Iran Azadi

Iran Azadi

توسط ۱ نفر دنبال می شود

چه اشکالی برای طراحی لوگو مهم است؟

امروز می خوام باهاتون یکی دیگه از تجربیاتم رو در مورد انتخاب شکل مناسب برای طراحی لوگو در میون بذارم پس همراهم باشید تا اگر شما هم برای کسب و کارتون به دنبال انتخاب یک شکل هستید بتونید بهترین شکل رو برای طراحی لوگوتون انتخاب کنید.

 

انواع اشکال هندسی در طراحی لوگو

 

در طراحی لوگو معمولا از اشکال هندسی معمول و غیر معمول استفاده می شود. اما این به چه معنی است اشکال معمول مانند اشکال متقارن و مشخص هندسی است که شامل دایره، مربع، مستطیل، مثلث و .... می شود. و اما اشکال غیر معمول مانند اشکال نامتقارنی است که در هندسه نام خاصی ندارد و بنابر نیاز کسب و کار تغییراتی در آن صورت می پذیرد.

اما اکنون شاید این سوال به ذهن شما خطور کند که برای کسب و کارتان انتخاب کدام شکل بهتر است یا اصلا استفاده از شکل های متقارن بهتر است یا نامتقارن؟

 

استفاده از شکل مربع در طراحی لوگو

شکل مربع معمولا برای کسانی محبوب و مناسب است که می خواهند در کسب و کار خود اعتماد، ثبات و ساختار را منتقل کنند. کسب و کارهایی که به موسسات مالی مرتبط هستند یا لباس های کاربردی تولید می کنند استفاده از لوگو با شکل مربع برای آنها بسیار مناسب است. همچنین لوگوهای مربع شکل می تواند ارزش های محصولات تجاری را منتقل کند. لوگوهای مربع شکل را می تواند برای برندینگ هایی در سطح بین المللی نیز استفاده کرد. 

به دلیل اینکه شکل دایره بیشتر در طبیعت یافت می شود مربع بیشتر ساخته دست بشر است.

بسیاری از برندهای مشهور در سطح بین الملل مانند بی بی سی، امریکن اکسپرس،Gap، لگو، مایکروسافت، دومینو و لینکدین نیز از شکل مربع برای لوگوی خود استفاده کرده اند.

 

استفاده از شکل دایره در طراحی لوگو

یکی دیگر از اشکال هندسی که در طراحی لوگوهایی بین المللی بسیار دیده می شود دایره است. دایره بیشتر به معنای وحدت و ثبات و تمامیت است و در بین افراد و کسب وکارهای مختلف محبوبیت بیشتری دارد. این به دلیل سازگاری با طبیعت و سیاره ها حتی زمین و خورشید توانسته است میزان بسیار زیادی توجه را به خود جلب کند و امروزه لوگوهایی بسیار محبوبی با نماد دایره وجود دارد. لوگوهایی مانند پینترست، استارباکس، رویترز، نیوآ، BMW و ...

 

استفاده از شکل مثلث در طراحی لوگو

مثلث نیز یکی دیگر از اشکال هندسی است که در طراحی لوگو مورد توجه طراحان قرار گرفته است. شکل مثلث نه مانند مربع ساختار را نشان می دهد و نه مانند دایره وحدت را. این نماد کمی بازیگوش تر است و بیشتر به حرکت و تلاش اشاره دارد.

از لوگوهای معروف با نماد مثلث می تواند به پرادا، ریباک، سیتروئن، تابلرون، گوگل درایو، گوگل پلی و فیلا اشاره کرد.

 

شکل های نامتقارن در طراحی لوگو نیز بسیار سلیقه ای است و نیاز به دانش داستان برند است تا بتوان یک هویت اصلی و اساسی برای کسب و کارها تعیین کرد.

 

این مقاله تنها بخش کوچکی از تحلیل اشکال طراحی لوگو بود. من به عنوان فردی که در زمینه ی کیک و شیرینی پزی فعالیت می کنم نیاز داشتم تا یک لوگویی داشته باشم تا در آن ساختار را نمایش دهد وقتی با تیم طراحان اینک وب تماس گرفتم و داستان برندم رو تعریف کردم اونجا بودکه متوجه شدم استفاده از نماد مربع برای کسب و کار من بسیار مناسب است. مشاوره سرپرست طراحان اینک وب رایگان است و خیلی من رو راهنمایی کردند برای اینکه بتونم یک لوگوی حرفه ای دریافت کنم و الان بسیار از لوگویی که دارم رضایت دارم.

تصویرشو می ذارم اگر دوست داشتید نظرتون رو به من بگید ممنون میشم.

. . .

 

 

 

Iran Azadi
Iran Azadi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋