info40

معنی ادمین در اینستاگرام چیست؟

 

شاید اولین باری که کلمه‌ی ادمین را شنیده اید و معنی آن را جستجو کرده اید، به واژه‌ی مدیر رسیده باشید. با دیدن این واژه قطعا جواب خود را نگرفته اید. شاید این واژه به نظر شما بیش از حد گسترده یا گنگ بوده باشد. در این مقاله معنی ادمین در اینستاگرام را بررسی خواهیم کرد و به سوالات متداول در این مورد جواب خواهیم داد. با ما همراه باشید.

معنی ادمین‌های اینستاگرام

همانطور که می‌دانید، ادمین برگرفته از یک واژه‌ی انگلیسی (Administrator) به معنای مدیر است. این واژه که بعدها کوتاه شده و به شکل Admin درآمده است، در زبان فارسی به شکل ادمین رواج یافته است.

واژه‌ی ادمین برای نشان دادن قشر گسترده‌ای از فعالین فضای مجازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال کسی که استراتژی فروش از شبکه‌های اجتماعی یک شرکت بزرگ را تنظیم ‌کند و کسی که یک پیج شخصی برای خود باز کرده است را در نظر بگیرید. هر دوی این افراد در اصطلاح ادمین یا مدیر پیج هستند.

ادمین‌ها لزوما 1 نفر نیستند. آن‌ها می‌توانند 1 نفر یا 1 سیستم باشند. امکان دارد که برای مدیریت یک پیج از یک تیم استفاده شود یا یک شخص مسئولیت ادمینی چند پیج را بر عهده بگیرد. همچنین امکان دارد که ادمین‌های برخی از پیج‌ها بر حسب نیاز رباتیک یا سیستمیک باشند.

وظایف ادمین اینستاگرام

بعد از آشنا شدن با معنی ادمین در اینستاگرام، حتما برای شما جالب است که بدانید یک ادمین چه کارهایی انجام می‌دهد. در مقابل این کارها چقدر درآمد دارد یا چقدر می‌تواند داشته باشد. شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید که شما هر روز با ادمین‌های اینستاگرام در حال تعامل هستید.

هر پیجی که در اینستاگرام دنبال می‌کنید، هر پستی که لایک می‌کنید یا هر سوالی که در دایرکت یک پیج مطرح می‌کنید توسط یک ادمین مدیریت می‌شود. ادمین‌ها نقشی بنیادی در رشد و به نتیجه رسیدن پیج‌ها دارند و همکاری با یک ادمین کارکشته می‌تواند تضمینی برای موفقیت پیج باشد. ادمین‌ها به صورت کلی کارهای زیر را انجام می‌دهند:

  • تولید محتوا
  • انتشار محتوا
  • مدیریت تعداد و زمان انتشار محتوا
  • نوشتن متن متناسب با محتوا
  • پاسخگویی به کامنت ها
  • پاسخگویی به دایرکت ها
  • هشتگ گذاری متناسب با محتوا
  • حذف کامنت های توهین آمیز
  • فالو کردن سایر پیج ها برای معرفی پیج
  • آنفالو کردن پیج های فالو شده پس از چند روز
  • گفتگو با اینفلوئنسر ها برای گرفتن تبلیغات برای پیج
  • پشتیبانی از خدمات پس از فروش پیج (در صورت فروشگاهی بودن پیج)
  • افزایش نرخ تعامل + افزایش تعداد فالوور های پیج

البته تمام ادمین‌ها به تمام این کارها تسلط ندارند و شرح وظایف هر ادمین در زمان بستن قرارداد مشخص می‌شود. برخی از صاحبان پیج هم برای کاهش هزینه‌ها، برخی از کارها را به ادمین‌های رباتیک (سیستمیک) می‌سپارند.

ادمین رباتیک؛ مزایا و معایب

استخدام یک ادمین تمام وقت برای بسیاری از پیج‌های در حال رشد در اینستاگرام توجیه اقتصادی ندارد. این قضیه باعث می‌شود تا فعالیت پیج رفته رفته کمتر شود و در آخر متوقف شود. با این اتفاق تمام زحماتی که در طول این بازه کشیده شده بود بی نتیجه می‌شود. این جاست که معنی ادمین در اینستاگرام کمی تغییر می‌کند. ادمین‌های رباتیک در اینستاگرام برای فعالیت‌های خاصی طراحی شده اند. آن‌ها سریع‌تر و دقیق‌تر از انسان‌ها فعالیت می‌کنند و هزینه‌ی بسیار کمتری از استخدام ادمین دارند.

تغییراتی که استفاده از ادمین‌های رباتیک برای پیج‌ها رقم می‌زند بسیار گسترده است. برای مثال استفاده از ربات می‌تواند هزینه‌ی ادمینی را بیش از 30 برابر کاهش دهد. ادمین‌های رباتیک فراموش نمی‌کنند و دچار مشکلات شخصی نمی‌شود. تمام کارهایی که به ربات‌ها سپرده می‌شود سر موقع و بدون اشتباه انجام می‌شوند.

در مقابل این مزایا، ربات‌های ادمین چند عیب هم دارند. شاید معنی ادمین در اینستاگرام همیشه با جواب دادن به کامنت‌ها و دایرکت‌ها همراه باشد، اما ربات‌ها هرگز نخواهند توانست مانند انسان‌ها معنای کلمات را درک کنند و جواب درستی به آن بدهند. حتی سیستم‌های فوق پیشرفته مانند الکسا هم در فهم منظور انسان‌ها دچار اشتباه می‌شوند.

معنی ادمین در اینستاگرام (بررسی تخصصی)

فعالیت‌های پایه در اینستاگرام مانند ارسال پست یا جواب دادن به کامنت‌ها یا منتشر کردن تبلیغات در ساعت مقرر می‌تواند جزو وظیفه‌های ادمین باشد، اما با انجام این کارها می‌تواند انتظار داشت که پیج رشد خوبی داشته باشد؟

شاید در نگاه اول این طور به نظر برسد که تمام وظایف ادمین‌ها این موارد است و مدیریت اکانت‌های اینستاگرام جای پیشرفت ندارد. این تصور کاملا اشتباه است. چه بسا کسب و کارهایی بوده اند که پس از شروع همکاری با یک ادمین با تجربه، شاهد رشد چند برابری سودآوری کسب و کار خود بوده اند. اما ادمین‌های حرفه‌ای چه کارهایی را انجام می‌دهند؟ از دیدگاه یک اینستاگرامر، معنی ادمین در اینستاگرام چیست؟

ادمین‌های حرفه‌ای یک برنامه برای جلو بردن پیج و رساندن آن به اهداف از پیش تعیین شده دارند. برای مثال می‌توان این اهداف را افزایش فروش، افزایش فروش یا بازدیدکننده در نظرگرفت. قدم اول برای رسیدن به اهداف مشخص کردن جایگاه فعلی پیج است. پیج چقدر تعامل دارد، چقدر فالوور و چقدر فروش یا درآمد دارد. این نتایج به خاطر چه چیزی اتفاق می‌افتند؟ می‌توان این نقاط را تقویت کرد یا باید به دنبال راه دیگری برای افزایش این موارد باشیم؟

بگذارید با یک مثال این قضیه را برای شما مشخص تر کنم. فرض کنید شما قبول کرده اید تا ادمین یک پیج کیف و کفش شوید. تعداد فالوورهای این پیج 2000 نفر است اما تعامل آن چنانی با پست‌ها ندارند. اما در مقابل، استوری‌های این پیج بازدیدکننده‌های زیادی دارد و ویدیوهای آن هم ویوی زیادی دارند.

اگر وظیفه‌ی شما به عنوان ادمین افزایش فروش باشد، باید یک طرح تشویقی (مانند تخفیف به دلیل خرید از پیج) برگزار کنید تا تعامل مخاطبان با شما بیشتر شود. یکی از بهترین راه ها برای گرفتن تعامل، استفاده از استیکرهای استوری مانند نظرسنجی است تا ببینید مشتریان شما به چه چیزی واکنش نشان می‌دهند.

آشنایی بیشتر با مخاطبان و تولیدمحتوای مورد پسند آن‌ها در همراهی با زمانبندی درست و ترفندهای فروش مناسب باعث می‌شود تا شما یک ادمین حرفه‌ای باشید. البته بسیاری از ادمین‌ها در طول این مسیر از ابزارهایی مانند ربات اینستاگرام به عنوان ادمین کمکی استفاده می‌کنند.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی سوال معنی ادمین در اینستاگرام چیست پرداختیم. امیدواریم که با خواندن آن توانسته باشید که جواب سوال خود برسید. اگر سوالی در این مورد دارید می‌توانید در قسمت نظرات سایت مطرح کنید تا همکاران ما در کمترین زمان به آن جواب دهند. از این که تا پایان مقاله با ما همراه بودید از شما متشکریم!

info40

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
idat.ir در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋