Tieco

Tieco

شرکت بازرسی خبرگان بین المللی تهران (تایکو) - tie.co.ir
توسط ۱ نفر دنبال می شود

چرا بازرسی کالا مورد نیاز است؟

 

 

بر ای واردات کالا در کشوری شرکتهای بازرسی کالای وارداتی در سطح تجارت بین المللی وجود دارد که برای عملیات بازرسی لازم و ضروری است. در ایران شرکتهای متنوع بازرسی کننده کالا وجود دارد که کار بازرسی کالا را انجام می دهند. در بین کالاهای وارداتی کالاهایی وجود دارند که دارای استاندارهای اجباری هستند که طبق تعرفه کالا و نظر سازمان استاندارد جهت ترخیص وارداتی شرایط بازرسی آنها ضروری است و خریدار وظیفه دارد شرکت بازرسی کننده را معرفی کرده و هزینه بازرسی را به پرداخت کند.


شرکت بازرسی کالای وارداتی  ، عملیاتی را که برای تعیین کیفیت و کمیت کالا  است انجام می دهد. شرکتهای بازرسی کننده باید صلاحیت فنی و علمی را دارا باشند  و از بازرسی کالا وارد شده گزارش دقیق فنی را  ارائه دهند،و بازرسان ماهر جهت بازرسی کالا داشته باشند.

شرکت بازرسی کالاهای وارداتی چگونگی زمان و مکان بازرسی کالا در اعتبارات اسنادی باید به طور شفاف و دقیق ذکر کرده اند که، اگر  کالا بر طبق الزامات نباشد  از گمرک ترخیص نخواهد شد.تمامی مواردی كه برای بررسی از لحاظ كميت و كيفيت و بسته بندی و ... مورد نظر می باشد محدود به مواردی است كه در سفارش بازرسی کالا آمده است و هر گونه تغييرات توسط شرکت های بازرسی کالای وارداتی مانند شرکت تایکو انجام میشود  .


بازرسی کالای وارداتی در ترخیص کالا در ایران

خريدار کالای وارداتی باید فروشنده یا سازنده کالا را  برای بازرسی راضی کند و موافقت ايشان را برای انجام بازرسی جلب کند. اگر  فروشنده موافقت نکند از اين بابت هيچگونه مسئوليتی متوجه شركت بازرسی نمی باشد. بازرسی کالا که شرکت بازرسی کالای وارداتی انجام میدهد بر اساس حدود بازرسی تعيين شده در محل توليد، بسته بندی، انبار فروشنده، گمرك يا بندر مبداء، در گمرك يا بندر مقصد است.
 

عملیات ضروری براي امنیت بازرس کالا توسط فروشنده به عمل خواهد آمد و هر گونه خطر به اطلاع شركت بازرسی کالا میرسد. هرگونه مدارك و اسناد مد نظر خريدار برای انجام بازرسی ( از جمله بروشور، نقشه، مشخصات فني و غيره ) بايد حداقل دو هفته قبل از انجام بازرسی کالا مستقيماً توسط خريدار يا نماينده وي به شركت بازرسی كننده کالا تحويل داده شود که اگر مدارك به موقع توسط خريدار به شركت بازرسی كننده کالا تحویل داده نشود، اين مدارك ملاك انجام بازرسی قرارنمی گیرد و شركت بازرسی مسئول آن نخواهد بود.
در صورت حساس بودن نوع بسته بندی، مشخصات شفاف و دقيق بسته بندی مورد قبول فروشنده بايد در مدارك خريد گفته و نوشته شود وگرنه استانداردها و عرف جاری سازنده يا فروشنده ملاك انجام بازرسی کالا خواهد بود.
شركت بازرسی کالای وارداتی خبرگان بین المللی تهران و بازرسان آن دارای شخصيت مستقل بوده و خريدار، فروشنده، بانك و يا هر شخص حقيقی و حقوقی ديگر نمی توانند شركت بازرسی كننده کالا را مگر به حكم قانونی در مورد صدور و يا عدم صدور گواهينامه منع يا مجبور کنند.
شركت بازرسی کالا وظیفه دارد كار بازرسی که به آن داده شده را با دقت و مهارت لازم انجام دهد. در صورت بروز هرگونه اختلاف، طرفين باید از طريق مذاكره میان خود حل و فصل اختلاف کنند در غیر این صورت مراجع قانونی در كشور باید رسیدگی های لازم را انجام میدهند.

منبع : شرکت بازرسی خبرگان بین المللی تهران تایکو

tie.co.ir

Tieco
Tieco شرکت بازرسی خبرگان بین المللی تهران (تایکو) - tie.co.ir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
Tieco
🌍 tie.co.ir
⭐شرکت بازرسی خبرگان بین المللی تهران⭐
☎️ 02174612
📞 02174551101-4
📪 info@tie.co.ir
تهران بلوار آفریقا (جردن) انتهای ناهید شرقی پلاک 35 طبقه سوم 🗺️
sajjad khatar
آیا تایکو در زمینه بازرسی کالا تخصص دارد؟
Tieco
سلام دوست خوبم بله شرکت تایکو در زمینه بازرسی کالا هم فعالیت میکند برای اینکه از خدمات ما استفاده کنینی میتونین به لینک زیر هم مراجعه کنید.
https://tie.co.ir/LabelService/cargo-inspection
shayan kaya
ببخشید شرکت بازرسی در بازرسی خودرو فعالیت دارد؟؟
abi sercat
عذر میخوام شرکت بازرسی تایکو در کالای مصرفی تخصص دارد؟؟
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋