Iran Azadi

Iran Azadi

توسط ۱ نفر دنبال می شود

چرا من وارد حرفه ی کیک پزی شدم...

 

یک روزی یه نفری که خیلی عاشقش بودم ازم خواست تا براش یه کیک درست کنم. من بی حوصله شکست خورده تو بازارهای مالی برای اولین بار تصمیم گرفتم تا برای سرگرم کردن خودم این کار رو انجام بدم. دوستای خوبم باید بهتون بگم من هیچ وسیله ای برای تزیین کیک نداشتم و برای خامه کشی کیک مذکور از کارت بانکی استفاده کردم. شاید خیلی خنده دار به نظر بیاد ولی اینکار رو انجام دادم. البته بدون اینکه هیچ آموزشی دیده باشم. حدودا 4 الی 5 ساعت طول کشید تا تونستم کیک رو خامه کشی و تزیین کنم که تصویرشو براتون قرار می دم.

 

اولین کار من با اینکه زمان زیادی برد تا بتونم اونو خامه کشی کنم هی بدک نبود و من و کمی بیشتر به این کار علاقه مند کرد. ولی واقعا به خاطر شکست هایی که تو بازارهای مالی خورده بودم پول زیادی برای هزینه کردن نداشتم.

بنابراین تصمیم گرفتم تا سرچ کنم راه اندزای یک کسب و کار کوچک با هزینه های اندک:

سایت های زیادی رو سر زدم تا بفهم اولین گام چیست

متوجه شدم که بیشتر برندهای معروف و بزرگ دنیا برای کسب و کار خود قبل از هر چیز یک لوگو طراحی می کنند بنابراین سرچ کردم طراحی لوگو و با سایت های خدماتی آرمکده، رایا مارکتینگ و اینک وب آشنا شدم.

کمی که بیشتر فکر کردم متوجه شدم من هنوز هیچی از کیک پزی نمی دونم و تنها یک کیک اون هم با کارت بانکی خامه کشی کردم این شد که تصمیم گرفتم در این زمینه اطلاعات و دانش خودم رو بالا ببرم. خدا زنده نگه داره یوتیوب رو که آموزشهای خوبی داشت و من از یوتیوب استفاده کردم تا بتونم کمی اصول کیک پزی رو یاد بگیرم.

گذشت تا تولد خواهرم و چون علاقه به تنیس داشت من تصمیم گرفتم تا یک کیک با طرح تنیس درست کنم و این رسما می شد دومین کیک من. اتفاقا درست هم کردم و به نظر خودم خیلی افتضاح شد. تصویر زیر کیکی است که من برای خواهرم درست کردم اگر نظری داشتید خوشحال می شم بشنوم.

اگر به خامه کشی دقت کنید می بینید که خیلی تمیز و دقیق انجام نشده حتی به جرات می تونم بگم که کیک اولم خیلی قشنگ تر بود

بعد از درست کردن این کیک باز هم متوجه شدم که به تمرین های بیشتری احتیاج دارم البته یکم هم دلسرد شدم که کار سختیه مخصوصا برای من که هزینه ای برای آموزش ندارم و هر چی هست باید خودم یاد بگیرم.

کیک بعدی که درست کردم نتیجه اش شد این:

این کیکه خیلی به دلم نشست اینقدر ازش خوشم اومد که یادم رفت قبل از برش ازش عکس بگیرم نظرتونو بگید که خیلی خوشحال می شم.

دیگه یکم داشت دستم تو خامه کشی و فیلینگ روان و خوب می شد که تصمیم گرفتم یه کیک فوندانتی درست کنم برای یکی دیگه از عزیزان و اینم شد نتیجه ش:

انتخاب این تزیین دلیل داره و دلیلش هم اینه که این کیک رو برای کسی درست کردم که دیوانه وار فیلم و هنرپیشه و خوانندگی رو دوست داره. خودم خیلی ازش راضیم مخصوصا اینکه اولین تجربه ی من تو فوندانت کشی بود. 

 

کیک بعدی رو برای تولد خودم درست که عاشق کتاب و کتاب خواندن هستم و فکر می کنم بهترین کیکی شدی که درست کردم:

دیگه کم کم به این نتیجه رسیدم که می تونم این کار رو انجام بدم و اینجا بود که برگشتم سر پله شروع یک کسب و کار با هزینه کم و با سایت های دیجیتال مارکیتنگ تماس گرفتم تا بسته به بودجه خودم یکی از اونها رو انتخاب کنم و قرارداد ببندم و خوب همون طور که قبلا هم گفتم قرارداد خودم رو با سایت بازاریابی مولتی گرافیک اینک وب بستم و همون لوگو مربعی کیوکیک رو گرفتم که اونو خیلی دوستش دارم.

بعد هم مراحل بعدی رو شروع کردم از طریق شبکه های اجتماعی سفارش گرفتم و الان هم در حال رایزنی هستم تا بتونم برای خودم یک سایت داشته باشم که طراحی سایت اینک وب حتما انتخاب من هست. کلا تیمشون رو برای کار دوست دارم مخصوصا اینکه مثل خودم خیلی به جزئیات دقت می کنم. البته اگر تا الان هم هنوز سایت ندارم به خاطر اینه که نمی دونم اگر سفارش هام بالاتر از این بره می تونم از پسش بربیام یا خیر؟

خلاصه این بود داستان ورود من به دنیای کیک پزی ...

امیدوارم لذت ببرید

 

Iran Azadi
Iran Azadi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋