از کل جستجوهای وب، موبایل و درون برنامه را انجام می‌دهد.

اما محبوب‌ترین وب‌سایت‌ها در چند سال آینده کدام خواهند بود؟ آیا گوگل همچنان رتبه اول را حفظ خواهد کرد؟

متن کامل مقاله در وبسایت آی تی جو 👇👇👇

نگاهی به برترین وب‌سایت‌های تاریخ اینترنت

آی تی جو
آی تی جو رسانه تخصصی فناوری اطلاعات

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋