toomaminerals

toomaminerals

شرکت تولیدات معدنی اصفهان (توما) عرضه کننده پودرهای صنعتی میکرونیزه و سوپر میکرونیزه

مجموعه مطالب ارزشمند درباره میکا و کاربردهای آن در صنعت

میکا چیست و چه کاربردهایی در صنایع مختلف دارد؟

میکا چیست؟ نوعی ماده معدنی که از مجموعه کانی های سیلیکات به وجود می آید. میکا در ساختار خود دارای مقادیر مختلفی از پتاسیم، آهن، آلومینیم، منیزیم و آب است. این ماده معدنی به صورت ورقه و صفحه هایی با ضخامت مختلف دیده می شود. در ادامه به توضیحات بیشتری از این ماده معدنی و همچنین پاسخ به سوال کاربرد میکا چیست، می پردازیم.

کاربرد میکا چیست؟

از ویژگی های میکا می توان به مقاومت عالی آن در برابر جریان الکتریکی، ضریب افت انرژی کم، عایق بندی و مقامت در برابر ولتاژ بالا اشاره کرد؛ این خاصیت ها باعث شده تا در صنعت برق جزو مهم ترین مواد معدنی به حساب آید.

در میان همه ی این ویژگی ها، مقاومت حرارتی بالای میکا باعث شده تا به عنوان یک ماده معدنی شگفت انگیز شناخته شده و در انواع محصولات به کار گرفته شود. برای مثال از میکا در صنعت خودروسازی در لنت های ترمز و کلاچ استفاده می کنند. از دیگر کاربردهای آن در خودروسازی می توان به واشرهای حرارتی و عایق باتری اشاره کرد.

از دیگر کاربردهای این ماده معدنی می توان به ساخت خمیر دندان و مواد آرایشی به دلیل خاصیت درخشان بودن آن اشاره کرد. علاوه بر این باغبان ها با اضافه کردن مقادیری از میکا به خاک، خاصیت خاک را افزایش می دهند. در صنایع ریخته گری و فولاد به عنوان روکش در ریخته گری تولید آهن و آلومینیوم استفاده می شود. همچنین میکا در صنعت هوافضا و مصارف نظامی نیز کاربرد دارد.

اکسید آهن میکایی چیست و چه کاربردهایی در صنایع مختلف دارد؟

امروزه ترکیبات معدنی دارای استفاده های زیادی هستند و در صنایع مختلف به کار می روند. یکی از این ترکیبات معدنی، اکسید آهن میکایی است که جز مهم ترین اجزا در ساخت و تولید بسیاری از محصولات به حساب می آید. باید بدانید اکسید آهن میکایی در برخی لوازم آرایشی و بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اما سوالی که در این جا ذهن شما را درگیر می کند، این است که کاربرد اکسید آهن میکایی چیست و چگونه مورد استفاده قرار می گیرد؟ با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

کاربرد اکسید آهن میکایی

کاربرد اکسید آهن میکایی چیست و از پوشش آن برای چه مواردی استفاده می شود؟ این پوشش علاوه بر حفاظت از فلز، دارای جنبه ‌های تزئینی نیز هستند و می ‌توانند در زمینه ‌هایی مانند صنعت خودرو، ساختمان و تجهیزات صنعتی استفاده شوند. طراحی و رنگ ‌آمیزی متنوع این پوشش ‌ها، امکان به وجود آمدن ظاهری زیبا و جذاب را فراهم می ‌کند.

 

  • رنگ سازی
  • تولید آهن و فولاد
  • ساخت مصالح ساختمانی
  • صنعت آرایشی و بهداشتی
  • کاتالیزور

 

تفاوت پودر میکا و پودر تالک در چیست؟

درست است که هم پودر میکا و هم پودر تالک در صنعت تولید لوازم آرایش مورد استفاده قرار می گیرند، اما با این وجود تفاوت های مهمی با یکدیگر در خصوصیات فیزیکی و شیمیایی دارند. با بررسی این تفاوت ها می توانید با آگاهی کامل خرید لوازم آرایش مورد نیاز خود را انجام دهید. با بررسی موارد زیر متوجه خواهید شد که پودر میکا و پودر تالک چه تفاوتی دارند؟ و در چه مواردی به کار می روند.

  • پودر میکا رنگ های بسیار خاصی دارد و می تواند این رنگ را به صورت مستقیم به محلول منتقل کند؛ در حالی که پودر تالک سفید رنگ است و نقش رقیق کننده را دارد.
  • پودر میکا کاملا خالص است و هیچ گونه ناخالصی ندارد، اما پودر تالک حاوی ناخالصی های بسیار است؛ زیرا معادنی که از آن تالک استخراج می شود، خالص نیستند.
  • از دیگر تفاوت های پودر تالک و میکا می توان به کاربرد آن ها اشاره کرد. پودر تالک دارای خاصیت جذب رطوبت است و به همین دلیل برای تولید انواع دستکش، کرم های ضد تعریق، کرم ضد آفتاب و… مورد استفاده قرار می گیرد.
  • پودر میکا دارای خاصیت جذب روغن و جذب نور است. تولیدکنندگان لوازم آرایشی با خرید پودر میکا از آن برای تولید محصولاتی مانند رژ لب، رژگونه، سایه چشم و… استفاده می کنند.

 

 

منابع:
میکا چیست و چه کاربردهایی در صنایع مختلف دارد؟
 

اکسید آهن میکایی چیست و چه کاربردهایی در صنایع مختلف دارد؟
 

تفاوت پودر میکا و پودر تالک در چیست؟
 

 

 

toomaminerals
toomaminerals شرکت تولیدات معدنی اصفهان (توما) عرضه کننده پودرهای صنعتی میکرونیزه و سوپر میکرونیزه

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋