اینستاشو

اینستاشو

شاید شما هم به دنبال خدمات اینستاگرام مارکتینگ باشید، اینستاشو مرجع خدمات با کیفیت (بدون ریزش و ایجاد مشکل در حساب کاربری شما) اینستاگرام است.
توسط ۲ نفر دنبال می شود

مزایا و معایب عمل جراحی لیزر هموروئید

 

رگهای واریسی را هموروئید یا هموروئید می نامند. خون از طریق سرخرگ ها به مخرج می رسد و از طریق سیاهرگ ها به قلب باز می گردد. اگر به دلایلی در مسیر برگشت خون انسدادی ایجاد شود، فشار داخلی سیاهرگ ها به تدریج افزایش می یابد و این امر باعث خم شدن و گشاد شدن آن ها (واریس) می شود. جراحی لیزر هموروئید معمولاً برای هموروئید درجه 3 و 4 انجام می شود. در مقاله زیر به بررسی جراحی هموروئید با لیزر می پردازیم.

 

لیزر درمانی هموروئید در تهران

هموروئید شبکه ای از عروق است که در بدن نزدیک کانال مقعد قرار دارند. اگر به این ناحیه یعنی مقعد فشار بیش از حد وارد شود، رگهای این ناحیه در اثر فشار وارده ملتهب و برجسته می شوند و در نهایت به صورت زائده گوشتی از ناحیه مقعد خارج می شوند. به این اکستنشن هموروئید می گویند. بواسیر یا هموروئید می تواند علل مختلفی داشته باشد و یکی از بیماری های شایع در جامعه است. در این مقاله در مورد بواسیر و روش های درمان آن یعنی لیزر هموروئید یا لیزر هموروئید صحبت خواهیم کرد.
بسیاری از افراد مبتلا به هموروئید از درد ناشی از جراحی بواسیر وحشت خواهند داشت، اما در این عصر با استفاده از روش های نوین پزشکی و لیزر هموروئید سایر بیماران از درمان این عارضه هراس دارند. لیزر درمانی همه بیمارانی که بواسیر را با جراحی یا لیزر درمانی درمان می‌کنند باید به نکاتی که بعداً برای بهبود سریع‌تر باید به آن‌ها اشاره شود، توجه ویژه داشته باشند. مراقبت با لیزر بعد از بواسیر یکی از دلایل اصلی عدم عود و بهبود کامل بواسیر است.

 

علل هموروئید

برخی از عوامل ایجاد هموروئید عبارتند از:
یبوست: یبوست می تواند باعث هموروئید شود. زیرا چنین بیمارانی باید تلاش زیادی برای دفع مدفوع انجام دهند.
بارداری: به دلیل فشاری که جنین به سیاهرگ های لگن وارد می کند، رگ های مقعدی مادر پخش می شود و او را مستعد افتادگی می کند.
افزایش سن: از طرفی افزایش سن باعث ایجاد بواسیر نیز می شود. زیرا با افزایش سن، رباط ها و بافت های لایه مقعدی بیمار شل شده و بواسیر ظاهر می شود و این عارضه به تدریج تبدیل به پرولاپس شده و تا قسمت تحتانی مجرای مقعد امتداد می یابد.
داشتن رابطه جنسی از طریق مقعد
بلند کردن ناگهانی اجسام سنگین
نشستن طولانی مدت

 

جراحی هموروئید با لیزر

روش درمان هموروئید بستگی به اندازه و شدت آن دارد. اگر هموروئید شدید نباشد، پزشک سعی می کند بیمار را با روش های سرپایی درمان کند. اما در بیشتر موارد، پزشک برای برداشتن یا کوچک کردن کامل بواسیر نیاز به جراحی یا لیزر دارد. یکی از بهترین و جدیدترین روش های درمان این مشکل، هموروئید لیزری یا هموروئید لیزری است. مزیت لیزر هموروئید این است که بیمار در یک جلسه کوتاه بدون درد و خونریزی از شر بواسیر خلاص می شود. همچنین استفاده از لیزر باعث افزایش دقت پزشک در رفع هموروئید می شود. قبل از عمل، ابتدا بی حسی موضعی در ناحیه مقعد اعمال می شود.

 

فرآیند عمل لیزر هموروئید

لیزر هموروئید معمولا با توجه به سیر بیماری انجام می شود. برای رفع یبوست در هموروئید درجه یک از درمان های دارویی به صورت پمادهایی مانند ملین و ضد بواسیر استفاده می شود.
اما در هموروئید درجه 2 یا حتی بالاتر درمان به صورت جراحی لیزری انجام می شود. هر چه اندازه هموروئید بزرگتر باشد، لیزر نتایج بهتری خواهد داشت.

 

لیزر هموروئید به دو صورت انجام می شود

پرتودرمانی RC: لیزر RC برای درمان هموروئید درجه اول و دوم استفاده می شود. با کمک این تابش پدهای متورم برداشته شده و نتیجه سریع و بدون خونریزی و درد خواهد بود.
لیزر CO2: لیزر CO2 برای درمان هموروئید درجه 3 و 4 استفاده می شود. در هموروئید درجه سه و چهار سیاهرگ ها بزرگتر بوده و کاملاً بیرون زده اند.

 

لیزر هموروئید در تهران

اگر ساکن شهر تهران هستید دکتر مجهز لیزر بواسیر لیزری یا هموروئید لیزری. می توانید به مطب و درمانگاه دانش پژوه مراجعه کنید. در این مطب پزشک بدون نیاز به بستری، بواسیر را با کمترین درد و خونریزی با لیزرهای دقیق برطرف می کند. شاید فکر کنید درمان هموروئید با لیزر در تهران بسیار پرهزینه است. با این حال، برخلاف جراحی سنتی هموروئید، نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست. در نتیجه هزینه های شما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
در درمان این گونه هموروئیدها، این رگ ها باید بریده شوند. اما از آنجایی که این عمل با لیزر انجام می شود، بافت های اطراف پدهای هموروئید آسیبی نمی بینند و خونریزی نیز وجود ندارد.
در هموروئید لیزری، پزشکان گاهی بواسیر خارجی و داخلی را با ساختن پل از مقعد جدا می کنند. در این روش بواسیر خارجی با لیزر برش داده می شود و بواسیر داخلی با کمک پرتو لیزر تبخیر می شود. باید گفت که این روش به جراح انعطاف پذیری زیادی می دهد. این در حالی است که روش جراحی سنتی اینطور نیست.
لیزر هموروئید به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی انجام می شود. در لیزر هموروئید، پزشکان یک داروی آرام بخش را به رگ بیمار تزریق می کنند و به بیمار اجازه می دهند راحت بخوابد و احساس درد نکند.
بنابراین پزشکان به راحتی می توانند پیچیده ترین عوامل خطر را با این روش درمان کنند. در این حالت بیمار به پشت می خوابد و می تواند به راحتی نفس بکشد.
در این روش بیماران به راحتی نفس می کشند و با تزریق یک ماده موضعی به راحتی بیهوش می شوند. سپس با استفاده از لیزر، هموروئید بزرگ بریده شده و برداشته می شود. در این حالت، بیمار به ندرت نیاز به بخیه دارد.

 

مزایای لیزر درمانی هموروئید

برخی از مزایای لیزر هموروئید عبارتند از:
در جراحی لیزر هموروئید، عفونت های خطرناکی مانند هپاتیت که در جراحی سنتی وجود دارد، انتقال نمی یابد.
لیزر هموروئید در نیم ساعت انجام می شود.
جراحی سنتی نیاز به توپ یا تامپونی دارد که برداشتن آن بسیار دردناک است. در لیزر هموروئید نیازی به تامپون یا توپ نیست.
نیازی به بی حسی نخاعی یا بیهوشی عمومی با لیزر هموروئید نیست و این یکی از مزیت های اصلی لیزر هموروئید است. زیرا این یکی از دلایل اصلی ترس بیماران است.
لیزر هموروئید برای چند روز نیاز به استراحت در منزل ندارد و بیمار می تواند روز بعد از عمل به محل کار خود بازگردد. چون بیمار بیهوشی ندارد و درد زیادی هم ندارد.
لیزر هموروئید در کلینیک انجام می شود و بیمار پس از عمل می تواند ترخیص شود.
در لیزر هموروئید بیمار می تواند هم رژیم غذایی معمولی داشته باشد و هم اجابت مزاج.
هموروئید با لیزر سریعتر از جراحی سنتی بهبود می یابد.

 

بایدها و نبایدها بعد از جراحی لیزر هموئید

برخی از بایدها و نبایدهای بعد از لیزر هموروئید عبارتند از:
بعد از لیزر هموروئید بیمار باید یک روز استراحت کامل داشته باشد و هیچ گونه فعالیتی انجام ندهد. او باید دراز بکشد تا فشار کمتری به مقعدش وارد شود.
بعد از لیزر هموروئید بیمار باید از غذای ملین استفاده کند. البته مصرف این مواد باید در حد اعتدال باشد تا فرد دچار اسهال نشود. بهتر است از مواد غذایی سالم و تازه در حالت بخارپز استفاده کنید. خوردن غذاهای سرخ کردنی برای این افراد مناسب نیست.
بسته به میزان پیشرفت بواسیر، متخصص تصمیم می‌گیرد که فرد چند روز به استفاده از ملین‌ها ادامه دهد. فرد نباید در هنگام اجابت مزاج به روده های خود فشار بیاورد یا فشار بیاورد.
توصیه همه پزشکان بعد از لیزر هموروئید استفاده از انجیر خشک و میوه های فصل به عنوان میان وعده، نوشیدن آب کافی، پرهیز از مصرف چای های رنگی و تیره رنگ و نوشیدنی های حاوی کافئین است. زیرا پیروی از آنها بعد از لیزر هموروئید می تواند سیستم گوارش و عملکرد معده را بهبود بخشد.
نشستن طولانی مدت پس از لیزر هموروئید یکی از پیچیده ترین حرکاتی است که به مقعد و لگن آسیب می رساند. بهترین راه حل استفاده از بالش طبی برای نشستن و تغییر وضعیت هر نیم ساعت است.
ناشتا بودن بعد از هموروئید لیزری فقط توسط پزشک تجویز می شود. پزشکان معمولاً توصیه می کنند تا چندین ماه پس از لیزر روزه نگیرید.
برای جلوگیری از عفونت بعد از لیزر هموروئید، بیمار باید روزی چند بار در آب گرم بنشیند و با دست ناحیه هموروئید را ببندد و باز کند.
عموما نظر پزشک متخصص این است که بعد از لیزر بواسیر نیازی به بانداژ داخل مقعد نیست. اما سطح خارجی مقعد بانداژ شده است، اما نیازی به تعویض آن نیست. اگر برای برداشتن آن به این پانسمان چسبیدید، بهتر است کمی آن را خیس کنید و سپس به آرامی آن را بردارید تا ناحیه لیزر آسیب نبیند.
درد بعد از لیزر هموروئید طبیعی است. جراح عمومی با دادن مسکن به بیمار کمک می کند تا بر درد غلبه کند.
برای این افراد بهترین روش شستشوی بعد از لیزر بواسیر استفاده از شامپو بچه به جای صابون و سایر مواد شوینده است. همچنین اگر فرد نیاز به خشک کردن بدن خود داشته باشد، می تواند به جای دستمال مرطوب از دستمال مرطوب استفاده کند.
باید گفت ادامه خونریزی تا چند روز بعد از لیزر هموروئید وضعیت غیرطبیعی نیست و جای نگرانی نیست. از آنجایی که این خونریزی 3 تا 4 هفته پس از جراحی ادامه دارد، باید به پزشک مراجعه کرده و برای تعیین علت کولونوسکوپی انجام دهید. باید ریشه داشته باشد.

 

بعد از لیزر هموروئید چه مراقبت هایی لازم است؟

به طور معمول، افرادی که از لیزر درمانی هموروئید بهره می برند، دوره نقاهت طولانی ندارند و نیازی به بستری شدن در بیمارستان پس از عمل ندارند. پس از انجام لیزر، متخصص گوارش می تواند به منزل مراجعه کرده و با توجه به نکاتی که جراح توصیه می کند مراقبت های لازم را انجام دهد.
در روز اول بعد از لیزر هموروئید فرد باید کاملا استراحت کند و هیچ فعالیتی انجام ندهد و با دراز کشیدن کمترین فشار ممکن را به ناحیه مقعد وارد کند.
مصرف غذاهای ملین الزامی است. البته باید توجه داشت که استفاده از آنها باید متوسط ​​و کافی باشد تا فرد دچار اسهال نشود. استفاده از مواد غذایی تازه و سالم به صورت بخارپز به جای سرخ کردن برای این افراد عالی است. با توجه به پیشرفت بواسیر در ناحیه مقعد و اینکه آیا عمل جراحی سخت است یا خیر، پزشک متخصص تصمیم می گیرد که فرد چند روز به مصرف ملین ادامه دهد تا فرد در هنگام اجابت مزاج دچار مشکل نشود. فرد هرگز نباید در هنگام اجابت مزاج فشار یا زور وارد کند.
نوشیدن آب کافی، خوردن تنقلاتی مانند انجیر خشک، انجیر خشک و میوه های فصلی ارگانیک، پرهیز از نوشیدنی های کافئین دار و چای های قوی و تیره همگی به تغذیه صحیح و سالم کمک می کنند و به بهبودی کمک می کنند. معده و دستگاه گوارش او کار خواهد کرد. داشتن یک برنامه ورزشی مناسب پس از ریکاوری به فرد کمک می کند تا حرکت کافی را در طول روز انجام دهد.
نشستن طولانی مدت یکی از پیچیده ترین حرکاتی است که می تواند آسیب و فشار زیادی به لگن و مقعد وارد کند. استفاده از صندلی یا بالش طبی برای نشستن بهترین راه برای کاهش فشار روی این قسمت از بدن است. هر نیم ساعت یک فرد باید وضعیت خود را تغییر دهد، حرکت خود را با ایستادن و راه رفتن افزایش دهد.
احساس درد و تورم در ناحیه بعد از لیزر درمانی هموروئید طبیعی است و جراح عمومی با تجویز مسکن به بیمار کمک می کند تا درد را تسکین دهد.
بهترین روش شستشو برای این افراد استفاده از شامپو بچه و آب گرم به جای سایر مواد شوینده و صابون است و پس از آن توصیه می شود در مواقعی که فرد نیاز به تمیز کردن و خشک کردن بدن خود دارد به جای دستمال از دستمال مرطوب استفاده شود. . خشک و سخت استفاده کنید
برای جلوگیری از هرگونه عفونت، بیمار باید روزی چند بار در آب گرم بنشیند و ناحیه مربوط به جراحی هموروئید را با کمک دست باز و بسته کند. اگر در نشستن در وان یا کاسه آب داغ مشکل دارد، می تواند با قرار دادن یک کاسه کوچک روی صندلی یا توالت و نشستن آهسته در آن، روند درمان را تکمیل کند و آن را در جای خود ثابت کند.
به طور کلی نظر جراح گوارش این است که بعد از لیزر هموروئید نیازی به پانسمان مقعد نیست، اما سطح مقعد پانسمان می شود، اما نیازی به تعویض مکرر آن نیست. اگر دیدید که پوشش سطحی به قسمتی که می خواهید بردارید چسبیده است، بهتر است ابتدا کمی آن را خیس کنید و سپس به آرامی بردارید تا آسیبی به آن وارد نشود.
ادامه خونریزی بعد از جراحی و در حالی که بدن خشک می شود غیر طبیعی نیست و نیازی به نگرانی نیست. اگر بعد از سه تا چهار هفته همچنان خونریزی مشاهده شد، بیمار باید به پزشک مراجعه کند تا با انجام کولونوسکوپی علت اصلی را پیدا کند.
پس از آن بیمار فقط با تجویز پزشک باید روزه بگیرد و به طور کلی تا چند ماه بعد از لیزر درمانی بواسیر روزه گرفتن توصیه نمی شود.

 

دوره نقاهت پس از جراحی لیزر هموروئید

در دوره نقاهت که معمولاً 2 تا 3 هفته طول می کشد، توجه به موارد زیر ضروری است:
داروهای توصیه شده توسط پزشک را به طور صحیح و منظم مصرف کنید.
ممکن است تا چند ماه بعد از لیزر هموروئید، سوزش و خونریزی همراه با یبوست وجود داشته باشد. در چنین مواردی باید به پزشک خود اطلاع دهید.
کاهش مصرف چربی بعد از لیزر هموروئید.
بعد از لیزر هموروئید باید فعالیت روزانه و ورزش کافی داشته باشید.
سعی کنید کمتر غذاهای تند بخورید. زیرا باعث تشدید هموروئید می شود.
بعد از لیزر هموروئید میوه و سبزیجات بیشتری بخورید.
از زور زدن در هنگام اجابت مزاج خودداری کنید.
پس از لیزر هموروئید از ایستادن و نشستن طولانی مدت خودداری کنید.

 

هزینه لیزر هموروئید

هزینه هموروئید لیزری بیشتر از جراحی سنتی نیست. این مشکل را می توان در قبوض بیمارستان مشاهده کرد. این فاکتورها دارای اقلام مختلفی هستند و هزینه اقلام ترکیبی از رایگان و بیمه است.
در نهایت با وجود مبلغ قابل توجهی که بیمه به بیمارستان می پردازد، خود بیمار باید مبلغ زیادی را به عنوان مابه التفاوت رایگان و بیمه پرداخت کند.
قیمت مشخصی برای لیزر هموروئید قابل اعلام نیست. زیرا پزشک باید بواسیر را معاینه و کنترل کند و قیمت آن را با توجه به شرایط و سرعت رشد بیماری توضیح دهد.

 

علل هموروئید چیست؟

یبوست: یبوست می تواند باعث هموروئید شود. زیرا چنین بیمارانی باید تلاش زیادی برای دفع مدفوع انجام دهند.
بارداری: به دلیل فشاری که جنین به سیاهرگ های لگن وارد می کند، رگ های مقعدی مادر پخش می شود و او را مستعد افتادگی می کند.
افزایش سن: از طرفی افزایش سن باعث ایجاد بواسیر نیز می شود. زیرا با افزایش سن، رباط ها و بافت های لایه مقعدی بیمار شل شده و بواسیر ظاهر می شود و این عارضه به تدریج تبدیل به پرولاپس شده و تا قسمت تحتانی مجرای مقعد امتداد می یابد.

 

روند عمل با هموروئید لیزری چگونه است؟

به دو صورت است:
پرتودرمانی RC: لیزر RC برای درمان هموروئید درجه اول و دوم استفاده می شود. با کمک این تابش پدهای متورم برداشته شده و نتیجه سریع و بدون خونریزی و درد خواهد بود.
لیزر CO2: لیزر CO2 برای درمان هموروئید درجه 3 و 4 استفاده می شود. در هموروئید درجه سه و چهار سیاهرگ ها بزرگتر بوده و کاملاً بیرون زده اند.

 

بعد از لیزر هموروئید چه مراقبت هایی لازم است؟

در روز اول پس از لیزر بواسیر، فرد باید استراحت کامل داشته باشد.
مصرف غذاهای ملین الزامی است. البته باید توجه داشت که استفاده از آنها باید متوسط ​​و کافی باشد تا فرد دچار اسهال نشود.
آب کافی بنوشید
برای جلوگیری از هرگونه عفونت، بیمار باید روزی چند بار در آب گرم بنشیند و ناحیه مربوط به جراحی هموروئید را با کمک دست باز و بسته کند.
پس از آن بیمار فقط با تجویز پزشک باید روزه بگیرد و به طور کلی تا چند ماه بعد از لیزر درمانی بواسیر روزه گرفتن توصیه نمی شود.

 

دوره نقاهت بعد از عمل لیزر هموروئید چقدر است؟

دوره نقاهت معمولاً 2 تا 3 هفته طول می کشد.

 

راه‌های ارتباطی

۰۹۱۹۵۵۰۵۹۰۰
۰۹۲۲۶۰۰۲۸۲۹
۰۲۱۲۲۰۸۲۲۰۵
سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای سرو شرقی، پلاک ۷۸، ساختمان سعادت – طبقه چهارم – واحد ۳۰ شرقی​

اینستاشو
اینستاشو شاید شما هم به دنبال خدمات اینستاگرام مارکتینگ باشید، اینستاشو مرجع خدمات با کیفیت (بدون ریزش و ایجاد مشکل در حساب کاربری شما) اینستاگرام است.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋