toomaminerals

toomaminerals

شرکت تولیدات معدنی اصفهان (توما) عرضه کننده پودرهای صنعتی میکرونیزه و سوپر میکرونیزه

فیلرهای پلیمری و کاربرد آنها در صنعت

 


 

 

فیلرهای پلیمری یا پرکننده دارای خاصیتی خنثی آلی یا معدنی می باشند که برای بهتر شدن خواص فیزیکی پلیمر از آن ها استفاده می شود. در پاسخ به این سوال که فیلر یا پرکننده چیست، می توان این گونه توضیح داد.. این مواد در واقع ریزذراتی می باشند که به دیگر اتصال دهنده مانند پلاستیک، بتن و کامپوزیت ها افزوده می شوند. همچنین این مواد جهت کاهش قیمت های تمام شده محصول مورد استفاده قرار می گیرند. فیلر می تواند به صورت گاز، مایع و جامد باشد و ماهیت آن به گونه ای است که فضا را پر می کند، بی آن که در دیگر ویژگی های پلیمر تغییری ایجاد کند. این موضوع می تواند از نظر قیمت و هزینه نیز بسیار مقرون به صرفه باشد.

کاربرد فیلر در رنگ سازی

در ادامه این متن نظر شما را به انواع فیلر صنعتی و کاربرد فیلرها جلب می کنیم. همانطور که می دانید، فیلرهایی که در صنعت رنگ چه ساختمانی و چه صنعتی حضور دارند، باعث کاهش هزینه ساخت رنگ می شوند. همچنین فیلر باعث می شود تا پایداری مکانیکی رنگ های صنعتی نیز بسیار بهبود یابد. از جمله مواد معدنی که در صنعت رنگ سازی مورد استفاده قرار می گیرند و باعث می شوند تا ویژگی های مکانیکی و شیمیایی آن بالا برود، عبارتند از :

درباره انواع فیلر صنعتی و کاربرد فیلرها باید خاطر نشان کرد، فرم، سایز ذرات، سطح پراکنندگی، میزان توزیع رنگدانه و غلظت آنها می تواند روی ویژگی های مکانیکی، مقاومت، چسبندگی رنگ، براقیت رنگها و مقاومت های شیمیایی تاثیر بگذارند. خوب است بدانید، پرکننده ها به شکل های مختلفی چون سوزنی، پولکی و کره ای شکل با سایزهای بین یک میکرون تا صد میکرون موجود می باشند.

 

بررسی انواع فیلر صنعتی و کاربرد فیلرها

در ادامه با بررسی برخی از انواع فیلر صنعتی و کاربرد فیلرها موضوع را ادامه می دهیم. در صنعت رنگ سازی مواد مختلفی وجود دارند که می توانند حکم پرکنندگی را ایفا کرده و به محصول نهایی، کیفیت و استقامت بالایی هدیه بدهند. هر یک از این مواد دارای ویژگی ها و مختصات خاص خود بوده که حذف هر یک از آنها محصول را از اعتبار و کیفیت لازم ساقط می کند.

 

. پودر باریت

. پودر تالک

. پودر کائولن

. ضد بلاک ها (آنتی بلاک ها)

 

مطالعه بیشتر و منبع مقاله:

انواع فیلتر صنعتی

مجله علمی توما مینرالز

toomaminerals
toomaminerals شرکت تولیدات معدنی اصفهان (توما) عرضه کننده پودرهای صنعتی میکرونیزه و سوپر میکرونیزه

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋