irrbizgo

irrbizgo

با بهترین لوگوهای جهان و برندهای برتر جهان آشنا شوید

 

شاید در طول روز با بسیاری از محصولات، برندها و لوگو برندهای معروف لباس در تماس باشید، اما به راحتی از کنار آنها عبور می کنید. اما آیا می دانید بهترین لوگوهای دنیا کدامند؟ آیا برندهای برتر دنیا را می شناسید؟ آیا می دانید معروف ترین لوگوهای جهان متعلق به کدام برندها و شرکت ها هستند؟

معروف ترین لوگوهای جهان

 لوگوی اپل

لوگوی اپل را می توان معروف ترین لوگوی دنیا نامید که متعلق به معروف ترین برند دنیاست. برندی که به عنوان اثر ماندگار استیو جابز، خالق، مالک و موسس این شرکت شناخته می شود. استیو جابز پس از مرگش میراث بزرگی از خود به جای گذاشت که هنوز هم در زمینه فناوری شهرت دارد.

داستان سیب گاز گرفته تفاسیر زیادی بر جای گذاشته است و بسیاری از مردم داستان های زیادی در مورد شکل گیری این ایده می گویند. اما آنچه مهم است این است که این لوگو با هر داستان و افسانه ای در پس آن، اکنون زبانی خاص و رایج است و به عنوان نماد معروف ترین لوگوی جهان شناخته می شود. البته شما بر معروف ترین و نه لزوما بهترین تاکید می کنید. لوگوی اپل قطعا یکی از بهترین لوگوهای جهان است.

 آرم FedEx

  FedEx یک شرکت پست چندملیتی در ایالات متحده است که بزرگترین برند صنعت پست در جهان محسوب می شود. این برند در سال 1971 توسط فردی به نام فردریک دبلیو اسمیت ایجاد شد اما آنچه که لوگوی فدکس را به اثری خلاقانه، ماندگار و معروف تبدیل کرد، نبوغ در مفهوم سازی و درک ویژگی های برند است. داستان لوگوی فدکس را با کمی دقت متوجه خواهید شد. حروف ابتدایی که آبی هستند نماد مبدأ و حروف نارنجی نشانه مقصد و بین حروف E و X یک فلش وجود دارد که به صورت کاملا طبیعی و غیر عادی و گرافیکی ایجاد شده است. راه، و نماد حرکت و رسیدن به مقصد است.

لوگوی فدکس همچنان به عنوان یکی از ماندگارترین و بهترین لوگوهای جهان شناخته می شود و پس از ساخت فیلمی به نام Isolated با نقش منحصر به فرد تام هنکس، بیش از پیش شناخته شد.

آمازون

لوگوی آمازون را می توان نمادی از طراحی مینیمال اما پر از خلاقیت دانست. این لوگو متعلق به برند آمازون یا بهتر است بگوییم شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی آمازون است که در سال 1994 توسط جف بزوس تاسیس شد. وب سایت آمازون یک فروشگاه آنلاین جهانی و وسیع است که در آن می توانید هر چیزی را که فکرش را بکنید پیدا کنید. اما آنچه که داستان لوگوی آمازون را خاص و خاص می کند و در عین حال آن را در لیست بهترین لوگوهای جهان قرار می دهد، فلش زرد ریز است که در پایین لوگو تایپ آمازون قرار می گیرد. این فلش از حرف A شروع شده و با حرف Z ختم می شود و نشان می دهد که از حرف اول الفبای انگلیسی تا حرف آخر (یعنی هر چه فکر کنید) در این فروشگاه اینترنتی یافت می شود.

برای سفارش طراحی لوگو لوازم خانگی روی لینک کلیک کنید.

 لوگوی استارباکس

 بسیاری از مردم به اشتباه Starbucks را به عنوان Starbox می نویسند. اگر املای صحیح استارباکس است. اما املای هر چه که باشد، باید گفت که لوگوی استارباکس یکی از معروف ترین لوگوهای دنیاست. باز هم بر معروف ترین و نه لزوما بهترین تاکید می کنیم. داستان لوگوی استارباکس به داستان پری دریایی یونانی برمی گردد که در داستان های اساطیری می گفت که ملوانان را اغوا کرده و در نهایت منجر به غرق شدن کشتی های آنها شده و ملوانان کشتی های خود را در جزیره ای به نام پنج استارباکس رها کرده اند.

این داستان لوگوی استارباکس است که امروزه متعلق به بزرگترین کافی شاپ های زنجیره ای جهان با بیش از 33000 شعبه در سراسر جهان است. استارباکس در سال 1971 در سیاتل آمریکا توسط سه نفر تاسیس شد.

 لوگوی Pinterest

 با رشد و گسترش اینترنت در دو سه دهه اخیر و همچنین رشد شبکه های اجتماعی در یکی دو دهه اخیر، اپلیکیشن پینترست وارد فضای مجازی شد و توانست مخاطبان زیادی را به خود جذب کند. این رسانه اجتماعی مبتنی بر تصویر دارای یک لوگوی جذاب است. داستان لوگوی Pinterest داستان پیچیده ای نیست. فقط کافی است چند دقیقه در این اپلیکیشن وقت بگذارید و با اصطلاح پین شده آشنا شوید. در لوگوی پینترست، حرف P را به شکلی شبیه یک علامت سنجاق یا پونز می بینیم و سپس حروف به شکل یک لوگوتایپ زیبا و ظریف تکمیل می شوند.

لوگوی Vaio سونی

 لوگوی برند Vaio را می توان از هر نظر یک لوگوی معروف، محبوب، بی نقص و منحصر به فرد دانست. این برند متعلق به سونی است و در محصولات کامپیوتری و لپ تاپ این شرکت بزرگ استفاده می شود. داستان لوگوی Vaio چیست؟

داستان ساخت لوگو این برند از این قرار است که دو حرف اول این برند از حروف VA تشکیل شده و به گونه ای ترسیم شده اند که اشاره به سیگنال آنالوگ دارد و دو حرف بعدی که IO هستند به گونه ای ترسیم شده اند که به صفر و یک و دنیای دیجیتالی اشاره می کند. یعنی در لوگوتایپ چهار حرفی Vaio هم کلمه و هم نام برند را به زیبایی می بینیم، خلاقیت و تبدیل حروف را به زبان نمادین می بینیم و اشاره به تبدیل از دنیای آنالوگ به دنیای دیجیتال

آرم بنز

لوگوی بنز یا بهتر است بگوییم لوگوی مرسدس بنز یکی از معروف ترین، شناخته شده ترین و مجلل ترین برندهای دنیاست. البته لوکس بودن محصولات و خودروهای این برند تاثیر کمی در این حس ندارد. داستان لوگوی مرسدس بنز به سه نیروی اساسی زمین، هوا و دریا برمی گردد. امروزه این ستاره سه پر یکی از معروف ترین لوگوهای جهان و همچنین معروف ترین لوگوی برندهای خودرو در سراسر جهان و در تاریخ صنعت خودروسازی به شمار می رود.

 آرم باغ وحش کولنر

باغ وحش Kollner واقع در شهر کلن آلمان از لوگویی استفاده می کند که هم برای مردم جهان و هم برای گردشگران کشورهای مختلف جهان جذاب است و می توانید حیوانات زیادی را به صورت مثبت و منفی. در مرکز لوگو ببینید و برای مردم کلن جذابیت و معنا دارد. زیرا مناره های کلیسای معروف کلن وجود دارد که مورد احترام و ارزش مردم آن شهر است.

 آرم فرمول یک

 فرقی نمی کند فرمول یک را بشناسید یا نه فرمول یک را با اتومبیل یا سرعت، با مسابقات هیجان انگیز یا حتی با اسطوره فراموش نشدنی آن، میشائیل شوماخر اما بعید است که لوگوی معروف آن را در گوشه ذهن خود به یاد نیاورید. داستان لوگوی فرمول 1 داستان پیچیده ای نیست. در این لوگو با مهارت طراح آن مواجه می شوید که از تکنیک فضای مثبت و منفی استفاده می کند و بدون ایجاد عدد 1 این دو حرف را نمایش می دهد و احساس سرعت و هیجان را به شما القا می کند.

آرم NBC

 شبکه تلویزیونی NBC یا بهتر است بگوییم NBC یکی از قدیمی ترین شبکه های تلویزیونی آمریکایی است که از نظر سابقه فعالیت های تلویزیونی و رادیویی یکی از پیشکسوتان رسانه این کشور محسوب می شود.

داستان لوگوی NBC به طاووسی برمی گردد که در مرکز شش پر رنگی قرار دارد و اشاره به دگرگونی بزرگی دارد که تلویزیون های رنگی ایجاد کردند و این طاووس در مرکز این پرها قرار گرفت. تکنیک طراحی این طاووس فضای منفی در وسط فضای مثبت است. البته ناگفته نماند که لوگوی فعال لوگویی است که چندین بار تغییر کرده است و لوگوهای قدیمی NBC چندان جذاب و کامل نبودند.

سخن پایانی

دنیای طراحی دنیایی است که با سلایق و نظرات مختلف سر و کار دارد و طبیعتا قانون مشخصی در آن وجود ندارد. شاید با بسیاری از این لوگوها ارتباط نداشته باشید یا برخی را خیلی دوست داشته باشید. اما آنچه در این فهرست حائز اهمیت است این است که دو دلیل مهم برای ماندگاری این آثار وجود دارد. عظمت خود برندها در وهله اول و سپس محبوبیت لوگوها.

irrbizgo
irrbizgo

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋