interok4

interok4

مقاله قسطی گوشی

تلفن همراه – A Boon or Bane

توسط راهول

علم زندگی را برای انسان بسیار راحت کرده است. تمدن از صفر شروع شد. اما امروزه مردان همه چیز را در دسترس دارند. اختراعات علم شگفت انگیز و مفید هستند. اختراع تلفن همراه نمونه مناسبی است.

اختراع تلفن همراه انقلابی را در زندگی مردم قرن به وجود آورده است. اگر به درستی از آن استفاده شود، می تواند یک نعمت باشد، اما اگر سوء استفاده شود، می تواند ثابت شود که یک نفرین است.

تلفن های همراه یک موهبت هستند زیرا اکنون که می توان به اینترنت از طریق تلفن های همراه دسترسی داشت، به منبع عالی اطلاعات، سرگرمی و حتی تراکنش های پولی تبدیل شده است. تلفن های همراه علاوه بر اینکه ابزاری برای ارتباط فوری هستند، اکنون یک ابزار ایمنی نیز هستند. به لطف پیشرفت در فناوری، دوستان و عزیزان را می توان با کمک GPS نصب شده بر روی تلفن آنها ردیابی کرد.

این روزها تلفن های همراه یک دستگاه چند منظوره همه کاره هستند که می توانند چندین کار را همزمان انجام دهند. می تواند موسیقی پخش کند، محاسبه کند، عکس بگیرد و کارهای دیگر انجام دهد. می توان پیام ها را در عرض چند ثانیه ارسال و دریافت کرد، بنابراین در کاغذ و هزینه حمل و نقل صرفه جویی می شود.

با این حال، در صورت استفاده نادرست، تلفن های همراه واقعاً آفت هستند. استفاده طولانی مدت از تلفن همراه باعث می شود که کاربر به آن معتاد شود. برخی آن را منبع اصلی حواس پرتی به ویژه برای دانش آموزان می دانند.

تلفن های همراه نیز خطرات زیادی برای سلامتی ایجاد می کنند. تشعشعات ساطع شده از تلفن همراه می تواند به سلول های مغز انسان آسیب برساند و حتی منجر به سرطان شود.

 

کسانی که با صدای کامل به موسیقی گوش می دهند و به کمک هد/گوشی می گویند بیشتر از دیگران در معرض تصادف هستند زیرا قادر به شنیدن صدای بوق نیستند. همچنین می تواند باعث ناشنوایی دائمی شود.

تلفن های همراه که اکنون به دوربین مجهز شده اند، گاهی اوقات برای کارهای غیراخلاقی و بعداً تبلیغ آنها استفاده می شود.

تلفن های همراه دارای ویژگی هایی هستند که می توانند زندگی فرد را بسازند یا خراب کنند. این به هر فردی بستگی دارد که چگونه می خواهد از آن استفاده کند.

 

تلفن همراه یکی از مهم ترین انقلاب های تکنولوژیک در تاریخ بشریت را تحریک می کند. این بیانیه هذل گویی نیست. امروزه تعداد تلفن‌های همراه بیشتر از تعداد افراد دیگر استفاده می‌شود، اما اندازه‌گیری کمیت به تنهایی اهمیت تلفن همراه را برای کسانی که به آن متکی هستند بی‌اهمیت می‌کند. بررسی ها نشان داده است که مردم ترجیح می دهند کمتر غذا بخورند تا اینکه تلفن همراه خود را رها کنند. افرادی که تلفن خود را در خانه فراموش می کنند، برای بازیابی آن برمی گردند، اما ترجیح می دهند بدون کیف پول خود به کار خود ادامه دهند. دادگاه عالی ایالات متحده حکم داده است که تلفن همراه جزء جدایی ناپذیر یک فرد و بسط شخصیت او است.

و با این حال، انقلاب تلفن همراه تازه شروع شده است. "تلفن های ویژه" ساده به رهایی بیش از یک میلیارد نفر از فقر شدید در آفریقا کمک کرده اند. افزودنی های ساده درمان های پزشکی حرفه ای را به روستاهای دورافتاده در مکزیک می آورند. در هند، تجارت الکترونیک استاندارد زندگی میلیون ها نفر را بالا می برد. در کشورهای توسعه یافته، ما تازه در حال درک این موضوع هستیم که گوشی های هوشمند چقدر زندگی ما را بهبود می بخشد.

1 تأثیرات

تا کنون، بزرگترین کمک به جامعه تلفن همراه در بهبود بهره وری است. افراد زمانی که به هم متصل هستند، کارآمدتر عمل می کنند، به خصوص زمانی که در هر زمان ، هر کجا و به هر کسی که بخواهند متصل می شوند. فراتر از آن، تلفن همراه ابزار ارزشمندی است که می تواند سرگرمی، آموزش، بهبود ایمنی و ایجاد راحتی به زندگی ما باشد.

مانند هر فن آوری مخرب، تلفن های همراه نیز دارای ویژگی های منفی هستند. شاید اولین بار در سال 1989 زمانی که تلفن های همراه برای اولین بار در سینماها زنگ خوردند متوجه این موضوع شدیم. در حالی که برخی ممکن است آزرده یا عصبانی شده باشند، ما ناامید شدیم. اعتقاد همیشگی ما به پتانسیل تلفن همراه ما را در مورد راه هایی که می تواند ضد اجتماعی باشد کور کرد. و البته زنگ زدن در سینما یا سالن کنسرت تنها مزاحم نبود.

اولین تلفن های همراه تجاری قابل حمل در اکتبر 1983 در دسترس قرار گرفت. چرا کشف جنبه های ضد اجتماعی آنها اینقدر طول کشید؟ در ابتدا، اکثر تلفن های همراه با سیم به خودروها متصل می شدند. تنها واحدهای دستی - و ما از کلمه "دستی" استفاده می کنیم - موتورولا DynaTAC بودند که بیش از یک کیلوگرم وزن داشتند و به دلایل واضح به آنها "آجر" می گفتند. بعید بود که مردم DynaTAC را به سالن کنسرت ببرند. از آنجایی که آن تلفن همراه به قیمت 4000 دلار، معادل حدود 10،000 دلار امروز فروخته شد، حتی احتمال برخورد با آن بسیار کم بود. در سال 1989، موتورولا MicroTAC را معرفی کرد، یک تلفن تاشو که طبق استانداردهای مدرن بزرگ بود، اما 12.3 اونس آنقدر کوچک بود که در جیب کت قرار می گرفت. MicroTAC به اندازه کافی مقرون به صرفه بود تا محبوب شود.

در روزهای اولیه، هزینه یک تماس بالا بود: 50 سنت در دقیقه. در ایالات متحده، مشتریان برای تماس‌های دریافتی پول پرداخت می‌کردند و آنها را از دادن شماره تلفن همراه خود بی‌میل می‌کرد. با کاهش قیمت خدمات، به ویژه پس از اختصاص کانال های بیشتری در اوایل دهه 1990، تماس های دریافتی و هشدارهای مزاحم مربوط به آنها برجسته تر شد. در نتیجه، دستگاه‌های کوچک‌تر دستی و کاهش آهسته هزینه‌های استفاده، انتظارات مردم را تغییر داد - تلفن‌های همراه حتی از تلفن‌های ثابت مفیدتر شدند. ما شروع به دیدن - یا بهتر است بگوییم، شنیدن - تلفن‌ها در سینماها و سالن‌های کنسرت کردیم.

تلفن همراه به تنهایی باعث بی ادبی افراد نمی شود. افراد مؤدب یاد گرفتند که زنگ خود را در سالن کنسرت خاموش کنند و در مناطق شلوغ با صدایی خاموش صحبت کنند. به عنوان مثال، در ژاپن، استفاده از تلفن همراه در واگن راه‌آهن باعث سرزنش شدید هدایت‌کننده خودرو می‌شود. جامعه در نهایت می آموزد که چگونه با فناوری های مخرب سازگار شود، بنابراین امروزه به ندرت صدای زنگ تلفن ها را در سینما می شنویم.

در مجموع، تأثیر تلفن همراه بر جامعه عمدتاً مثبت بوده است. این تأثیر بیشتر با دو فناوری ساده تلفن همراه رخ داده است: مکالمه و متن. این فعالیت های ساده زندگی میلیاردها نفر را عمیقاً تغییر داده است. یکی از نمونه های تکان دهنده زن فقیری در روستایی در هند است که برای خرید یک تلفن همراه و خدمات، بودجه خرد دریافت می کند. او سپس با قیمت اسمی استفاده از تلفن شخصی خود را به کشاورزان روستای خود پیشنهاد می کند تا با روستاهای همسایه تماس بگیرند تا بهترین بازارها را برای محصولات خود بیابند. همه برنده اند! زنان، کشاورزان و مشتریانی که در نهایت محصولات تازه‌تری با قیمت‌های بهتر به دست می‌آورند.

ما به ویژه به موضوع جنسیتی حساس هستیم که آینده تلفن همراه را تحت تأثیر قرار می دهد، همانطور که هر چیز دیگری در جامعه ما انجام می دهد. می دانیم که اکثر مهندسان تلفن همراه و اپلیکیشن ها مرد هستند. این عدم تعادل حساسیت ها و نیازهای زنان را در مورد طراحی گوشی نادیده گرفته است. در برخی از کشورهای در حال توسعه، زنان اغلب به تلفن خانواده دسترسی ندارند. ما مشتاقانه امیدواریم که جمعیت تحصیل کرده‌تر متوجه شود که رسیدگی به نیازهای زنان نه تنها از نظر اجتماعی مسئولیت‌پذیر است، بلکه سودآور است. همانطور که در پیش بینی های ما برای تلفن های همراه و برنامه های کاربردی آینده خواهید دید، آنها نقش مهمی در حل مشکلات مربوط به جنسیت خواهند داشت.

2 چالش

ما هنوز در روزهای اولیه توسعه تلفن همراه هستیم. تنها بخش کوچکی از پتانسیل تلفن همراه باز شده است. خدمات، به ویژه دسترسی به اینترنت، بسیار پرهزینه هستند، همانطور که خود تلفن ها نیز هزینه زیادی دارند. گوشی‌های هوشمند سعی می‌کنند همه کارها را برای همه مردم انجام دهند اما هیچ‌کدام را به‌طور بهینه انجام نمی‌دهند. تلفن‌های همراه بدون توجه به منحصربه‌فرد بودن افراد و بهره‌مندی افراد مختلف از تلفن‌هایی که برای نیازهای منحصربه‌فرد آنها طراحی شده‌اند، به‌عنوان کالاهایی در بازار انبوه طراحی می‌شوند.

هر یک از این کاستی ها در جامعه ما به روش های زیر برطرف می شود:
  • فن آوری های جدید رادیویی ظرفیت سیستم های موجود را افزایش داده و هزینه های خدمات را کاهش می دهد.
  • دستگاه‌های تخصصی بهینه‌سازی شده برای برنامه‌های پزشکی، آموزشی یا «اینترنت چیزها» هر روز ظاهر می‌شوند.
  • برنامه های کاربردی در حال ظاهر شدن هستند که نوید انقلابی در پزشکی، آموزش و تجارت را می دهند.
  • مردم شروع به همکاری به روش هایی می کنند که حتی 10 سال پیش حتی در رویاهای آن هم دیده نمی شد. ظرفیت همکاری با تلفن همراه برای سرنگونی دولت ها قبلاً نشان داده شده است.

3 پیش بینی

ما جهانی را پیش‌بینی می‌کنیم که در آن تلفن همراه پیشرفته‌ترین فناوری‌های پزشکی را در دسترس همگان قرار می‌دهد، زیرا به حل معضل سیستم مراقبت‌های بهداشتی که بر درمان بیماری‌ها متمرکز است به جای پیشگیری از آنها کمک می‌کند.

ما جامعه‌ای را پیش‌بینی می‌کنیم که در آن آموزش پیشرفته با تلفن همراه 24 ساعته در همه جا - نه فقط در کلاس درس - انجام شود. که در آن دانش آموزان به روش های تحریک کننده آموزش می بینند. که در آن دانش جهان در دسترس همگان است.

ما جامعه‌ای صنعتی را پیش‌بینی می‌کنیم که در آن سازمان‌های سلسله مراتبی جای خود را به نهادهای خودسازمانده مشارکتی در ارتباطات مستمر با یکدیگر می‌دهند.

ما یک انقلاب تکنولوژیکی را پیش‌بینی می‌کنیم که در آن فناوری‌های بی‌سیم مورد حمایت ما یا نامرئی، شفاف یا شهودی می‌شوند و تنها کارکردشان این است که به ما کمک می‌کنند تا زندگی ما را بهتر و امیدواریم ساده‌تر کنند.

ما یک الگوی آموزشی جدید را پیش‌بینی می‌کنیم که در آن دانش‌آموزانی که به‌صورت بی‌سیم به اینترنت متصل هستند، در دنیای واقعی یاد می‌گیرند ، و در آن نقش معلم به مشاوره و سفارشی‌سازی آموزش دانش‌آموزان ارتقا می‌یابد.

فناوری بی سیم، تلفن همراه و همه مشتقات آن تنها کاتالیزور انرژی بخشیدن به این پیشرفت های انقلابی نخواهند بود. همچنین فناوری بی سیم موانع اجتماعی، قانونی و مقرراتی را که باید بر طرف شوند را حل نخواهد کرد. با این حال، ما امیدواریم که وعده یک راه حل تکنولوژیک آنقدر قانع کننده باشد که بوروکرات ها و متعصبان از بین بروند و وکلا در واقع پیشرفت را تسهیل کنند. ما همچنین به این نکته اشاره می کنیم که مرحله اول انقلاب بی سیم بیش از یک نسل بشر طول کشید تا تکامل یابد. دو یا سه نسل دیگر طول می کشد تا به مزایای کاملی که پیش بینی می کنیم دست پیدا کنیم. اما پیشرفت، همانطور که به وضوح در این مجله مشاهده خواهید کرد، در حال حاضر اتفاق می افتد. مستمر و بی وقفه خواهد بود و در طول مسیر مزایایی افزایشی خواهد داشت.

برخی از خوانندگان ممکن است پیش بینی های ما را بیش از حد خوش بینانه بدانند. من از آن خوانندگان می‌خواهم که به این مجله کمک کنند و در آن مشارکت کنند. ما می خواهیم که شما بخشی از انقلاب شوید.

در نهایت، نمی‌توانیم بر اهمیت شکل جدیدی از همکاری که تلفن همراه ایجاد می‌کند تأکید کنیم. اکنون این امکان برای افراد وجود دارد که به طرق متعدد و مستقل از مکان و زمان با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. ارتباطات می تواند آنی یا با تاخیر باشد. مردم می‌توانند با هزینه کم و راحت صحبت کنند، پیامک ارسال کنند، ایمیل بزنند، توییت کنند، در فیس‌بوک، اینستاگرام پست کنند و کنفرانس ویدیویی داشته باشند. این تنها آغاز است. بیشتر اینها ابزارهای خام و نسل اولی هستند که تکامل یافته و در تسهیل کننده های قدرتمند کارایی و بهره وری ادغام می شوند. انتظار و امیدواری ما این است که این مجله جدید رفتار تلفن همراه با تقویت روند مشارکتی این انقلاب را تحریک کند. نتیجه یک انفجار آبشاری از خلاقیت خواهد بود که نه تنها صنعت تلفن همراه، بلکه روش انجام همه کارها را متحول می کند.

interok4
interok4

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋