irrbizgo

irrbizgo

همه چیز درباره لوگو ترکیبی

 

برای طراحی لوگوی راحت راه های زیادی وجود دارد از جمله انواع سایت طراحی لوگو آنلاین که در کمتر از چند دقیقه یک لوگو به شما تحویل می دهد. اما طراحی تخصصی لوگو موضوع متفاوتی است که نیاز به تبحر دارد. یکی از انواع لوگو، لوگوی ترکیبی است که می خواهیم در این مطلب به سراغ آن برویم.

شاید شما در مورد لوگوی ترکیبی شنیده باشید. اما دقیقاً نمی دانید لوگوی هیبریدی چیست؟ لوگوی ترکیبی به عنوان برند، علامت تجاری، لوگو و هویت یک سازمان و کسب و کار شناخته می شود. این لوگو یکی از زیرشاخه های لوگو محسوب می شود و این طرح لوگو یکی از پرطرفدارترین انواع طرح ها محسوب می شود. معمولاً به لوگوهای ترکیبی گفته می شود که تصاویر را با نوشته ادغام و ترکیب می کنند. به عبارت دیگر این سبک از لوگو با نوشتن نام برند و استفاده از تصاویر طراحی می شود.

تاکنون به طور خلاصه متوجه شده اید که لوگوی ترکیبی چیست. در طراحی این گونه لوگوها پیچیدگی ها و جزئیات حساسی وجود دارد و به همین دلیل به دو دسته تقسیم می شوند:

  • گرافیک
  • گویا

لوگوهای گویا در مقایسه با لوگوهای گرافیکی پیچیدگی و جزئیات بسیار کمتری دارند، به همین دلیل است که لوگوهای گرافیکی بهتر در ذهن بیننده باقی می مانند. در حال حاضر اکثر برندها علاوه بر لوگوی نوشته شده و لوگوی بصری نمادی خاص و منحصر به فرد را طراحی می کنند و با توجه به نوع تبلیغات و گرافیک برند از یکی از آنها استفاده می کنند. طراحی یک لوگوی کارآمد و زیبا نقش بسزایی در محبوبیت و شهرت یک برند برای افراد جامعه دارد زیرا تصویر لوگو اولین چیزی است که بینندگان با شنیدن یک نام به آن فکر می کنند. در ادامه مقاله شما را با این لوگوی ترکیبی بیشتر آشنا می کنیم.

لوگو ترکیبی چیست

در این بخش به شما پاسخ کامل تری به این سوال می دهیم که لوگوی ترکیبی چیست و چه کاربردی دارد. همانطور که گفته شد، این مدل لوگو ترکیبی از یک لوگو و یک کتیبه است که اغلب شامل نام سازمان و نماد آن است. حدود 60٪ از لوگوهای برندهای برتر جهان حاوی متن و نماد هستند.

ویژگی لوگوی ترکیبی این است که نام سازمان را در مقابل چشمان بیننده قرار می دهد. اگر نماد شرکت را نیز در ذهن خود نگه دارند. در نتیجه، استفاده از آن بسیار محبوب است. لوگوی ترکیبی یکی از رایج ترین انواع لوگوی مورد استفاده شرکت ها است زیرا می تواند به ایجاد تصویر برند قوی کمک کند، به خصوص اگر سازمان شما به خوبی تثبیت نشده باشد، توصیه می شود از این لوگو استفاده کنید.

این آرم انعطاف پذیری بالایی را به شما ارائه می دهد. زیرا در صورت نیاز می توانید از قسمت های مختلف آن استفاده کنید. طراحی این لوگوها به دلیل پیچیدگی در مقایسه با سایر لوگوها نیازمند زمان و تفکر بیشتری است. اما در نهایت لوگویی طراحی خواهد شد که به بهترین وجه با کار شما مطابقت داشته باشد. این آرم ترکیبی را می توان جدا کرد و به شما این امکان را می دهد که در صورت نیاز آزادانه از متن یا نماد استفاده کنید.

آشنایی با انواع لوگوی ترکیبی

اکنون که با پاسخ جامع تر در مورد لوگوی هیبریدی آشنا شدید، بهتر است قبل از طراحی انواع این لوگوها را بشناسید تا بتوانید یک لوگوی خاص و ماندگار برای برند خود ایجاد کنید. لوگوهای کامپوزیت به طور کلی به دو دسته لوگوهای گرافیکی و لوگوهای مصور طبقه بندی می شوند. اشکال این دو سبک بسیار شبیه به یکدیگر است و تشخیص تفاوت ها برای بیننده عام دشوار است. اما تفاوت زیادی در جزئیات بین لوگوهای گرافیکی و مصور وجود دارد.

لوگوهای مصور بسیار شبیه به آثار هنری هستند و طراحان برای ایجاد آنها به جزئیات توجه ویژه ای می کنند. به عبارت دیگر مخاطب برای درک معنا و مفهوم این لوگو باید عناصر آن را به دقت ارزیابی کند. در حالی که لوگوهای گرافیکی به روشی ساده طراحی می شوند و از نمادهای محبوب تری برای ایجاد آنها استفاده می کنند و به راحتی در ذهن افراد باقی می مانند.

در این لوگو مخاطب به راحتی می تواند مفهوم و پیام لوگو را در نگاه اول درک کند. در نتیجه، تفاوت بین لوگوهای مصور و تصویری را می توان در پیچیدگی و توجه به جزئیات خلاصه کرد. لوگوهای گرافیکی یک هنر و یک نماد تجاری هستند. اما لوگوهای مصور در رده هنرهای زیبا قرار می گیرند. در این قسمت از مقاله با پاسخ این سوال که لوگوی هیبریدی چیست بیشتر آشنا می شوید، اکنون به کاربردها، مزایا و غیره این لوگو می پردازیم.

کاربرد لوگوی ترکیبی

همانطور که اشاره کردم، اثربخشی و استفاده از لوگو بیشتر ترکیب شده است. به همین دلیل است که صاحبان برند این لوگو را ترجیح می دهند. برای طراحی یک لوگوی یکپارچه، نوع برند را در نظر بگیرید و تصاویر و متن را ترکیب کنید تا مدت بیشتری در ذهن مخاطب بماند. لوگوهای کامپوزیت در هر کسب و کاری قابل استفاده هستند. اگر به برندهای معروف دقت کنید، می بینید که بیشتر آنها از برندهای ترکیبی استفاده می کنند.

لوگوهای ترکیبی که در دو گروه گرافیکی و تصویری ارائه می شوند، به راحتی هدف برند را به صورت خلاقانه در قالب متن و تصویر به مخاطب منتقل می کنند. حفظ هماهنگی بین تصویر و متن یک لوگوی حرفه ای ایجاد می کند. توصیه می شود برای طراحی این لوگو به یک طراح متخصص مراجعه کنید.

مزایای لوگوی ترکیبی

اکنون به پاسخ به این سؤال میپردازیم که مزایای لوگوهای ترکیبی چقدر برای اهداف برند مؤثر است:

  • لوگوهای ترکیبی برای ایجاد انیمیشن استفاده می شوند.
  • لوگوی ترکیبی بیشتر برای گروه های اجتماعی، مراکز ورزشی، مراکز تفریحی-گردشگری، رستوران ها و تیم های فردی استفاده می شود.
  • لوگوی تصویر متنی را می توان به راحتی از راه دور تشخیص داد، اگرچه اندازه و کیفیت آن پایین است.
  • این دسته نشانواره برای بازههای زمانی و تقویمها استفاده میشود.
  • لوگوهای ترکیبی تاثیر و دوام بیشتری نسبت به سایر لوگوها دارند.
  • لوگوی ترکیبی را می توان در صورت نیاز جداگانه استفاده و چاپ کرد.
  • این لوگو برای چاپ روی پارچه بهترین است. زیرا اثربخشی بهتری می دهد.
  • انواع مختلف طرحهای لوگوی ترکیبی کمتر از سایر لوگوها کپی میشوند.

تا کنون، شما با استفاده از لوگوهای ترکیبی آشنا شده اید، اکنون می توانید به راحتی تشخیص دهید که کدام نوع لوگو برای کسب و کار شما مناسب است.

نحوه طراحی لوگوی ترکیبی

اساسا طراحی لوگو برای محبوبیت هر کسب و کاری مورد نیاز و معروف. نام کسب و کار خود را در ذهن مردم به خاطر بسپارید. در نتیجه انتخاب طراح لوگو و روش طراحی مناسب بسیار مهم است، پس در انتخاب طراح لوگو برای طراحی یک لوگو ترکیبی خاص و منحصر به فرد دقت کنید. دلایل زیادی برای انواع مختلف طراحی لوگو کامپوزیت وجود دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لوگو اعتماد مشتری را ایجاد می کند.
  • لوگو نشان دهنده حرفه ای بودن کسب و کار شما است.
  • نوع طراحی لوگوی مشترک در بین رقبا متمایز و شناخته خواهد شد.
  • یک لوگوی کلی کسب و کار شما را برای مشتریان تعریف می کند.
  • نوع طراحی لوگو ترکیبی شما را با تمام مردم جهان آشنا می کند.
  • موشن لوگو تاثیر بصری کسب و کار شما را افزایش می دهد

شاید این سوال در ذهن شما وجود داشته باشد که مهمترین هدف از طراحی لوگوی مشترک چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این لوگو باعث شناخته شدن و شناخته شدن برند شما در بازار هدف می شود و مخاطب با دیدن تصویر لوگو تمامی محصولات شما را در ذهن خود به یاد می آورد. طراحی لوگو مانند هر حرفه دیگری مجموعه ای از قوانین و مقررات خاص خود را دارد و برای به دست آوردن نتایج سودآور باید رعایت شود.

نکات مهم در مورد طراحی لوگوی هیبریدی

همیشه سعی کنید یک لوگوی ترکیبی ساده طراحی کنید. از آنجایی که بهترین لوکو بیشترین تاثیر را در ذهن مخاطب می گذارد، ساده ترین آن است. در نتیجه، نیازی به استفاده از اشیاء زیادی در لوگوی خود ندارید. چرا که مخاطب نمی تواند نکته اصلی آن را درک کند. همیشه نکات حرفه ای طراحی لوگو را به خاطر بسپارید

انواع مختلف لوگوهای مشترک باید به گونه ای طراحی شوند که افراد در ذهن خود باقی بمانند. معمولاً یک لوگوی پیچیده هرگز در ذهن مخاطب باقی نمی ماند.

یک لوگوی یکپارچه باید با ایده های خلاقانه طراحی شود. یک طراح حرفه ای قبل از طراحی باید به لوگوی رقبا توجه کند و از آنها کپی نکند. او فقط باید نقاط قوت و ضعف رقبا را شناسایی کند و در طراحی لوگوی خود از آنها استفاده کند.

طراح باید از ترکیب رنگ لوگو مناسب استفاده کند. اگر لوگوی رنگارنگ می خواهید، باید روانشناسی رنگ را در طراحی آن در نظر بگیرید تا رنگ لوگو حس قدرت را به بیننده منتقل کند.

طراحی لوگوی ترکیبی باید تایپوگرافی قدرتمندی داشته باشد. تایپوگرافی با استفاده از حروف در طراحی لوگو بسیار مهم است. خواندن فونت های قدیمی انگلیسی سخت است، بنابراین از فونت های انگلیسی در طراحی خود استفاده نکنید.

 

irrbizgo
irrbizgo

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋