ایران کانتین

ایران کانتین

ایران کانتین بزرگترین تولیدکننده انواع کانکس و سازه‌های پیش‌ساخته در شیراز و جنوب کشور irancontin.com

فناوری طراحی و ساخت کانکس‌های بهداشتی پیش ساخته

کانکس‌های بهداشتی پیش ساخته Prefabricated Sanitary Units از محصولاتی هستند که امروزه نیاز به آن‌ها، با توجه به اهمیت بهداشت فردی و اجتماعی، تقریباً در هر مکانی که افراد حضور داشته باشند، احساس می شود. عمده کانکس‌های بهداشتی، شامل کانکس‌های سرویس بهداشتی هستند که معمولاً با نام های کانکس دستشویی (پیش ساخته) و یا کانکس توالت (پیش ساخته) نیز می شناسند؛ با این وجود، خانواده کانکس های بهداشتی می‌توانند شامل واحدهای بهداشتی مستقل مانند: روشویی، دوش و حمام (به صورت واحدهای مجزا یا غیرمجزا) ، رختکن و یا ترکیبی از آن‌ها باشند.

انواع کانکس بهداشتی پیش ساخته

طراحی و ساخت واحدهای بهداشتی پیش ساخته به صورت انواع کانکس سرویس بهداشتی صورت می‌پذیرد. کانکس های سرویس بهداشتی از جمله سازه های پیش ساخته ای هستند که نصب آنها در هر مکانی که افراد حضور دارند، ضروری است؛ از این رو بازار خرید و فروش این گونه از کانکس ها که به کانکس های بهداشتی نیز شهرت دارند، بسیار داغ است. در تصویر زیر، نمونه‌ای از نمای داخلی یک کانکس سرویس بهداشتی چندچشمه راهرودار را مشاهده می‌نمایید:
از طرفی اهمیت بهداشت فردی و اجتماعی باعث می شود که امکانات، تجهیزات و ویژگی های خانواده کانکس های بهداشتی بیش از پیش مورد توجه همگان قرار گیرد. بدین لحاظ، تقسیم‌بندی کانکس سرویس بهداشتی به نوع لوکس و ساده وجود دارد و همچنین جنس آنها، امکانات دوش، حمام و … نیز تعیین کننده است. علاوه بر این، جنس کانکس، تعداد چشمه ها، تجهیزات و امکانات جانبی، برخوردار بودن یا نبودن از راهرو و … هر کدام به نوبه خود می تواند انواع کانکس های بهداشتی پیش ساخته را به وجود آورد.

طراحی کانکس سرویس بهداشتی

طراحی و همچنین مشخصات فنی کانکس سرویس بهداشتی، همچنین کیفیت امکانات بهداشتی و به ویژه کف سازی آن، بدین خاطر که در معرض آب و رطوبت زیاد قرار دارد، بسیار حائز اهمیت است.
طراحی کانکس بهداشتی به گونه ای است که از زمین ارتفاع قابل توجهی داشته باشد. ایجاد ارتفاع به سبب فضای کافی برای نصب و تعبیه امکانات فاضلآب و همچنین ملاحظات مسائل بهداشتی و پایداری و مقاومت کانکس در برابر رطوبت، بسیار مفید و مؤثر خواهد بود. کانکس های سرویس بهداشتی به لحاظ تعداد چشمه‌ها و برخورداری از راهرو به کانکس های سرویس بهداشتی تک چشمه و چند چشمه، همچنین راهرودار و بدون راهرو تقسیم‌بندی می‌شوند. در تصویر زیر، نمونه ای از یک کانکس سرویس بهداشتی تک چشمه را مشاهده می‌نمایید:
کیفیت و کمیت امکانات ضروری کانکس سرویس بهداشتی مانند سامانه تهویه کلی و اختصاصی چشمه ها، شیرآلات، روشویی ها و امکانات شستشوی دست، آینه ها، جای صابون مایع، آبگرمکن، محل نگهداری وسایل مختص هر واحد بهداشتی، تجهیزات سرمایش و گرمایش و … از اهمیت بسیاری برخوردار است.
کانکس سرویس بهداشتی باید کاربر پسند و استفاده از آن راحت باشد و هم اینکه در برابر شرایط جوی به ویژه رطوبت و آب، بسیار مقاوم باشد. یکی دیگر از امکانات کانکس بهداشتی، نورپردازی داخلی و خارجی مناسب است که برای راهرو (در کانکس سرویس بهداشتی راهرودار) یا هر واحد بهداشتی به طور اختصاصی، همچنین خارج از کانکس تعبیه شود.

ساخت کانکس سرویس بهداشتی

ساخت کانکس سرویس بهداشتی به ویژه از نوع ساندویچ پانل، توسط کارخانه‌های معتبر ساخت کانکس (مانند ایران کانتین) انجام می شود. ساخت این گونه کانکس ها تحت استانداردهای بین المللی و طی مراحل ویژه ای در کارگاه های تولید کانکس پیش ساخته صورت می پذیرد که در ادامه، آنها را به طور خیلی خلاصه آورده ایم:
•    ساخت اسکلت کانکس سرویس بهداشتی شامل: تیر و ستونهای اصلی کانکس، پل ریزی کف کانکس، قاب نگهدارنده ساندویچ پانل دیواری، تیرهای اصلی جهت شاسی کف کانکس (مخصوص کانکس)، اتصال تیر به ستون، قلاب و  ...
•    تمیزکاری، رنگ آمیزی و درزگیری کانکس شامل: تمیزکاری اسکلت کانکس، اعمال رنگ آستری، درزگیری دیوارها، اعمال رنگ رویه، درزگیری اسکلت فلزی و …
•    نصب بدنه و سقف کانکس سرویس بهداشتی شامل: نصب ساندویج پانل دیواری برای دیواره های بدنه و ساندویج پانل سقفی برای سقف کانکس سرویس بهداشتی، اعمال میخ پرچ ضد زنگ و چسب سیلیکون سفید و …
•    کف سازی کانکس سرویس بهداشتی شامل: نصب ورق عرشه فولادی، نصب عایق کف، لایه ملات مخصوص، نصب سرامیک و …
•    نصب درب و پنجره آلومینیومی یا درب و پنجره UPVC با شیشه دوجداره (یا چند جداره)
•    تأسیسات الکتریکی کانکس سرویس بهداشتی شامل: داکت کشی، سیم کشی، نصب کلید و پریزها، فیوزها، روشنائی ها، ورودی برق و …
•    تأسیسات مکانیکی کانکس سرویس بهداشتی: نصب شیرآلات بهداشتی، لوله فاضلاب، لوله کشی (لوله سفید)، آبگرمکن برقی، فن و سیستم تهویه و …

کانکس سرویس بهداشتی سیار

گاهی اوقات لازم است که کانکس سرویس بهداشتی پیش ساخته در نقاط مختلف مورد استفاده قرار گیرد و دائماً جابجا شود (مثلاً کانکس های سرویس بهداشتی موجود در نمایشگاه های فصلی نمونه ای از این کانکس هاست)؛ در این حالت استفاده ار کانکس سرویس بهداشتی سیار یا متحرک، توصیه می شود که معمولاً دارای دو محور چرخدار جهت جابجایی می باشد. این گونه کانکس ها به “کانکس توالت سیار” ، “کانکس دستشویی سیار” و … نیز معروف هستند.
تفاوت بارز این نوع کانکس ها با دیگر کانکس های سرویس بهداشتی علاوه بر قابلیت جابجایی  و امکانات محور و چرخ ها، برخورداری از مخزن آب و مخزن تخلیه فاضلآب می باشد. مخزن آب و مخزن تخلیه فاضلآب کانکس، در مواقع معین و مشخص بسته به میزان استفاده از واحدهای سرویس بهداشتی و حجم مخازن، به ترتیب پر و تخلیه می شوند.

خرید و سفارش ساخت کانکس سرویس بهداشتی

جهت خرید و سفارش کانکس سرویس بهداشتی متناسب با مشخصات و امکانات درخواستی شما، لازم است که قبل از هر اقدامی اطلاعات کلی را درباره کانکس سرویس بهداشتی تهیه نمایید. برای مثال تعداد چشمه ها، ابعاد و مساحت مورد نیاز، امکانات بهداشتی، محل استفاده و … می تواند تعیین کننده باشد و همچنین تهیه نقشه داخلی کانکس (هرچند کلی) بسیار مؤثر خواهد بود.
قیمت و هزینه تمام شده برای کانکس سرویس بهداشتی، نسبت به طراحی راهرودار یا بدون راهرو، جنس کانکس (ساندویچ پانل، ورقی و …) نوع ساده یا لوکس (همچنین کمیت و کیفیت تجهیزات)، مشخصات و ویژگی های آن به خصوص تعداد چشمه ها محاسبه و اعلام می گردد. اما معمولاً نسبت به امکانات و شرایط یکسان، هرچه تعداد چشمه ها بیشتر باشد، نسبت به همان تعداد چشمه به صورت مجزا، هزینه ها کمتر خواهد بود؛ برای مثال هزینه ساخت یک کانکس سرویس بهداشتی ۴ چشمه (بدون راهرو یا با راهرو) نسبت به ۴ کانکس تک چشمه یا ۲ عدد کانکس دو چشمه به مراتب کمتر خواهد بود.
برای استعلام تلفنی قیمت انواع کانکس سرویس بهداشتی و دریافت مشاوره رایگان در این خصوص، می توانید با شماره‌های کارشناسان فروش شرکت ایران کانتین تماس حاصل فرمایید.
نحوه دیگر استعلام قیمت کانکس که روش پیشنهادی است، از طریق فرم اینترنتی استعلام قیمت کانکس می باشد که شرکت‌های تولید کننده کانکس، معمولاً از طریق وبسایت خود در اختیار مشتریان و خریداران کانکس قرار می دهند. «ایران کانتین» به عنوان بزرگترین تولیدکننده انواع کانکس‌های سرویس بهداشتی پیش ساخته در جنوب کشور، فرم اینترنتی استعلام قیمت کانکس را از طریق وبسایت خود به مشتریان و خریداران کانکس ارائه داده است. پس از ثبت نهایی اطلاعات و ارسال موفق فرم توسط کاربر، واحد فروش این شرکت، در اسرع وقت با مشتری تماس گرفته و اطلاعات لازم را در اختیار ایشان قرار خواهند داد.
________________________________________

 

ایران کانتین
ایران کانتین ایران کانتین بزرگترین تولیدکننده انواع کانکس و سازه‌های پیش‌ساخته در شیراز و جنوب کشور irancontin.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋